D
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Var lite otydlig, jag menade var på nätet. Ska testa Däck365.
Ibland funkar prisjämförelsesajterna också på däck, kan vara svårt att filtrera så man jämför exakt.
 
RoTe RoTe skrev:
Har handlat två ggr på dack365 utan problem, senast för en månad sen ca.
Har också köpt däck där för några år sedan. Lite omständigt när det är en tvåstegsraket. Man måste hitta en verkstad som däcken ska levereras till för montering. Fördelen att man får välja däck från ett större utbud än på den lokala verkstan. Däcken var tillverkade i Polen.
 
D
imported_Benno imported_Benno skrev:
Har också köpt däck där för några år sedan. Lite omständigt när det är en tvåstegsraket. Man måste hitta en verkstad som däcken ska levereras till för montering. Fördelen att man får välja däck från ett större utbud än på den lokala verkstan. Däcken var tillverkade i Polen.
Ja, där ska man vara noggrann, jag brukar köpa från dackonline och vid ett tillfälle köpte jag ett Nokiandäck till bra pris, sen var jag inte nöjd med däcken och tog kontakt med tillverkaren. Då fick jag höra att det däcket var inte avsett för västeuropa utan tillverkat för öst och lite billigare och sämre, samma modellnamn men när man tittar väldigt noga så skiljde det något litet i modellbeteckningen.

Man ska alltså vara vaken när man handlar så.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Man måste hitta en verkstad som däcken ska levereras till för montering.
Jag är ganska säker på att jag fick de levererade hem.
 
galento
D djac skrev:
Ja, där ska man vara noggrann, jag brukar köpa från dackonline och vid ett tillfälle köpte jag ett Nokiandäck till bra pris, sen var jag inte nöjd med däcken och tog kontakt med tillverkaren. Då fick jag höra att det däcket var inte avsett för västeuropa utan tillverkat för öst och lite billigare och sämre, samma modellnamn men när man tittar väldigt noga så skiljde det något litet i modellbeteckningen.

Man ska alltså vara vaken när man handlar så.
Köpte General Grabber At2 245/75-16 hos dackonline och hade dom hos däckverkstan
3 ggr , de fick inte bra balansering så man fick sälja dom som skogsdäck.
 
  • Gilla
  • Ledsen
djac och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Köpte General Grabber At2 245/75-16 hos dackonline och hade dom hos däckverkstan
3 ggr , de fick inte bra balansering så man fick sälja dom som skogsdäck.
Frågan är om det är original eller kopior.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Bromssystemet på Saaben blev en långkörare och är inte slut ännu. Nu ser det ut som bromsservon är slut. Delen tillverkas inte ny längre och åldern ser ut som främsta orsaken de går sönder men det ser inte ut som det finns alternativ heller. Kan blir problematiskt att hålla igång saabarna i längden om denna del inte går att få tag i framtiden.
Varför tror du bromservot är slut? Vad har du för symptom?
 
Det där hände lite väl länge sen och funkar nu igen. Men då det hände så pysljud inne i kupén som spårades till stången som går igenom till styrservon. Det finns tätningar där som förmodligen är gränsfall. Nypte man av vakuumslangen försvann pysljudet och motorns varv sjönk, så klara tecken på vakuumläckage där. Men symptomen blev bättre då det blev plusgrader och varmare väder.

Sen när det kom minusgrader igen kom det tillbaka en stund, försvinner när motorn värms upp och det blivit varmare i kupén. Jag har en reserv jag ska hämta ur en skrotbil.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Tog väl 10år för Tesla att gå från att bara spendera investerarnas ständiga ström av pengar till att faktiskt vända och göra vinst?

Det är tufft i början.
Så du jämför ett nystartad biltillverkare med en som har ~100års försprång!??
 
Tokslut Tokslut skrev:
Så du jämför ett nystartad biltillverkare med en som har ~100års försprång!??
Dedär 100åren innehåller också ett bagage som är svårt att göra sig av med.
Tillverkningsmässigt har ju Tesla i princip gjort som T-forden, de har fyra modeller, du kan välja färg och inte mycket mer.

Tesla har lyckats röra runt i grytan, och jag tror det är till det bättre för oss bilköpare.
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Dedär 100åren innehåller också ett bagage som är svårt att göra sig av med.
Tillverkningsmässigt har ju Tesla i princip gjort som T-forden, de har fyra modeller, du kan välja färg och inte mycket mer.

Tesla har lyckats röra runt i grytan, och jag tror det är till det bättre för oss bilköpare.
Ja det finns ju både gott och ont, Tesla var väl timmar ifrån konkurs enligt Musk. Det har jag svårt att tro Ford kommer lyckas med. Läste att ICE-bilarna täcker dagens EV-förluster som det är nu
 
Tokslut Tokslut skrev:
Ja det finns ju både gott och ont, Tesla var väl timmar ifrån konkurs enligt Musk. Det har jag svårt att tro Ford kommer lyckas med. Läste att ICE-bilarna täcker dagens EV-förluster som det är nu
Musk säger så mycket 🙄

Så är det ju normalt, befintligt utbud finansierar nyutveckling.
 
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Var köper man lösa däck billigast nuförtiden? Inga Kina-däck.
Th Pettersson, varierar mellan modeller men ofta billigare än Däckonline iallafall
 
  • Gilla
Hammarskallen
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Musk säger så mycket 🙄
Han är ju en jävel på att få till saker, säger inget ont om den mannen
 
Haft lite tur på senaste.

Behövde nya xenonlampor för ett tag sen, Googlade och det första som kom upp var SC styling som hade utförsäljning av 5000k lampor till just min bil, drygt 300 ink frakt för 2 st.

Nu behövde jag nya muttrar till hjulen, de är riktigt dåliga så hylsan fastnar, troligtvis dragna med dåliga verktyg.
Googlar igen, SC Styling har utförsäljning av just de muttrar jag behöver med 17 mm skalle, större går inte in i sommarhjulen med flytande bultmönster.
Originalmuttrar som ju inte passar kostar 406:- för 2 st !!!
Nu fick jag hem 20 st för drygt 300 spänn ink frakt 🙂
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.