Det blir en 3 mm skarv mellan skivorna med fel sida upp, tyvärr.
 
  • Gilla
JapeFox
  • Laddar…
Går det inte att vända hela skiten?
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
För mig som novis, varför läggs det skivor? Ska det kaklas? För har man laminatgolv räcker det väl med underlagsmatta mot betongen?
 
Tanken var klinkers från början, men sen blev det vinylplattor och då ville jag bygga upp höjden så att det stämde bättre.
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
Mikael_L
M -MH- skrev:
Det blir en 3 mm skarv mellan skivorna med fel sida upp, tyvärr.
Spackla igen skarven bara, om det går att få dit sista raden med skivor.
(Och det borde ju gå, i värsta fall får du skjuta allt emot bortre väggen när du fäller ner sista raden, sen dra tillbaka och centrera)
 
  • Gilla
Kretikos och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Spackla igen skarven bara, om det går att få dit sista raden med skivor.
(Och det borde ju gå, i värsta fall får du skjuta allt emot bortre väggen när du fäller ner sista raden, sen dra tillbaka och centrera)
Spackel är ingen bra idé. Det brukar krypa upp med tiden och ge en ås under mattan. Men det brukar gå att vända när limmet torkat om man är två och lite försiktig.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Men det brukar gå att vända
Händer detta dig ofta?🤔
 
  • Haha
  • Gilla
tergo och 17 till
  • Laddar…
Nyinstallerad brun golvunderläggning i ett rum med dammsugare och förpackningsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rätt sida upp! Man skall se texten...

Hade ändå 2 skivor för lite, så för att jag ändå skulle in och handla gjorde jag om alltihopa. Hade kanske gått att vända skivorna, men jag hade stuckit dom under väggskivorna så det blev svårt.

Tog mig dryga två timmar att riva ut det gamla och lägga in det nya. Extra material 7 x 129:-.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L
Exostor Exostor skrev:
Spackel är ingen bra idé. Det brukar krypa upp med tiden och ge en ås under mattan. Men det brukar gå att vända när limmet torkat om man är två och lite försiktig.
Ja det kanske är så.
Jag tycker det borde gå att hitta något att fylla med som inte riskerar det du skriver, men jag håller ändå med om att det ev finns en risk.
 
Mikael_L
M -MH- skrev:
Rätt sida upp! Man skall se texten...
Ska du spackla de här (smalare) springorna då? :D

*en blinkning till Exostor 😉*
 
Spärrgrund, spackla, slipa, spackla, slipa, spackla, tänker du? 😉 Nej, jag chansar.
 
M -MH- skrev:
Spärrgrund, spackla, slipa, spackla, slipa, spackla, tänker du? 😉 Nej, jag chansar.
Du kommer att ångra dig! Det finns som bekant inga genvägar till den perfekta ytan. Och kom ihåg att man börjar med 60-korn på pappret, och så jobbar man sig ner till 1200 eller så. Varje gång.

;)
 
  • Haha
redarn och 2 till
  • Laddar…
Är du min träslöjdsmajje???
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
så jobbar man sig ner till 1200 eller så.
Och efter den grovslipningen rekommenderar jag några timmar med Trollull innan man börjar finputsa. 🙃
 
  • Haha
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Du kommer att ångra dig! Det finns som bekant inga genvägar till den perfekta ytan. Och kom ihåg att man börjar med 60-korn på pappret, och så jobbar man sig ner till 1200 eller så. Varje gång.

;)
Amatörer. Efter 1200 kör man 6 my diamantpasta, sen 3 my och 1 my.

Sen kan man börja fundera på nästa kvadratdecimeter.
 
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.