S Sthlm_ skrev:
Be hantverkaren ringa Paul sÄ kan han ge lite goda rÄd pÄ vÀgen :)

On topic, lider med dig. JÀvligt trist nÀr man anlitar yrkesmÀn och sÄ blir det tokigt. Hoppas de tar till sig din feedback och gör om och gör rÀtt.
Oh my god... no no no đŸ™ˆđŸ„¶đŸ«Ł

Mitt konsultarvode till sÄdana tomtar Àr olösligt.
Orkar inte ens diskutera med sÄdant folk.

Jag förstÄr inte varför man ger sig pÄ saker man inte har koll pÄ för i min vÀrld har jag absolut inga svÄrigheter och erkÀnna att jag inte kan allting och Àr det nÄgot en kund behöver hjÀlp med som jag inte kan eller har gjort förut sÄ sÀger jag detta och erbjuder att jag kan kolla upp hur man gör och sen gÄr det sÀkert att lösa eller sÄ letar vi upp nÄgon med mer erfarenhet.
SvĂ„rare Ă€r det ju faktiskt inte. đŸ˜‰đŸ™đŸŒ
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
insubrf och 10 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Oh my god... no no no đŸ™ˆđŸ„¶đŸ«Ł

Mitt konsultarvode till sÄdana tomtar Àr olösligt.
Orkar inte ens diskutera med sÄdant folk.

Jag förstÄr inte varför man ger sig pÄ saker man inte har koll pÄ för i min vÀrld har jag absolut inga svÄrigheter och erkÀnna att jag inte kan allting och Àr det nÄgot en kund behöver hjÀlp med som jag inte kan eller har gjort förut sÄ sÀger jag detta och erbjuder att jag kan kolla upp hur man gör och sen gÄr det sÀkert att lösa eller sÄ letar vi upp nÄgon med mer erfarenhet.
SvĂ„rare Ă€r det ju faktiskt inte. đŸ˜‰đŸ™đŸŒ
Hur ska man tĂ€nka nĂ€r man letar hantverkare framĂ„t? Förutom alla certifikat, bra recensioner och intryck. Vi letade runt i Malmö och detta bolag fick vi bĂ€st intryck frĂ„n men tydligen rĂ€ckte det inte đŸ€ŠđŸ»tĂ€nker om du har tips
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Hur ska man tĂ€nka nĂ€r man letar hantverkare framĂ„t? Förutom alla certifikat, bra recensioner och intryck. Vi letade runt i Malmö och detta bolag fick vi bĂ€st intryck frĂ„n men tydligen rĂ€ckte det inte đŸ€ŠđŸ»tĂ€nker om du har tips
Malmö... uj uj uj
Hoppas det inte Ă€r nĂ„gon jag kĂ€nner dĂ„ 🙈

Vettig vÀg att gÄ om man inte har tips frÄn vÀnner och bekanta Àr nog att söka sig till nÄgon kakelbutik och om man kÀnner förtroende sÄ kan de ofta rekommendera folk.
 
S
D Drben88 skrev:
Hur ska man tĂ€nka nĂ€r man letar hantverkare framĂ„t? Förutom alla certifikat, bra recensioner och intryck. Vi letade runt i Malmö och detta bolag fick vi bĂ€st intryck frĂ„n men tydligen rĂ€ckte det inte đŸ€ŠđŸ»tĂ€nker om du har tips
Ja det Àr ju vÀldigt svÄrt dÄ det uppenbarligen finns mycket klÄpare dÀr ute.

Ponera att du varit bortrest nu nÀr de fixat detta. Visst, du hade sett att avloppet kanske sitter för nÀra kanten nÀr det Àr slut. Men du hade ju aldrig kunnat se bristerna i tÀtskiktet och sÄ. Visar pÄ vikten att vara nÀrvarande i samband med renoveringar, Àven om det Àr trist.
 
  • Gilla
densomkanvet och 2 till
  • Laddar…
S
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Malmö... uj uj uj
Hoppas det inte Ă€r nĂ„gon jag kĂ€nner dĂ„ 🙈

Vettig vÀg att gÄ om man inte har tips frÄn vÀnner och bekanta Àr nog att söka sig till nÄgon kakelbutik och om man kÀnner förtroende sÄ kan de ofta rekommendera folk.
Du som verkar jobba i branschen. Är kunder nĂ€rvarande och intresserade som TS verkar vara eller litar man blint pĂ„ att ni gör det som ska göras?
 
Ja det Àr det svÄraste om man inte har kontakter och det Àr ett stort stÀlle. Det Àr ju lÀttare för hantverkare att göra skrÀpjobb om man vet att man aldrig kommer trÀffa personen man gjort jobb för igen. Eller vill ha Äterkommande jobb hos samma kund. Kanske lÀttare att ragga nya kunder istÀllet för att göra ett bra jobb..
 
