Hand håller en ölburk från Anderson Valley Brewing Company med björnmotiv och texten "Hop Ottin' IPA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Emil.P och 3 till
  • Laddar…
Grill-whisky😎
Flaska Bunnahabhain Islay Single Malt Scotch Whisky bakom tomt whiskyglas.
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Ouzo i Grekland måste man ju dricka

Glas med ouzo på bord framför pool i soligt grekiskt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Behövde justera vätskebalansen efter snaggning av grönmattan.
Hand håller en flaska Eriksberg Pale Ale framför hackad selleri på en köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

EPA, max 30. Jag är bara på min fjortonde, så det borde vara ok.
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 6 till
  • Laddar…
Godis på öjn!

Flaska Skye Gold öl från Isle of Skye Brewing Co. står på ett bord framför en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Godis på öjn!

[bild]
Åh de där är så jäkla goda!!!!
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Blev en gt för mig och espressotini för sambon för att fira in helgen.
 
  • Två drinkar på träbrygga framför sjö och molnig himmel: Gin och Tonic samt Espressotini.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
4774
H husdrommaren skrev:
Citronsorbet gin och tonic.
[bild]
Blev de goda och skulle du kunna lägga upp receptet ifall de var super 😀
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Vila-fötterna-dricka efter lång promenad och slottsbesök i Örebro, [länk] - trevligt ställe mitt på torget /mitt i smeten men kanske något vattnig drink (skyller på isbitarna). Men, en Aperol Spritz är en Aperol Spritz = alltid gott. #fultfoto

[bild]
Tycker att aperol är något av det minst välsmakande jag någonsin druckit. När jag säger det i ett sällskap så är det alltid " ja men då var den inte rätt blandad. Mina skulle du garanterat gilla". Svaret är fortfarande att när det finns så mycket gott att dricka varför dricka något jag tycker smakar som sura gamla fotbollsskor i en gympapåse luktar 🤪
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Tycker att aperol är något av det minst välsmakande jag någonsin druckit. När jag säger det i ett sällskap så är det alltid " ja men då var den inte rätt blandad. Mina skulle du garanterat gilla". Svaret är fortfarande att när det finns så mycket gott att dricka varför dricka något jag tycker smakar som sura gamla fotbollsskor i en gympapåse luktar 🤪
Ingen ska tvingas dricka nåt "bara för att" det är en innegrej/poppis drink, och sura jympapjuck luktar allt annat än hallongodis. Det är därför jag aldrig dricker grappa 😆
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Ingen ska tvingas dricka nåt "bara för att" det är en innegrej/poppis drink, och sura jympapjuck luktar allt annat än hallongodis. Det är därför jag aldrig dricker grappa 😆
Som är så gott efter en italiensk afton 😀
 
Maria T
4774 4774 skrev:
Som är så gott efter en italiensk afton 😀
🤣🤣🤣😵‍💫🤢
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
MultiMan
P Peter_K skrev:
Ja då får du ju inte mycket att välja på. Systembolagets sortiment är ju helt outstanding jämfört med tex. Lidl i sydeuropa. Tror inte priserna är direkt högre även om man kan hitta en flaska rödvin för 2-3 euro på Lidl. Visst bekvämt att kunna handla i mataffären men jag vet inte om det uppväger kvaliteten på Systembolaget.
Jag känner inte igen mig i din sortimenthyllning av Systembolaget alls, men så bor jag inte i Stockholm heller med sina specialbutiker. Minst hälften av det jag vill dricka finns inte i sortimentet öht, eller tar flera veckor att beställa.

Titta t ex bara på deras sortiment av Pastis, inga sorter finns att köpa i butik och totalt kan jag beställa totalt fyra sorter, hälften med väntetid, det är allt. Direkt skrattretande.

Limoncello - också uselt sortiment. Detta alltså hos ett monopol där medborgare inte ska få köpa på annat håll.

I bästa fall finns det vin jag vill ha i 35-40% av fallen. Ofta slut eller beställningsvara på 2 veckor.

Jag dricker inte heller bara dyrt eller billigt, så det är egentligen inga specialgrejer. Saker som jag för övrigt enkelt kan beställa utan fördröjning från utlandet. Systembolaget som ett monopol för hela Sverige har gjort sitt och jag har slutat försvara deras existens.

***

Idag dricker jag Zingled Out till italiensk välgjord chili-pasta med rökt lax, sparrisbitar och en skvätt grädde bortsett från olivoljan.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Idag har jag hejat fram en kompis som sprungit Stockholm Marathon, och termometern visade +29C så vatten var det perfekta.
Hur det blir ikväll, till goda grillade korvar, potatissallad, cole slaw och lite andra tillbehör har jag ännu inte bestämt men gissar att det blir både nån öl och lite vin.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
H
4774 4774 skrev:
Blev de goda och skulle du kunna lägga upp receptet ifall de var super 😀
Jag tyckte de var kanongoda.
Ursprungsrecept: en kula citronsorbet, 4 cl gin fyll upp med tonic.
Bästa enligt mig (som gillar citronsorbet): 3 kulor sorbet, 4 cl gin och fyllde upp med tonic. När man tog mera sorbet så blev det ett ”fluffigt sorbeskum” den översta dryga cm.
 
  • Gilla
Emil.P och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.