Vet inte om det är inbillning, men jag tycker senaste halvåret är allt fler bilförare är mer stissiga, lättkränkta, inget tålmod.. om man nu vågar vara mer generell så tycks det vara män som representerar dessa förare, dock inte alltid.

om jag får komma med en analys, så kanske billigare drivmedel medfört detta beteende
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
Hur ser logiken ut bakom den slutsatsen?
 
trähandtag trähandtag skrev:
Vet inte om det är inbillning, men jag tycker senaste halvåret är allt fler bilförare är mer stissiga, lättkränkta, inget tålmod.. om man nu vågar vara mer generell så tycks det vara män som representerar dessa förare, dock inte alltid.

om jag får komma med en analys, så kanske billigare drivmedel medfört detta beteende
Jag tror inte det har med drivmedel att göra. Lättkränkthet och bristande tålamod är en uppfostringsfråga och kan förmodligen härledas till hela generationer snarare än om så korta tidsspann som senaste halvåret.

Man kan tycka att 90-talister är curlande och egoistiska men vänta bara, nu börjar 90-talisterna själva bli föräldrar och kommer förmodligen att göra ett ännu sämre jobb med att uppfostra nästa generation.
 
Har kört genom stora delar av Sverige hittills under semestern (är nu långt upp i Norrbotten) och konstaterat att det alltid finns idioter. De som skall om när det kommer möte exempelvis, det var nära frontalkrock flera gånger när bilar försökte köra om mig (jag kör i alla fall inte långsamt). Bla tvingades en mötande långtradare ut i dikeskanten och det var ren tur att inte den välte. Det enda man kan göra i dessa situationer är att själv bromsa in och hålla till höger, samt hoppas att det går bra för idioten så att man inte blir indragen i kollisionen själv också.

Intressant att det nästan alltid är BMW- och Audi-förare som inte kan köra bil. Jag trodde det var ett storstadsfenomen, men uppenbarligen inte.

Det finns ju en hel del mötesväg kvar på E4 efter att man passerat Umeå (sämst är fortfarande delar av sträckan mellan Umeå och Skellefteå, trots stora investeringar på senare år). Och lämnar man E4 så finns det ju nästan bara sådan väg i Norrland men då är det å andra sidan inte mycket trafik heller. Men de sämsta sträckorna från västkusten är (förutom vissa redan nämnda delar i Västerbotten) väg 44 mellan Trollhättan och Götene, samt några kortare delar av E20. Det stora problemet här är ju den stora trafikmängden på smala 1+1-vägar. Riksväg 68 är ju riktigt bra nuförtiden.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.