S Sthlm_ skrev:
Du som verkar jobba i branschen. Är kunder nĂ€rvarande och intresserade som TS verkar vara eller litar man blint pĂ„ att ni gör det som ska göras?
Är oxĂ„ i branschen och kan sĂ€ga att det Ă€r oerhört varierande..
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Detta Ă€r bilder pĂ„ golvets tĂ€tskikt. Reagerade lite pĂ„ att det Ă€r fickor i skarvorna sĂ„ att sĂ€ga, men hoppas att det inte Ă€r ”fel” iaf.
Är det kaklat pĂ„ det dĂ€r finns vĂ€l inte mycket mer att göra Ă€n att riva upp.
De kommer klart sÀga att de fixade till det innan de satte kakel.
Men som "tur" Àr sÄ lÀr det nog finnas mer fel som krÀver att de börjar om.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Du som verkar jobba i branschen. Är kunder nĂ€rvarande och intresserade som TS verkar vara eller litar man blint pĂ„ att ni gör det som ska göras?
Jag har ytterst sĂ€llan nĂ„gra kunder som bevakar mig eller hĂ€nger över mig men sĂ„ fĂ„r jag ocksĂ„ i princip 95% av mina jobb av gamla Ă„terkommande kunder eller deras vĂ€nner och bekanta sĂ„ de vet vad de fĂ„r och Ă€r inte oroliga. đŸ˜‰đŸ™đŸŒ
 
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
Bara för att försöka stötta hÀr.
Gör om gör rÀtt!
Ta den tid som behövs för att det ska bli rÀtt.

NÀr jag som rookie skulle sÀtta golvbrunnen pÄ rÀtt höjd i badrummet fick jag göra om det 3 gÄnger för att jag missförstod vad VVSaren och mattlÀggaren menade........
Men jag kÀmpade och gjorde om och gjorde rÀtt Àven fast jag kÀnde mig som en clown nÀr proffsen kom... Det Àr 32 Är sen och fortfarande tÀtt, utan klÀmring ;-)
/W
 
  • Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag har ytterst sĂ€llan nĂ„gra kunder som bevakar mig eller hĂ€nger över mig men sĂ„ fĂ„r jag ocksĂ„ i princip 95% av mina jobb av gamla Ă„terkommande kunder eller deras vĂ€nner och bekanta sĂ„ de vet vad de fĂ„r och Ă€r inte oroliga. đŸ˜‰đŸ™đŸŒ
Det Ă€r egentligen samma hĂ€r, i mitt fall kan det va att dom genuint Ă€r intresserade och ibland fascinerade över att det flyter pĂ„ som det gör. Kommentaren man ofta fĂ„r Ă€r, hade jag gjort det dĂ€r hade jag behövt kapa om flera ggr innan det passar😂
 
  • Gilla
Filbert och 3 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Du som verkar jobba i branschen. Är kunder nĂ€rvarande och intresserade som TS verkar vara eller litar man blint pĂ„ att ni gör det som ska göras?
V Vedhuggarrn skrev:
Det Ă€r egentligen samma hĂ€r, i mitt fall kan det va att dom genuint Ă€r intresserade och ibland fascinerade över att det flyter pĂ„ som det gör. Kommentaren man ofta fĂ„r Ă€r, hade jag gjort det dĂ€r hade jag behövt kapa om flera ggr innan det passar😂
Jo men sĂ„dana kunder har jag ju sjĂ€lvfallet ocksĂ„ som gĂ€rna tittar förbi hur det gĂ„r men det Ă€r nĂ„got helt annat tycker jag. đŸ‘đŸ™đŸŒ
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jo men sĂ„dana kunder har jag ju sjĂ€lvfallet ocksĂ„ som gĂ€rna tittar förbi hur det gĂ„r men det Ă€r nĂ„got helt annat tycker jag. đŸ‘đŸ™đŸŒ
Bara trevligt, dom som gör det har en tendens att bjussa pÄ kaffe och fika oxÄ!
 
  • Älska
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Jag gick in och tittade lite mer i detalj, och inte frÄn dörren. Vet inte vad jag förvÀntar mig för respons frÄn er kloka mÀnniskor, men pÄ nÄgot sÀtt kÀnde jag för att dela med mig.
 
  • Golvplattor under installation med synliga tiling clips och ett golvbrunn i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detaljvy av ett osammanhĂ€ngande golv med synlig dörrkarm och delvis trasig golvplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn med öppet lock omgiven av plattlyftare och kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NĂ€rbild av ett pĂ„gĂ„ende byggprojekt med en halvlagd klinkerplatta och synlig isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NĂ€rbild av en öppen golvbrunn med synlig skada och en mopp ovanpĂ„ brunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detaljbild av ett ofĂ€rdigt hörn i ett rum med synlig vĂ€ggisolering och en rörstump som sticker ut frĂ„n betonggolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detailvy av byggarbetsplats med synliga rörledningar och elinstallationer lĂ€ngs en vĂ€gg och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NĂ€rbild pĂ„ en ojĂ€mnt avslutad golvlist vid en vĂ€gg och hörn med synlig ledningsgenomföring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NĂ€rbild pĂ„ ojĂ€mnt lagda klinkerplattor med nivĂ„skillnader och ett tunt lager smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Jag vet inte va jag ska sÀga mer Àn att det dÀr Àr inte ok..
KuvertskÀrning Àr fint om det görs riktigt, skickar med en bild hur mitt Àr. Dock lite ostÀdat..
 
  • KuvertskĂ€rning av kakel runt en golvbrunn pĂ„ ett lĂ€tt ostĂ€dat badrumsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lynx_se och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.