Nissens
Johanbogg Johanbogg skrev:
Har du inte? Varför tror du de mörka fläckarna kommer?
Du får lära dig skillnaden på barkens yta och hela barken. Om barken spricker så ligger veden oskyddad. Det händer aldrig på ett friskt träd.

Det blir lite fånigt när du försöker mästra någon som vet mer än du…

Jag menar inte att vara kaxig, men jag kan detta…
 
Nissens Nissens skrev:
Du får lära dig skillnaden på barkens yta och hela barken. Om barken spricker så ligger veden oskyddad. Det händer aldrig på ett friskt träd.

Det blir lite fånigt när du försöker mästra någon som vet mer än du…

Jag menar inte att vara kaxig, men jag kan detta…
Ah, där har du rätt, jag menar såklart bada ytskiktet, det växer innanför det, jag tänker och menar det absolut yttersta synliga i mina inlägg
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, i synnerhet när det är utan uppsåt. Då blir det lättare att fokusera på sakfrågan.
Det är väl bara att anmäla egenmäktigt förfarande
 
R
K Kapsyl skrev:
Sen finns det träd som skulle behöva en klatt färg😉[bild]
Skulle rekomendera att sätta sågen direkt i den för den kan komma närsomhelst..
 
L Lida skrev:
Det är väl bara att anmäla egenmäktigt förfarande
Och du tror att polisen kommer bry sig
 
L Lida skrev:
Det är väl bara att anmäla egenmäktigt förfarande
Det kan man förstås göra, men uppsåt spelar ändå roll för hur gärningen bedöms. Och då fungerar alltså uppsåt så att om avsikten var att skada, eller om man förstod att man skadade värden av betydelse så bedöms det på ett annat sätt än om man inte hade sådan avsikt eller förståelse.

Och här kan vi nog utgå från att avsikten inte var att skada, utan att informera om vilka träd som var ivägen ur samfällighetens perspektiv. Huruvida de sprayande insåg eller borde insett att TS (m.fl.) ansåg att gärningen faktiskt vållade skada, det tycker vi nog olika om, och jag tänker inte försöka övertyga dig om min linje, utan säger bara att jag har svårt att förstå upprördheten.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.