Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sen Hornbach öppnade i min närhet har jag bara handlat på Bauhaus en enda gång, och då var det ett beslag som inte gick att hitta någon annanstans...
Jag håller med dig. Har handlat ett par gånger sedan vi fick Hornbach så väljer jag alltid den om alternativet är Bauhaus och sakerna finns.
 
F
pacman42 pacman42 skrev:
Jag håller med dig. Har handlat ett par gånger sedan vi fick Hornbach så väljer jag alltid den om alternativet är Bauhaus och sakerna finns.
Utbudet på batteridrivna kvalitetsverktyg är betydligt bättre på Bauhaus. Allt övrigt vänder jag mig helst nån annan stans. Tex Hornbach.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
skaffa Bauhaus kort
Vad är fördelen med ett sånt kort?
 
De slutar tjata om att du ska skaffa ett.
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är fördelen med ett sånt kort?
Man ska väl handla mera… och få lite poäng så kan handlar ännu mera så man får ännu mera poäng att handla för.
Ja, man kan tjäna hur mycket pengar som helst på ett sånt kort. 🤪

2%/5%/10% rabatt beroende på hur mycket du handlar för.
12 månaders räntefritt
Avgiftsfritt, men sen tillkommer väl faktura/aviseringsavgift…
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Nej jag känner inte igen detta. Jag har alltid fått professionell hjälp och varor enligt beskrivning och pris. Mitt favoritställe för köp av kvalitet till hyggligt pris och med ett oslagbart sortiment.
 
Fulkemisten
blackarrow blackarrow skrev:
Sen blir man ju ofta rätt less på personalen
En man i butiksuniform frågar en kund i skjorta om han arbetar på ett projekt. Kunden svarar självsäkert med att han vet mer än butiksmedarbetaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Frågan är väl hur lång en "Aldrig meta Bauhaus period" varar?
Jag har varit på Bauhaus en gång. Aldrig på Hornbach. Vet inte ens om det finns i Karlstad?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är fördelen med ett sånt kort?
Alfredo, jag är inte expert i ämnet men jag förstår det som att de blir mer generösa med garantier och öppet köp.

Avbetalning.

Sen får du checkar att handla för, en hundring hit eller dit och du handlar för några tusen per år, handlar man mycket kan det kanske ge lite.
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har varit på Bauhaus en gång. Aldrig på Hornbach. Vet inte ens om det finns i Karlstad?
Det finns inte. Har du testat Beijer?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har varit på Bauhaus en gång. Aldrig på Hornbach. Vet inte ens om det finns i Karlstad?
Hornbach finns mest runt storstäderna. En i Göteborg och 2 i Stockholm…nja det har öppnat några till.
För dig är väl närmsta Trollhättan eller Sundbyberg. 😬
 
blackarrow blackarrow skrev:
Hornbach finns mest runt storstäderna. En i Göteborg och 2 i Stockholm…nja det har öppnat några till.
För dig är väl närmsta Trollhättan eller Sundbyberg. 😬
Hornbach finns även i Borås.
 
K karlmb skrev:
Hornbach finns även i Borås.
Och Malmö
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Och Malmö
Göteborg
Borås
Trollhättan
Sundbyberg
Norsborg
Arlöv
Kristianstad
Helsingborg

Är de städer i Sverige som begåvats med Hornbach. Vi får hoppas på flera.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag har varit på Bauhaus en gång. Aldrig på Hornbach. Vet inte ens om det finns i Karlstad?
Jag skulle gärna ha Hornbach i Karlstad eller iaf Örebro, bra konkurrent mot Bauhaus. Handlar själv hos Beijer, men märker av att xxl Kumla, Herok o div andra i mitt område också kan konkurrera, så vågar man diskutera pris o ändå vara normalt trevlig, så går det ofta bra o de kan sina grejor o leverans.
 
G Gott1 skrev:
Alfredo, jag är inte expert i ämnet men jag förstår det som att de blir mer generösa med garantier och öppet köp.

Avbetalning.

Sen får du checkar att handla för, en hundring hit eller dit och du handlar för några tusen per år, handlar man mycket kan det kanske ge lite.

Det finns inte. Har du testat Beijer?
Jepp, Beijer blir det då och då när inte Byggmax duger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.