M mortimer skrev:
Smartmätare monterar inte nätägaren utan det beställer du av installatören. Kostar ca 5-10.000kr monterat o klart före gröntEL. Har du beställt det ?
Okej, aja då går det vara då. Har ju Greenely så jag ser väl på ett ungefär ändå!
 
Maalox
Jag köpte en anläggning av Gruppsol, eller Raymond Solar som dom numera heter. Nu har anläggningen bara varit igång ett par månader men allt fungerar fint hittills och kommunicerad tidsram hölls i stort.

Växtvärk finns säkert hos många bolag i denna bransch och jag tror att ens upplevelse styrs mycket av vilket team av montörer/elektriker du får tilldelat dig. För oss blev det en bra upplevelse med god kommunikation med montörerna.

Till TS: jag har Huawei/FusionSolar och ser förbrukning, men detta då jag köpte ett batteri varpå en smartmätare ingick i paketet (tror det är nödvändigt när man kör batteri)
 
Liten uppdatering såhär "några" månader efteråt....
4 besiktningar gjorda och anläggningen är fortfarande inte godkänd än idag.

Är nästa steg ARN eller vad bör man göra?
 
Japp, ARN. Så har du underlag inför ta det till tingsrätten därefter om så behövs.
 
M mortimer skrev:
Japp, ARN. Så har du underlag inför ta det till tingsrätten därefter om så behövs.
Jag fick kontakt med dem nu och de ska åtgärda alla punkter inom 3 veckor så förhoppningsvis så löser det sig snart.
 
N Njoy skrev:
Jag fick kontakt med dem nu och de ska åtgärda alla punkter inom 3 veckor så förhoppningsvis så löser det sig snart.
Då håller vi tummarna för att det blir verklighet också och inte bara löst snack från de.
 
M mortimer skrev:
Då håller vi tummarna för att det blir verklighet också och inte bara löst snack från de.
Tack! Jag tar alla tummar jag kan få! Uppdaterar tråden när mer info finns att tillgå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.