46 070 läst · 308 svar
46k läst
308 svar
Hantverkares körersättning och parkeringsavgifter
Om jag säger så här då. Kostnaden kan du skicka till kunden men ansvaret du har som bilist att följa regler kan du inte skicka till kunden. Det är vad jag försökt förklara i alla fall...plåtrickard skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 513 inlägg
Anklaga inte mig för att ha varit med och tagit de besluten som tas på högre ort... 😉🫣🤣Farstatjej90 skrev:
Du har ju fortfarande ingen insikt och är i min värld inte verklighetsförankrad med hur saker och ting fungerar (eller inte fungerar) för många människor i vår vardag. 🙈
Allt är inte svart eller vitt utan det finns gråzoner också i de flesta människors vardag... utom i din då för du är den första totalt felfria människa som aldrig tänjer på gränserna som jag stött på under mitt liv... GRATTIS 👑👍
Dessa gråzoner måste finnas för att saker ska fungera på ett rimligt och hanterbart sätt och det var just det saken handlade om innan du blandade dig, började trolla och inbilla dig att vi fullständigt skiter i alla regler och lagar som finns när det i själva verket inte alls var menat så.
Vi kan följa det som gäller till 100% och det drabbar inte oss utan kunden och därför kan kunden få det som ett alternativ för att komma billigare undan och det handlade aldrig om att det skulle felparkeras dag in och dag ut i veckor utan vid ett enstaka tillfälle och ifall det var möjligt utan att det medför problem.
Nu lägger jag ner för jag e trött på din svarta magi.
Ha ett bra liv... än om det verkar skittråkigt att vara Frk Messerschmitt. 🙈😉
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 638 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 638 inlägg
Givetvis. Jag står för att jag bryter mot vissa regler ibland. Jag tror de flesta människor gör det, men du kanske följer samtliga regler slaviskt.Farstatjej90 skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 513 inlägg
...och VEM har påstått att det är kunden som bär ansvar för om jag parkerar fel !!!???????Farstatjej90 skrev:
Det har aldrig ens berörts utan det har varit kostnaden för detta som har diskuterats.
Snälla du, kom in i matchen eller sluta. 🙈
Det är skillnad på att råka göra fel och att medvetet och återkommande göra fel.Paul-Staffanstorp skrev:Anklaga inte mig för att ha varit med och tagit de besluten som tas på högre ort... 😉🫣🤣
Du har ju fortfarande ingen insikt och är i min värld inte verklighetsförankrad med hur saker och ting fungerar (eller inte fungerar) för många människor i vår vardag. 🙈
Allt är inte svart eller vitt utan det finns gråzoner också i de flesta människors vardag... utom i din då för du är den första totalt felfria människa som aldrig tänjer på gränserna som jag stött på under mitt liv... GRATTIS 👑👍
Dessa gråzoner måste finnas för att saker ska fungera på ett rimligt och hanterbart sätt och det var just det saken handlade om innan du blandade dig, började trolla och inbilla dig att vi fullständigt skiter i alla regler och lagar som finns när det i själva verket inte alls var menat så.
Vi kan följa det som gäller till 100% och det drabbar inte oss utan kunden och därför kan kunden få det som ett alternativ för att komma billigare undan och det handlade aldrig om att det skulle felparkeras dag in och dag ut i veckor utan vid ett enstaka tillfälle och ifall det var möjligt utan att det medför problem.
Nu lägger jag ner för jag e trött på din svarta magi.
Ha ett bra liv... än om det verkar skittråkigt att vara Frk Messerschmitt. 🙈😉
Du snackade om läsförståelse innan men här fortsätter du prata om vem som ska betala. Det är mycket som inte står rätt till!
