S svetsnisse skrev:
Äntligen fått tillbaka roboten från lagning. Nu har den lite o kämpa med i början. Kör på högsta klipphöjden tills den har harvat igenom hela gräsmattan sen blir det 40mm inställning.
[bild]
Fick du besked om vad som var fel på klipparen?

Ja nu är där lite och tugga sig igenom ...
 
E etompau skrev:
[länk]
Jag skrev ju att jag hittar inte dokumentationen/flygbladet. Den länken har jag så klart redan hittat :)
 
K KaLnAk skrev:
Jag skrev ju att jag hittar inte dokumentationen/flygbladet. Den länken har jag så klart redan hittat :)
Ok, då får du leta bland dina papper, svårt för oss att veta var du har lagt grejorna.😉
Alt. hör med gardenas support om de kan hjälpt till.
 
E etompau skrev:
Ok, då får du leta bland dina papper, svårt för oss att veta var du har lagt grejorna.😉
Alt. hör med gardenas support om de kan hjälpt till.
Borta med vinden. Tyckte mig skymta något inlägg om att man kunde rycka nån plast där den ev skulle stå där men hittade inte det inlägget heller :)
 
E etompau skrev:
Fick du besked om vad som var fel på klipparen?

Ja nu är där lite och tugga sig igenom ...
Nej, de skriver bara att den är reparerad och testad!
Ny tätningslist har de monterat, tyder på att de har öppnat den.
Tråkigt att de inte skriver vad som var trasigt!
 
Varför står det så i appen? Roboten står inom klippområdet och appen säger 100% laddat! Har den nått klippgränsen?
 
  • Skärmdump av gräsklipparapp med status 100% laddat, temperaturmätare och startknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, har en Gardena Sileno 1600 som tuffat på i ca 7år
Nu stod den still på gräsmattan, appen säger att luckan är öppen eller att den kräver PIN kod.
Öppnar man luckan så ser allt ut som vanligt men när man stänger den så startar den inte.
Mistänker att det är luckgivaren som krånglar,
Någon som haft något liknande eller vet ungefär vad som behövs rivas för att hitta givaren?
 
F
Bara mina katter som tycker det är kul att dra upp kabeln skarvdon? Nu hade de pelat upp en skarv så att klippare körde över och fimpade kabeln. 😄
 
  • Haha
ason
  • Laddar…
S svetsnisse skrev:
Varför står det så i appen? Roboten står inom klippområdet och appen säger 100% laddat! Har den nått klippgränsen?
Vad händer om du startar manuellt på klipparen?
 
S stigarn skrev:
Vad händer om du startar manuellt på klipparen?
Bar den fram till laddaren och tröck in koden,play och ok. Då fortsatte den som vanligt. Undrar mest varför den stannade och att det stod pausad i appen.
 
A ason skrev:
Hej, har en Gardena Sileno 1600 som tuffat på i ca 7år
Nu stod den still på gräsmattan, appen säger att luckan är öppen eller att den kräver PIN kod.
Öppnar man luckan så ser allt ut som vanligt men när man stänger den så startar den inte.
Mistänker att det är luckgivaren som krånglar,
Någon som haft något liknande eller vet ungefär vad som behövs rivas för att hitta givaren?
Tänkte till lite till,
Såg skruvarna för att öppna maskinen och kom åt givaren,
Det har samlats bös och den hade hoppat ur fästet,
så lite städning och trycka givaren på plats så funkar den igen.
Öppen elektronikenhet övervuxen med gräs och skräp, behöver rengöras för att fungera korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
Finns det någon vänlig som kan komma med expertis om detta är lämpligt ställe att placera guidékabeln.

Bonusfråga. Fungerar det rent tekniskt att fästa guidékabeln där stjärnan * är.

Tack på förhand
 
  • Schema för trädgården som visar gräs, sten och huset med en potentiell placering för guidékabeln markerad med en stjärna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Baron Von Helsing skrev:
Finns det någon vänlig som kan komma med expertis om detta är lämpligt ställe att placera guidékabeln.

Bonusfråga. Fungerar det rent tekniskt att fästa guidékabeln där stjärnan * är.

Tack på förhand
Det blir bra med dragningen du har ritat. Det spelar ingen roll om kabeln ansluts som på bilden eller vid *.

Klipparen lär inte komma in i området söder om stenen. Det området bör undantas från klippning med robot.
 
  • Gilla
Baron Von Helsing
  • Laddar…
Slänger in en fråga här om det finns någon som har en defekt sileno life till salu?

Är mest ute efter chassit eftersom "någon" parkerade bilen för mycket på gräsmattan så den blev lite överkörd 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.