Vilket elände.. Men bra jobbat!

En viss tröst kanske kan vara att det är lika bra att alla dessa dyra grejer gick åt helvete direkt. För om du vill bo kvar, så är de redan lösta om du skulle tappa orken någon gång.

Och skam den som ger sig!
 
  • Gilla
Boudini och 6 till
  • Laddar…
Åh herrejävlar! Känner att jag måste använda mig av ett av mina mest avskydda uttryck; sänder styrkekramar!!
Heja heja heja som fan!
 
  • Gilla
  • Älska
Boudini och 13 till
  • Laddar…
Köpa hus på känsla är alltid en dum utgångspunkt.
Som minst ska man alltid ta med nån som är kunnig.
Brunnen behöver inte vara dålig med ekoli bakterier men säkerligen otät. Men en utmärkt källa till att vattna i trädgården med.

Men framförallt använd forumet som bollplank innan beslut tas.

Ang pelletspanna så skulle jag nästan säga att en värmepump är ett vettigt köp oavsett.
Speciellt om man inte är hemma hela dagen.
89 för ny brunn låter dyrt men det var kanske med pump och nyckelfärdigt

Men som redan framkommit så finns det mycket positivt att se fram emot. Och mycket kunskap kan du nu bära med dig.

Och låt gärna barnen vara med o lära sig.
det tjänar ni alla på.

Lycka till
 
  • Gilla
Boudini och 10 till
  • Laddar…
tommib
Jag lägger den här låten här....


Tänker att den kanske passar.


Heja heja!
 
  • Gilla
  • Älska
Markland och 17 till
  • Laddar…
Att tacka nej till 300 000 kr för att "pengar inte är allt" är som att erkänna att man håller på att lura någon.....

Tycker du verkar driven, kunnig och duktig. Du kommer fixa det här!
 
  • Gilla
snickartjej och 40 till
  • Laddar…
Vilket helsike! Men starkt av dig att orka och fixa. Skickar massa pepp din väg! 💪💪
 
  • Gilla
Katt-65 och 1 till
  • Laddar…
J
A Alexn72 skrev:
Men som redan framkommit så finns det mycket positivt att se fram emot. Och mycket kunskap kan du nu bära med dig.
Men det var då inte i ditt inlägg som det positiva framkom 🙄

Vilken hjälteinsats du gjort TS och du har definitivt mina ”kräkas-ur-dig-sympatier”. Min egen erfarenhet av liknande eländen är att det är jätteviktigt (för mig) att fotodokumentera för att sen kunna bearbeta eländet och gå vidare samt att kunna påminna mig själv om att jag faktiskt orkat genom motgångarna.

Hoppas du och barnen kan hitta på något roligt tillsammans i sommar (som inte handlar om huset) för att inte glömma bort att det finns ett liv bortanför alla måsten 😊
 
  • Gilla
CecBT och 8 till
  • Laddar…
Kämpa! Du gör det bra👏
 
  • Gilla
Katt-65 och 1 till
  • Laddar…
Nedförsbacken börjar nu känns det som. 👌
 
  • Gilla
MrsBlaise
  • Laddar…
Grymt jobbat hittills.
Kommer bli kanon när allt är klart (och mycket ser ju bra ut redan nu!)
 
  • Gilla
Katt-65 och 3 till
  • Laddar…
En rejäl high-five och ryggdunk av mig.
Blir riktigt j-vla förbannad hur man som säljare kan lämna ett sånt här hus till någon annan utan att implodera av skam. 🙏🙌💪🍾
 
  • Gilla
Mattias Marklund och 17 till
  • Laddar…
Du passar in på samma beskrivning som en kamrat hade på mig.

"Hans (hennes) normala vardag skulle knäcka alla vanliga människor på några veckor men han (hon) bara fortsätter framåt på något vis".
Ärligt talat så misstänker jag att du är litet över mig på den skalan. Bra gjort och varma hälsningar från en annan som lever i uppförsbacke sedan 20 år!

Det viktiga är att vi som har ett sånt här liv aldrig jämför oss med hur andra har det. I stället skall vi jämföra oss med var vi hade varit om vi hade gjort som andra med start från där vi var. Då ser vi hur duktiga vi har varit.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 23 till
  • Laddar…
Fan, du har ju ensam hunnit och orkat mer på ett år än jag på 5, trots att vi är två.

Det kommer gå jättebra när du väl kommit på fötter och ikapp med första skiten som du råkat ut för.

Du har ju enl bilderna fått till jättemycket av det du gjort på ett snyggt sätt!

Du har helt klart kunskap, känsla och go att lösa detta!
 
  • Gilla
cbrolin och 8 till
  • Laddar…
Huvvet högt och ryggen rak!
Starkt jobbat alltså... tror dom flesta hade brutit ihop mer än vad du gjort.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
sysmali
Nu kommer säkert markägaren fälla en träd över vägen du har servitut på, så du behöver ta motorsågskörkort för att kapa trädet - om du juridiskt får kapa trädet.

Sen finner du parkslide på tomten.

Ja, du kämpar i motvind. Snart vänder det❤️
 
  • Gilla
  • Haha
Hustomtemor och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.