Nej jag är selektiv. Om det drabbar andra är jag mer försiktig. Kör sällan för fort av den anledningen. Följer i allmänhet trafikregler. Vissa andra regler följer jag inte. Det är case-by-case basis 😂Fairlane skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 513 inlägg
Farstatjej90 skrev:
OMG... jag börjar verkligen bli orolig för mänskligheten och var fan världen är på väg...🙈Farstatjej90 skrev:
Tur jag börjar närma mig tiden att lämna detta jävla PK-landet... 🌞🙏🏼
Renoverare
· Skåne
· 8 513 inlägg
Sverige är redan förlorat och kommer aldrig hämta sig oavsett... lider med mina avkommor men det ser ut att lösa sig för dem också så de kan komma från denna skiten med alla PK-tomtar som ynglat av sig i generationerna efter min egen... 🙈🤣Farstatjej90 skrev:
Är det "PK" att parkera rätt? 🤔Paul-Staffanstorp skrev:
Lycka till med flytten, det märks att du lider!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 638 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 638 inlägg
När du installerade din luftvärmepump, var det något då råkade göra fel eller var det ett medvetet val? Var det ok för det var en engångshändelse? Hur många kan du installera innan det blir ett problem?Farstatjej90 skrev:
Är det värre med en felparkering än en installation av en luftvärmepump? En felparkering kan ju vara allt från att man står på en plats där ingen störs till att man blockerar vägen för räddningstjänst och ambulans.
Aldrig förr har så många varit så avundsjuka på så lite.....Fairlane skrev:När du installerade din luftvärmepump, var det något då råkade göra fel eller var det ett medvetet val? Var det ok för det var en engångshändelse? Hur många kan du installera innan det blir ett problem?
Är det värre med en felparkering än en installation av en luftvärmepump? En felparkering kan ju vara allt från att man står på en plats där ingen störs till att man blockerar vägen för räddningstjänst och ambulans.
Hur många gånger har du stört dig på en felparkering och hur många gånger på nån som installerat sin värmepump själv?🤔
Jag tycker det är olika saker, jag bedömer saker utifrån detaljerna i varje fall.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 638 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 638 inlägg
Som sagt en felparkering kan variera från helt harmlös till farlig. En granne har stått felparkerad med en trasig bil i över ett år utan att det stör det minsta.Farstatjej90 skrev:
Precis samma kan man väl säga om installation av en värmepump, någon har beslutat att man inte får göra det utan certifiering och det finns säkert en anledning till beslutet.Farstatjej90 skrev:
Att klandra andra för att välja vilka lagar och regler de ska följa känns lite löjligt när man gör samma sak själv.
Jag tycker inte man behöver göra allt "rätt" för att göra något "rätt." Man kan bedöma saker utifrån vad det är. Jag tycker det är slarvigt och dåligt att ha så nonchalant uppfattning om felparkeringar. Jag tycker det är ok att installera värmepump. Det är ju för att det är olika saker. Precis som att bara för att man gillar lax betyder inte det att man nödvändigtvis vill ha det till frukost. Man kan både inte vilja ha det och ändå gilla det. Det går inte att tvinga fram falsk konsekvens... Förstår du vad jag menar?Fairlane skrev:Som sagt en felparkering kan variera från helt harmlös till farlig. En granne har stått felparkerad med en trasig bil i över ett år utan att det stör det minsta.
Precis samma kan man väl säga om installation av en värmepump, någon har beslutat att man inte får göra det utan certifiering och det finns säkert en anledning till beslutet.
Att klandra andra för att välja vilka lagar och regler de ska följa känns lite löjligt när man gör samma sak själv.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 638 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 638 inlägg
Jag förstår precis vad du menar. Förstår du vad vi menar?Farstatjej90 skrev:Jag tycker inte man behöver göra allt "rätt" för att göra något "rätt." Man kan bedöma saker utifrån vad det är. Jag tycker det är slarvigt och dåligt att ha så nonchalant uppfattning om felparkeringar. Jag tycker det är ok att installera värmepump. Det är ju för att det är olika saker. Precis som att bara för att man gillar lax betyder inte det att man nödvändigtvis vill ha det till frukost. Man kan både inte vilja ha det och ändå gilla det. Det går inte att tvinga fram falsk konsekvens... Förstår du vad jag menar?
Jag tycker det är slarvigt och dåligt att ha så nonchalant uppfattning om att installera värmepump. Jag tycker det är ok att parkera fel i vissa lägen.