electroluxaren skrev:
med största sannolikhet din undre spolarm måste bytas pga spricka i svetsen mellan över o underdel
Hade likadant fel på en Whirlpool ADPY 0100 WH. Samma problem med samma lösning, tack för hjälpen!
 
electroluxaren skrev:
med största sannolikhet din undre spolarm måste bytas pga spricka i svetsen mellan över o underdel
nu har även jag råkat ut för detta problem, denna post hjälpte mig exakt.. testade sätta fast lite silvertejp temporärt, vips problemet borta

gissar att det är dags att beställa ny undre spolarm :(
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Även jag har nu en electroluxmaskin som läcker i framkant under gång, ibland. Har skett två-tre gånger och då ganska kraftigt och plötsligt

Undre armen är hel men ska erkänna att ett litet lock trillat ner och kan ha stoppat dess rörelse. Så här såg det ut när jag öppnade maskinen. Är det för mycket vatten? Var sitter den där sensorn som nämns?

Och vilken maskin kan jag byta till för att slippa riskera golvet, och våga köra maskinen oövervakad?
 
  • Etikett på insidan av en Electrolux diskmaskin med modellnummer KECA7300L, serienummer 10640065 och tillverkningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen diskmaskin med diskar inuti och synligt vatten på botten av maskinen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på nedre delen av en Electrolux-diskmaskin som läcker vatten vid framkanten. Vattendroppar syns på golvet och på maskinens front.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla diskmaskiner "lider" av detta
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
R
M Masthugg skrev:
Även jag har nu en electroluxmaskin som läcker i framkant under gång, ibland. Har skett två-tre gånger och då ganska kraftigt och plötsligt

Undre armen är hel men ska erkänna att ett litet lock trillat ner och kan ha stoppat dess rörelse. Så här såg det ut när jag öppnade maskinen. Är det för mycket vatten? Var sitter den där sensorn som nämns?

Och vilken maskin kan jag byta till för att slippa riskera golvet, och våga köra maskinen oövervakad?
nej det är inte för mycket vatten
tror inte att undre spolarmen är hel
det finns ingen diskmaskin som man "vågar" lämna obevakad
 
Jag har som sagt kollat spolarmen. Idag tog jag en ny film, och just när jag öppnar tycker jag vattennivån verkar lite hög faktiskt. Så jag antar att jag bör byta pressostat. Efter nån sekund sjunker det undan.

Men det är en väldigt svag konstruktion, överväger att byta maskin till Bosch för att kunna känna mer tillit.

Jag har inte tid att bevaka min diskmaskin.
 
R
M Masthugg skrev:
Jag har som sagt kollat spolarmen. Idag tog jag en ny film, och just när jag öppnar tycker jag vattennivån verkar lite hög faktiskt. Så jag antar att jag bör byta pressostat. Efter nån sekund sjunker det undan.

Men det är en väldigt svag konstruktion, överväger att byta maskin till Bosch för att kunna känna mer tillit.

Jag har inte tid att bevaka min diskmaskin.
det enda jag får ut av filmen är att det verka troppa mittfram istf någon sida
kan ju då vara den undre lucktätningen
inget konstigt för övrigt
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Alla diskmaskiner "lider" av detta
Det tycker jag låter för sorgligt i så fall. Alla har väl numera ett tråg under som fångar upp läckage och med hjälp av en flottör bryter körningen. Läckande vatten från framkanten borde kunna fångas upp och ledas till detta tråg.
 
R
M Masthugg skrev:
Det tycker jag låter för sorgligt i så fall. Alla har väl numera ett tråg under som fångar upp läckage och med hjälp av en flottör bryter körningen. Läckande vatten från framkanten borde kunna fångas upp och ledas till detta tråg.
Jag tycker du tar av ytterluckan och ser hur det ser ut när maskinen läcker under drift ta ett kort så ser vi oxå
 
Nu förstår jag inte hur du menar. Menar du att ta av träluckan men behålla maskinens egna lucka?
 
R
M Masthugg skrev:
Nu förstår jag inte hur du menar. Menar du att ta av träluckan men behålla maskinens egna lucka?
nä du tar bort såväl träluckan som maskinens egna ytterlucka
 
  • Gilla
Vonelffors
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.