S svetsnisse skrev:
Är det nån som vet hur man resettar smart sileno city? Efter service verkar jag ha problem att starta den. Appen har kontakt med klipparen men säger att jag ska göra som det står på robotens display, men det står att den är redo...!
Om den inte vill starta och klippa efter service så kan du behöva para ihop klipparen med din laddstation.
Skärmdump av en manual som beskriver hur man skapar en ny slingsignal för att para ihop en produkt med en laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
svetsnisse
  • Laddar…
E etompau skrev:
Om den inte vill starta och klippa efter service så kan du behöva para ihop klipparen med din laddstation.
[bild]
Tack, nu kunde jag para ihop den men fast jag ändrade klippschema så vägrar den att starta! Ändrade till gardena assisterat läge i appen och tänkte vänta tills imorgon och se om den startar 12.00 som jag valt.
 
Vågar man beställa en gardena online?

Om man får problem inom garanti-tiden, ska den tillbaka till återförsäljaren då, eller första bästa serviceställe?
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Vågar man beställa en gardena online?

Om man får problem inom garanti-tiden, ska den tillbaka till återförsäljaren då, eller första bästa serviceställe?
Jag fick skicka den till Gardenas serviceverkstad, köpt den på Granngården, 4km bort.
 
S svetsnisse skrev:
Tack, nu kunde jag para ihop den men fast jag ändrade klippschema så vägrar den att starta! Ändrade till gardena assisterat läge i appen och tänkte vänta tills imorgon och se om den startar 12.00 som jag valt.
Testat även att koppla klipparen till mina datorer nu på morgonen men ingen av datorerna upptäckte ihopkopplingen med usb! Nu är roboten i laddstationen och väntar på att klockan blir 12.00 så får vi se om den vill jobba :)
 
Hittade en trasig koppling så nu går skiten. Dock verkar den inte gilla guiden efter jag pillat på den men det är ett annat projekt. 😂
 
S svetsnisse skrev:
Testat även att koppla klipparen till mina datorer nu på morgonen men ingen av datorerna upptäckte ihopkopplingen med usb! Nu är roboten i laddstationen och väntar på att klockan blir 12.00 så får vi se om den vill jobba :)
Klipparen går inte, får felsöka med Gardenas kundservice!
 
En fråga.
Köpt en sileno city med Lona teknik.
Går det o ställa in att den gör kantklippning o går hela begränsnings slingan runt nån gång i veckan?
Försökt hitta nått om det i manualen men kan inte hitta nått om kantklippning alls :/
 
J J_B skrev:
En fråga.
Köpt en sileno city med Lona teknik.
Går det o ställa in att den gör kantklippning o går hela begränsnings slingan runt nån gång i veckan?
Försökt hitta nått om det i manualen men kan inte hitta nått om kantklippning alls :/
Kantklippning längs beg.kabel finns ej.
 
Nu så vill min inte hitta laddstationen ordentligt. Den kör in försöker knuffa in sig men kör ut. Jag har kört med sandpapper på blecken och fick det funka en gång. Den laddar också om jag kör in den själv. Ska jag fortsätta med sandpapper eller ska jag testa något annat?
 
S svetsnisse skrev:
Klipparen går inte, får felsöka med Gardenas kundservice!
Av vilken anledning/fel skickade du klippare på rep.?

Är problemet nu att den inte går ut enl. inställt schema?
Hur ser klockikonen ut i displayen? Är den ljus eller svart?

Om du ställer klipparen på gräsmattan och startar den, klipper den då?


Ikonförklaringar för gräsklippares funktioner, inklusive schemaläggning, SensorControl, inställningsmeny, smart system-kompatibilitet och en ikon som anger att produkten inte klipper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S stigarn skrev:
Nu så vill min inte hitta laddstationen ordentligt. Den kör in försöker knuffa in sig men kör ut. Jag har kört med sandpapper på blecken och fick det funka en gång. Den laddar också om jag kör in den själv. Ska jag fortsätta med sandpapper eller ska jag testa något annat?
Står laddplattan i våg/rakt? Ser du om klipparen går in på korrekt sätt mot laddblecken?
 
E etompau skrev:
Står laddplattan i våg/rakt? Ser du om klipparen går in på korrekt sätt mot laddblecken?
Ja det gör den. Det är nu efter vintern den har börjat med det här beteendet. Detta hände aldrig förra sommaren.
 
Tänker att den här frågan har ställts förut, men jag hittar inte svaret efter ett par timmars googlande, så om någon vet om det har diskuterat förut kan ni gärna länka mig dit.

Jag har köpt mig en Gardena smart Sileno 1000. Är det verkligen som manualen säger, maximalt 300 m begränsningskabel? Någon som har gått över den gränsen? Såg också att guidekabelslingan (guidekabel + den delen begräsningskabel som går tillbaka tillbaka till stationen från skarven med guidekabeln) får vara 150 m.

Jag har hittills bara installerat halva min tomt för jag ska så gräs på flera ställen under försommaren, kommer sedan inkludera hela tomten och då kommer jag nog ha lite problem att hålla mig under 300 m begränsningskabel samt 150 m guideslinga. Men jag får väl helt enkelt testa mig fram sen, men blev förvånad att jag inte hittade så mycket diskussioner om kabellängd-ämnet. Blev också förvånad att Husqvarnas motsvarade storlekar klarade 800 m begränsningskabel samt 300 m guidekabel, trodde det var likande teknik i Gardena/Husqvarna.

Annan rolig detalj var att jag inte hade läst så noga i manualen innan jag köpte klipparen, tänkte eftersom jag har ungefär 700 kvm gräsmatta borde en Sileno 1000 funka bra, men jag ringde faktiskt till Gardenas kundtjänst och frågade om maxlängd på guidekabel för jag förstod att den skulle kunna behöva bli lång, fick svaret att det inte fanns någon maxlängd 😅
 
E etompau skrev:
Av vilken anledning/fel skickade du klippare på rep.?

Är problemet nu att den inte går ut enl. inställt schema?
Hur ser klockikonen ut i displayen? Är den ljus eller svart?

Om du ställer klipparen på gräsmattan och startar den, klipper den då?
E etompau skrev:
[bild]
Av vilken anledning/fel skickade du klippare på rep.?
Klipparen kunde stanna direkt när den åkte utåt ca 5cm. Den kunde även stanna på ställen utan hinder och batterierna gick sönder/ tog ej laddning längre.

Är problemet nu att den inte går ut enl. inställt schema? Den rör sig ingenstans efter jag fått den från reparation i slutet av förra säsongen.

Hur ser klockikonen ut i displayen? Är den ljus eller svart? Se bild

Om du ställer klipparen på gräsmattan och startar den, klipper den då? Nej
 
  • Display på en robotgräsklippare visar schemaläggningsikoner och klocksymbolen i vitt på blå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på en klippare som visar schema för klipptid med datum och tid samt en prompt att trycka för att fortsätta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.