Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 250 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
Quiz: Kan du brädan? [länk]

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
×

Full pott, du är en expert!
Du fick 10 av 10 rätt​

Det är bättre än 594 personer (95%)
av de 619 som gjort quizet

Anser dock att frågan om vad som tradition används som ytterpanel är fel.
Av tradition har både gran och furu använts. Men i modern tid har gran blivit dominerande.
 
  • Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
K
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 632 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 523 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 149 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
B
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 345 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"

Bonusfråga till redaktionen.... Hur är det med matten?

Skärmdump av byggquiz med fråga om räfflad trall och resultatbakgrund som visar majoriteten rätt svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 353 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 175 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"

Yes
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 697 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 22 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?" eftersom resten bara fuskar.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 007 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Snickare Janne Jag fick 10/10 rätt
 
G
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 305 andra personer som har gjort quizet "Kan du brädan?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.