A anfrewo skrev:
Har en slänt ner mot trottoar enligt bild. Här kör landroiden fast konstant.
Begränsningskabeln nu på 30cm avstånd från slut på gräskant men den kör likförbenat fast/över kant gång på gång.
Den gröna mattan skyddar gräsmattan då den annars agerar jordfräs och ändå fastnar.
Jag blir tokig, någon med tips?

Som grädde på moset är det som ni ser en skarp sväng i änden, här har jag också flyttat kabel så kurvan inte ska vara så skarp. Här fastnar den också gång på gång..
Hej, jag har haft liknande problem i en slänt. Det är två problem, som jag ser det - hjulen och tyngden - i sig obegripligt dålig design. Worx tillverkar terränghjul (finns lite överallt för ca 800kr). Jag har inte testat dem, men jag tror inte de hjälper med tyngden. Det kan man lösa genom att montera grejer "på" själva roboten - jag har inte testat det heller.

Det jag gjorde var att köpa taggade sidohjul från Fubben (användare i FB-gruppen "Worx Landroid Robotgräsklippare"). De fungerar utmärkt då de både löser hjulen och är relativt tunga. Jag skulle rekommendera att skicka pm till honom och kolla om han fortfarande säljer - tror han har olika för olika modeller. Det enda problemet jag fortfarande har är i ett av hörnen i slänten där det blir en liten "jordkurva" eller vad man ska säga.

Lycka till!

Närbild av robotgräsklippare med monterade taggade terränghjul från Fubben, delvis täckt av jord och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AllramEest
  • Laddar…
AllramEest AllramEest skrev:
Nä det är dumt att det inte finns. Men jag har nu kompletterat med tillbehöret ”off-limits” och lagt ut magnetremsor på strategiska ställen. När klipparen kör över dubbla magnetremsor svänger den 90 grader vänster. Så nu har jag lite kortare hemkörningstid än 19 min😊
Kan bara hålla med off-limits är ett väldigt bra tillbehör - både för att korta hemgången och att sätta runt saker man vill på gräsmattan. Jag har även försökt använda för att förhindra "zon-flykt", med begränsad framgång :)
 
AllramEest AllramEest skrev:
Prova med ett 4 Ah. Kostar 642kr på amazon. Lite dyrare på bauhaus om man vill ha direkt. Jag köpte även stora laddaren på classe, då laddar den fullt på en timme istället för på tre. Lycka till.
Batteriet blev 200kr dyrare i veckan.
Ser även att Julas Meec batterier steg från 299 till 399.
Är det nått speciellt som händer när batterier skjuter i höjden nu?
 
AllramEest AllramEest skrev:
Nä det är dumt att det inte finns. Men jag har nu kompletterat med tillbehöret ”off-limits” och lagt ut magnetremsor på strategiska ställen. När klipparen kör över dubbla magnetremsor svänger den 90 grader vänster. Så nu har jag lite kortare hemkörningstid än 19 min😊
Hur har du gjort det?
 
AllramEest
J jdaniels skrev:
Hur har du gjort det?
Funktionen heter shortcuts. Funkar kanon.

I menyn klickar man på Off limits och aktiverar Shortcut.
Robotgräsklippare i en app med olika alternativ som Radio Link, Find My Landroid, ACS, Voice Control och Off Limits. Indikering för regnfördröjning visas också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mobilskärm visar menyn "Off Limits" med tre alternativ: Status (OK), Förbjudna zoner (på), och Shortcut (på).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange informationsruta om Shortcut-funktionen, som minskar tiden för Landroid att återvända till laddstationen. Kräver magnetbandpositionering över gränskabeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har läst om det nu och verkar kanon.
2-3st smarta placeringar minskar ju tiden hem markant och man slipper hjulspåren runt huset.
 
  • Gilla
olabil och 1 till
  • Laddar…
Hej alla,
Min M700plus har nu fått lite spel. Den startar , kör 1 sekunder och säger sen "Trap" och "Trap movement", fast den inte har något hinder, sen snurrar den runt lite och sen samma sak om och om igen.

Någon som haft något liknande och vet vad det bero på? Någon sensor? Off-limits?
 
AllramEest
Vilken firmwareversion har du? Jag uppdaterade löpande förut men de sista uppdateringarna var katastrof för mig. Nergraderade till 3.28.0+1 och då funkar det mesta riktigt bra. Missar de mjukare svängarna men slipper tredubbel laddtid…
 
AllramEest AllramEest skrev:
Vilken firmwareversion har du? Jag uppdaterade löpande förut men de sista uppdateringarna var katastrof för mig. Nergraderade till 3.28.0+1 och då funkar det mesta riktigt bra. Missar de mjukare svängarna men slipper tredubbel laddtid…
3.32.0+1. Vet inte när den uppgraderade senast, finns det en log på det någonstans? Jae inte varit något sådant problem tidigare 😔
 
AllramEest
Jag upplevde nån liten förbättring med de senare uppdateringarna, men massor av försämringar. Särskilt att laddtiden ökade från 1 till 3 tim (jag har stora laddaren just för att speeda upp laddningen).
Jag hittade en guide på youtube hur man backar och nergraderar. Görs med usb-sticka så det är ju gratis att testa om det löser dina problem.
 
  • Gilla
olabil
  • Laddar…
AllramEest AllramEest skrev:
Jag upplevde nån liten förbättring med de senare uppdateringarna, men massor av försämringar. Särskilt att laddtiden ökade från 1 till 3 tim (jag har stora laddaren just för att speeda upp laddningen).
Jag hittade en guide på youtube hur man backar och nergraderar. Görs med usb-sticka så det är ju gratis att testa om det löser dina problem.
Äh, det var en liten sten som fastnat i hjulet, sorry.
 
Off Limits är ju bästa tillbehöret man kan ha.
Shortcuts är kanon och har även lagt ut en lina framför plastpoolen så den inte kommer in bakom.
Den skulle alltid in bakom och böka och har slirat av slangarna 2 ggr, but no more :) Blå plastpool med lina framför som förhindrar något från att komma in bakom, poolen står på gräsmatta bredvid en buske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AllramEest
  • Laddar…
Ville bara informera att NetOnNet har super-rea på Worx-klippare och tillbehör nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.