R Rejäl skrev:
Funkar det så enkelt med VPN?
Se där ja önskar att bion kostade 30kr här med, nuförtiden får du inte ens ha med godis o läsk som inte är köpt av Filmstaden tidigare SF bio🥲
Har du en VPN kan du få en webbsida att tro att du är från var som helst i världen.

Den gången jag var på bio här gick Jag ut mitt i filmen och tog en rökpaus. Den var ju textad på portugisiska och det var ganska dåligt ljud så... (man får vad man betalar för)
Jag köpte en liten påse popcorn och en hamburgare i en foodtruck utanför bion och gick tillbaka in igen. Inga problem.

Jag har haft SF-bio som kund i många år, det jag lärde mig var att varje måndag ville de först ha rapporten på försäljning av popcorn och läsk. Det är där intäkterna finns. Filmen är bara ett tillbehör.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
G gaidin skrev:
Har du en VPN kan du få en webbsida att tro att du är från var som helst i världen.

Den gången jag var på bio här gick Jag ut mitt i filmen och tog en rökpaus. Den var ju textad på portugisiska och det var ganska dåligt ljud så... (man får vad man betalar för)
Jag köpte en liten påse popcorn och en hamburgare i en foodtruck utanför bion och gick tillbaka in igen. Inga problem.

Jag har haft SF-bio som kund i många år, det jag lärde mig var att varje måndag ville de först ha rapporten på försäljning av popcorn och läsk. Det är där intäkterna finns. Filmen är bara ett tillbehör.
Jo såpass mycket visste jag om VPN men har ingen konkret erfarenhet av det..

Jag dom behöver väl dra in pengarna någonstans, om du inte viste så heter dom Filmstaden numera😉
 
R Rejäl skrev:
Funkar det så enkelt med VPN?
Se där ja önskar att bion kostade 30kr här med, nuförtiden får du inte ens ha med godis o läsk som inte är köpt av Filmstaden tidigare SF bio🥲
Givetvist har alla seriösa en VPN tunnel och det ger ju en extra dimension till det här.
Men i det stora hela mycket svårt att hantera för mediabolagen.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Aprå på Netflix så släpptes väl en ny Snuten i Hollywood film i dagarna har Netflix köpt rättigheterna till den tro?
Jag tittar på den just nu 🤓
 
  • En tv-skärm visar en scen från en film med en man som pratar i telefon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mugmaz
  • Laddar…
R
P paralun skrev:
Givetvist har alla seriösa en VPN tunnel och det ger ju en extra dimension till det här.
Men i det stora hela mycket svårt att hantera för mediabolagen.
Jag är väl en av dom få dumma som betalar för mig när det kommer till Tv och streaming🤓
 
P paralun skrev:
De har några kanonserier som jag gillar skarpt!
Tipsa gärna!
 
P paralun skrev:
Njau det är bådadera och med sporten verkar man ha insett problematiken.

Hollywood är värre där man nu går från skådespelarstrejk men jag är ganska säker på att man inser allvaret.

De globala IPTV-tjänsterna är ju rent mördande för deras affärside.

Prova gå in på Viaplay och kolla va deras film/serie abonnemang kostar den jämför du det med va det kostar när du lägger till sporten så kommer du inse vad som kostar pengar .


Sen tror jag du missuppfattat "skådespelarestrejken"

Det var manusförfattare och support personal som strejkade......inga högavlönade Hollywood skådisar som grinade över sina löner
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag är väl en av dom få dumma som betalar för mig när det kommer till Tv och streaming🤓
Nej jag betalar själv för Viaplay samt Amazon Prime, sen frun TV4 samt Netflix.
Men är man utomlands så är det bekvämt med ett IPTV-abb och en Mibox för att slippa allt strul.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Låter som du läser in lite egna saker i vad jag skriver.


Om vi säger såhär.

En 12 åring flicka blir våldtagen, pappan till flickan slår våldtäktsmannen sönder och samman.

Jag jag fullt förstå varför han gör det och endå tycka att man inte ska misshandla folk

Prova håll 2 tankar i huvudet samtidigt.
Ignored.
 
  • Haha
Silly Bear
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut inte! Brottet är ringa stöld! 😉
OK - ni pratar juridik när jag pratar etik... men OK!

//
 
P Peter787 skrev:
Du menar antagligen 'tillskansar', inte 'förvanskar' 🤔
Korrekt - tack!

Blev lite uppspelt där ;)

//
 
J jonte0 skrev:
OK - ni pratar juridik när jag pratar etik... men OK!

//
Definiera "etik"
 
Självklart betalat man för de tjänster man vill använda. Jag ser ingen skillnad mellan att betala för en fysisk produkt kontra en tjänst som jag vill ha.
 
Problemet är som sagt att man ofta tvingas att köpa saker man inte vill ha. Lite som om man måste köpa mat för att få köpa en öl. Sen är det förstås inget tvång att abonnera på dyra paket, eller rättighet att tex kunna se fotboll. Men jag gråter inte om Viaplay mfl går under pga dåliga kunderbjudanden och dåliga inköp.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.