Jag blir väldigt besviken om det inte är en Mercedes.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag blir väldigt besviken om det inte är en Mercedes.
Jag blir väldigt besviken om det där hiskeliga monstret blir en syn som man (inte vill) se på vägarna!
 
T
På tal om lastbilar i usa, har dom ingen hastighetsspärr over there? Minns senast jag var till florida och hälsade på släkten så körde lastbilar om oss fast vi körde 80mph
 
RoTe
Vissa åkerier har väl spärrar och modernare lastbilar måste ha färdskrivare med, "E-logs". Däremot många fortfarande som kör old school
 
Patrik440
Igår blev det en utflykt till Karlskoga och titta på åretsupplaga utav Velodromloppet.

En vit bil med nummer 141 krockar med en annan vit bil med nummer 45 under Velodromloppet i Karlskoga, med rök och damm bakom dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En vit bil som har vält på sidan på en racerbanan under Velodromloppet i Karlskoga, med barriärer av däck och skyltar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Röd tävlingsbil parkerad i ett garage under Velodromloppet i Karlskoga, sett bakifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En röd, vit och svart racerbil med nummer 81 deltar i Velodromloppet i Karlskoga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd gammal Fiat racerbil med huven öppen intill en husbil och garageportar under Velodromloppet i Karlskoga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av ett rött veteranfordon med texten "FLYING" synlig på sidan. Bilden är tagen vid Velodromloppet i Karlskoga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på motorrummet i en röd tävlingsbil under årets upplaga av Velodromloppet i Karlskoga. Motor och delar synliga, kabeldragning och slangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilens motor på Velodromloppet i Karlskoga, med öppen motorhuv och synliga rör, kopplingar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå Shelby Cobra med nummer 16 och registreringsplåt "YBT 686" USA, parkeras på gräs med människor i bakgrunden på Velodromloppet i Karlskoga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå klassisk sportbil med uppfällt motorhuv på gräsmatta under Velodromloppet i Karlskoga, omgiven av åskådare och tält i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit bil med nummer 92 och reklamskyltar från Ferrita och Motorcraft deltar i Velodromloppet i Karlskoga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 9 till
  • Laddar…
Patrik440
Såg ett par trevliga lastbilar igår på E18. En lastbil med grönt och vitt hytt färdas på motorvägen E18, registreringsnummer LY 24754.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lastbil med orange och vit presenning på släpkärran kör på E18 motorvägen, omgiven av träd och berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Orange och vit Volvo-lastbil på väg, E18, med omgivande skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Vad är det för bil?
[bild]
Ford P-nånting med SAAB-grill..

Edit; var det då i alla fall, idag är regnumret en Audikombi...
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
C
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild]
[bild]
Wow, älskar Rat Rods!
 
  • Gilla
  • Wow
galento och 2 till
  • Laddar…
galento
Ja mer än totalrenoverade faktiskt 🙂

 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Funderar på en skåpbil av nåt slag 2005-2010 kanske
Tänkte ev göra en repa ner till Kroatien så nåt driftsäkert är ju bra 🙂
Skåpet bör vara iaf minst 2.5m långt så man får i en säng
Transit?
Renault Master?

Jag hade min Master 2,5dCi 2007 mellan 2013 och 2022 och den svek mig aldrig. Runt 35 000 mil hade den gått när jag slutade tävla i enduro och sålde den. Saknar den ganska ofta 😢
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Fredrik K Fredrik K skrev:
Renault Master?

Jag hade min Master 2,5dCi 2007 mellan 2013 och 2022 och den svek mig aldrig. Runt 35 000 mil hade den gått när jag slutade tävla i enduro och sålde den. Saknar den ganska ofta 😢
Ja kanske det, den är lite större än transiten va?eller det verkar finnas många olika storlekar på dom iof
 
nino nino skrev:
Ja kanske det, den är lite större än transiten va?eller det verkar finnas många olika storlekar på dom iof
Ja den finns i alla möjliga storlekar. Min var en L2H2. Det gick utan problem att sova två pers på tältsäng där i eller en person och motorcykel 😂
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Såg ett par trevliga lastbilar igår på E18.[bild]
[bild]
[bild]
Såg en fin Sisu i trafiken augusti 2021:

Blå Sisu-tankbil med texten "VIINIKKA KOKEMÄKI" på en motorväg till Södertälje i augusti 2021.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En blå och vit Sisu-lastbil kör på en motorväg i augusti 2021.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Blå och vit lastbil Sisu på motorväg i augusti 2021, med registreringsskylten TMX-175 och texten "VIINIK" på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.