M mrsnhp skrev:
GAAH min stackars lillfingertopp som jag klippte i med sekatören (se tidigare inlägg) känns nu halvt domnad och ”stickig”. Jag skulle kanske vara okej med nedsatt känsel, men stickandet gör att allt snarare känns mer.

Väldigt irriterande känsla som nästan ger mig rysningar. Jag hoppas att det blir bättre så småningom. Man använder ju faktiskt vänster lillfinger rätt mycket vid tangentbordet.

Hur kan en liten irritation i en så liten del av en så liten kroppsdel störa så mycket?
Vet vad du menar, har 3 olika fingerskador, det tog tid, men idag många år senare har jag inga vardagliga problem alls mer än att de tål kyla sämre.
Tror jag kan lova dig att det blir bättre, kroppen är fantastisk, stickningarna är en läkningsprocess.
Har även varit med om en riktigt svår olycka med massa trasiga prylar i kroppen, såg rullstol resten av livet framför min när jag vaknade upp på sjukhuset och de berättade vad som hänt. Började jobba efter 3 månader, men då kändes fortfarande allt, ont, stickningar, minskad rörelseförmåga mm.
efter 6 månader studsade jag runt som vanligt.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Regn kom det kan jag lova, de behöver inte vattna i Östergötland.
Men annars har redan varit prickfri.
Jag svängde ut från Hyllinge på E4an, petade i farthållaren på 120+ och behövde inte knäppa ur den mer än vid ett vägarbete i Ljungby, annars var den i nonstop till Jönköping.
I ösregnet var vänsterfiken tom, så inte heller det gav några problem.
Nu sitter jag på färjan hemmåt 20 minuter före beräknad tid.
En av de bästa resorna jag gjort.
Men alla som åkte åt andra hållet var nog mindre glada, 2 vägarbeten, en bilbrand och km långa köer.
Du måste ha haft tur!
 
MathiasS MathiasS skrev:
Du måste ha haft tur!
Jo, det var oxå min känsla "Det här är inte normalt"
Väl hemma visade mätaren en snittfart på 111 km/h, det är bra över 57 mil.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, det var oxå min känsla "Det här är inte normalt"
Väl hemma visade mätaren en snittfart på 111 km/h, det är bra över 57 mil.
Snart blir firmabilarna batteridrivna ;) Försök slå den genomsnittshastigheten då 😬
 
Tokslut Tokslut skrev:
Snart blir firmabilarna batteridrivna ;) Försök slå den genomsnittshastigheten då 😬
Jag bävar ☹️
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaahhh!

Då börjar vi om då... 🤬
[bild]

Edit: verkar som komprimeringen på BH förstörde siffrorna. Det står 0,8 grader åt h-vete.
Sitter du i bilen vid mättillfället? Kommer ju att bli viktförskjutning åt vänster när du gör det som kanske kompenserar?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Sitter du i bilen vid mättillfället? Kommer ju att bli viktförskjutning åt vänster när du gör det som kanske kompenserar?
Det var fel på graderna i längsled med, annars hade jag nog bara låtsats som ingenting.... 😆
 
  • Haha
Anderscurl
  • Laddar…
Väntar på tekniker som ska ominstalllera vattenfilter. Skulle kommit i fredags em, men de ringde vid 10 och hade upptäckt att han hade magsjuka.

Skulle istället komma idag på em. Jag har ringt två gånger hittills för att fråga vart han tagit vägen; andra gången var personen jag pratade med lite förvånad att han inte var på plats än. Undrar när de hört av sig om jag inte ringt.

Hittills noll av fem kranar i kundvård.
 
  • Ledsen
pjgb och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Väntar på tekniker som ska ominstalllera vattenfilter. Skulle kommit i fredags em, men de ringde vid 10 och hade upptäckt att han hade magsjuka.

Skulle istället komma idag på em. Jag har ringt två gånger hittills för att fråga vart han tagit vägen; andra gången var personen jag pratade med lite förvånad att han inte var på plats än. Undrar när de hört av sig om jag inte ringt.

