Hej!
Jag har också byggt med JB Villan för några år sedan och är nu orolig eftersom vi fortfarande har några småfel som inte har åtgärdats, trots att flera år har gått sedan slutbesiktningen. Dumt nog genomförde jag ingen tvåårig besiktning eftersom JB Villan påstod att det inte behövdes, och jag litade på dem.

Jag ångrar verkligen det beslutet nu.

Jag undrar om någon känner till en bra besiktningsman i Skaraborg eller någon annanstans som kan göra en efterhandsbesiktning för att säkerställa att allting är som det ska?
 
F fcbarca skrev:
Hej!
Jag har också byggt med JB Villan för några år sedan och är nu orolig eftersom vi fortfarande har några småfel som inte har åtgärdats, trots att flera år har gått sedan slutbesiktningen. Dumt nog genomförde jag ingen tvåårig besiktning eftersom JB Villan påstod att det inte behövdes, och jag litade på dem.

Jag ångrar verkligen det beslutet nu.

Jag undrar om någon känner till en bra besiktningsman i Skaraborg eller någon annanstans som kan göra en efterhandsbesiktning för att säkerställa att allting är som det ska?
Besiktning är bra, tyvärr har jag ingen besiktningsman att föreslå, men jag tror inte du behöver oroa ihjäl dig. Min känsla är att de i stort bygger väldigt bra hus men är lite osmidiga att ha att göra med, särskilt i ”efterkontakten”. Om du har hållt kvar lite av betalningen och vet att du har några småfel kanske det är bättre att be någon annan lösa dem eller låta dem vara. Har du betalat fullt, ta det sakligt med JB-villan (ev efter besiktning) och stålsätt dig och var beredd på lite sura mothugg men fortsätt bara att vara saklig och lugn så bör det ordna sig. De har snickare anställda som fixar missar som uppstått i processen så det är inte helt omöjligt/främmande för dem att lösa sådant, men som sagt är det ibland efter en del sura mothugg att ”det där är inte vårt ansvar”.

Uppdatera oss gärna hur det gick
 
  • Gilla
fcbarca
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.