Fortsatt hugga upp sista betongen på uppfarten, nu väntar en runda till tippen. Sen förhoppningsvis asfaltering nästa månad.
Upbruten betong uppfart med skräp och verktyg nära en bil och gröna soptunnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
0jsan och 8 till
  • Laddar…
Fortsättning idag, äntligen klar
Nyrenoverad yta utanför hus med plattor, delvis smutsiga, nära röd dörr och brun port.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Släpvagn full med rivningsavfall såsom trasiga tegelstenar och betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Har ett hus med halva källaren under mark och resten ovanför, byggt slutet 50, borde väl vara en gjuten platta framför garaget?
Jag har inte sett nån vad jag minns, huset köptes av pappa nångång på -80

Lite halvskrotit på gården vid tillfälle, men man ser ju ungefär hur det ser ut

Renoveringsarbete på en tvåvåningshusfasad med byggnadsställning och byggmaterial framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rickard.lj och 2 till
  • Laddar…
Avtäckta träsparrar på ett sluttande takstomme med fallna löv och barr, omgivet av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjorsi och 6 till
  • Laddar…
4774
Hittat en lustig pryl i ett av uthusen. Någon som vet vad denna är till för? Gamla metallredskapet med vev och justerbara delar upphängt på trävägg i uthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Monterat persienner och myggnät på övervåningen
Installerade persienner och myggnät i ett hus med utsikt över en gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Tömt källaren på ett uppbilat golv. Uppskattningsvis 3,5 ton betong plus 1,5 kubik sand. Gick sjukt mycket smidigare än jag en drömt om.

Personalen på återvinningscentralen stod bara och gapade när vi skyfflade av det stora släpet på knappa 8 minuter. Sen var vi tillbaka en timme senare och upprepade 😂.

Renoverad källare med borttaget golv av betong och sand, tom skottkärra och exponerade rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Ni måste haft ett skapligt släp ;)
 
Japp. Fyra vändor mellan kl 11 och 16. Har en liten känsla av att det kan ha varit ett kilo eller två för mycket lass 😂.
 
  • Wow
Appendix
  • Laddar…
Dom där banden är sjukt bra! Och förvånansvärt billiga att hyra!
 
Ja, helt makalöst bra. Har haft lätt ångest över detta momentet i över en månad och så var det klart på mindre än en dag 😂.

Tror firman ville ha 1300 plus moms för en dag. Helt klart värt varenda öre.
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hittat en lustig pryl i ett av uthusen. Någon som vet vad denna är till för?[bild]
Jag skulle gissa på en smörvisp. Man sätter den då alltså på en bunke med grädde, sen börjar man veva tills korna går hem…
 
  • Wow
Appendix
  • Laddar…
4774
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle gissa på en smörvisp. Man sätter den då alltså på en bunke med grädde, sen börjar man veva tills korna går hem…
Hahaha jag har använt lite mer nutida smörvispar men vet inte riktigt om det är det den är, men jag ska testa innan jag säger vare sig bu eller bä. Lustigt att hitta den i uthuset som tidigare var verkstad. Älskar verkligen att hitta dessa roliga och allt som oftast användbara handverktyg från en svunnen era. Huset , ursprungshuset som är en del av nuvarande hus, byggdes 1764 så det finns många lager överallt där man minst anar det. Att trots att vi bott här i 9 år fortfarande gå på skattjakt roar iaf mig kungligt 😀
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
jag har använt lite mer nutida smörvispar men vet inte riktigt om det är det den är
Jag är inte heller säker. Den saknar ju utväxling och bladen är nog både lite små och veka. Å andra sidan såldes det väl smäck för 100–150 år sen också.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är inte heller säker. Den saknar ju utväxling och bladen är nog både lite små och veka. Å andra sidan såldes det väl smäck för 100–150 år sen också.
Själv är jag från eran när man stompade smör 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.