Hittills noll av fem kranar i kundvård.
Om han har haft magsjuka kanske det "skitit" sig på vägen 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Om han har haft magsjuka kanske det "skitit" sig på vägen 😉
Teknikern som kom var service-minded, tyvärr saknades en koppling. Vi testar igen imorgon.
 
GHHHHAAAA
Man börjar bli gammal ☹️
Skrivit förr om min klockradio som inte visar rätt datum längre, den gick bara till 2020 och började på 1980.
Nu slocknade min väderstation, bytte batterier så hoppade den igång igen, de gamla batterierna var märkta 02/2018, så det kanske var dax.
Men när jag skulle ställa in klocka och datum blev det samma problem, den slutade oxå 2020, denna började räkna 1999.
Ja, ja, den får räkna på 1999, jag får justera den manuellt när det är skottår.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
galento
Detta behöver du inte tänka så mycket på när du tar pension , då kan man
gå efter ljuset ute istället 😎😎😎
 
  • Gilla
camaro z28 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ni här som bygger it system och hemsidor är säkert bra och gör vettiga saker. Jag bara undrar varför det finns så väldigt många helt värdelösa hemsidor hos så många företag? Ofta stora företag. Är det för att dom beställer billigast möjliga?
Jafyfaen för alla dessa jävla tidsredovisningssystem och planeringar i GANNTscheman som någon gör 1 gång i veckan som man inte hittar, alternativt är icke uppdaterade. Fyfaen för inköpskrångel där man ska fylla i allt jävla möjligt på 12 sidor och missar man ett kommatecken får man göra om allt, men inte förrens man saknar den beställda delen och inte erhållit information om att inköpet inte gått igenom GAAAAHHHH!!!!!!!
Fast nu har jag semester :)
/Workingclasshero
 
  • Wow
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jafyfaen för alla dessa jävla tidsredovisningssystem och planeringar i GANNTscheman som någon gör 1 gång i veckan som man inte hittar, alternativt är icke uppdaterade. Fyfaen för inköpskrångel där man ska fylla i allt jävla möjligt på 12 sidor och missar man ett kommatecken får man göra om allt, men inte förrens man saknar den beställda delen och inte erhållit information om att inköpet inte gått igenom GAAAAHHHH!!!!!!!
Fast nu har jag semester :)
/Workingclasshero
Allt är så mycket lättare med dom här superanvändarvänliga systemen. Sen vi fick en nya portal som ska användas när vi gör försäkringsjobb så går det säkert en timma per dag till att ta bilder och fylla i allt samt vänta på att programmet hinner med. Det är dessutom inte valfritt utan vill vi göra försäkringsjobb så måste vi använda det
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
GAAAAAAHHH!

Var ute och fjällvandrade i måndags. 5 km uppför och så 5 km tillbaka utför varav 3,5 km totalt i blöt jävla myr. Efter 2 km börjar sulan på ens kängan att släppa baktill så att varje steg kom en liten flod av vatten upp i häcken, över ryggsäcken och över huvudet.

Halvvägs blev det nödlagning och insåg att, det här fick jag ju göra med de gamla kängorna också för 4-5 år sedan.

Så, nödlagning som sagt och så hålla tummarna att det skulle hålla genom myren på vägen tillbaka. Passade på att kika på andra kängan också som visade på materielutmattning den också.

Alltså, elastisk binda ur första hjälpen och eltejp. Mycket! Se så fint det blev!

På vägen tillbaka kom det också en härlig regnskur + lite mer vind när vi gick nerför myren.

Vis av erfarenhet så blir ju kängorna jäkligt hala när man går på spänger, framförallt utför. Så vissa partier genomfördes med rörelser spm påminner om en nypippad sädesärla.

Men vi kom ner till utgångspunkten och lagningarna höll.

Nu blir det inköp av nya kängor och stövlar för de jäklarna läckte sist jag var ute.

GAAAAHH igen!
Vandringskänga förstärkt med svart eltejp och elastisk binda, bärs av person som sitter i naturmiljö med buskage och mossa som underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.