U Utsliten och utdömd skrev:
sen finns det ju skillnad på röd och röd också beroende på modell

[bild]
Minst sagt!
 
K Kane skrev:
Tycker dock inte att den fungerar värst vidare bra utomhus i fullt dagsljus.
I dagsljus behövs mottagare oavsett fabrikat. Annars får man syssla med skymningsbyggen :).
 
  • Gilla
NoOne2k och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Grön såklart. Skarpare linje än röd. Tycker dock inte att den fungerar värst vidare bra utomhus i fullt dagsljus.
Klart skarpare, men är den värd de ganska många mer pengarna..om det ändå inte fungerar utomhus....


/Jocce
 
mexitegel mexitegel skrev:
I dagsljus behövs mottagare oavsett fabrikat. Annars får man syssla med skymningsbyggen :).
Är det så? Så även den gröna kräver mottagare? Då kanske man ska sikta på den röda och lägga de extra pengarna på mottagare?


/Jocce
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Är det så? Så även den gröna kräver mottagare? Då kanske man ska sikta på den röda och lägga de extra pengarna på mottagare?


/Jocce
Jag resonerade så. Gör man inget annat än att mäta saker med lasern dagarna i ända så är väl inte prisskillnaden ett problem men för mina behov är det inte värt det.
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Jag resonerade så. Gör man inget annat än att mäta saker med lasern dagarna i ända så är väl inte prisskillnaden ett problem men för mina behov är det inte värt det.
Ja, hemma kommer den ju fram ett par gånger per år, och om man då inte ens kan använda den utomhus i normala fall kan man ju spara de tusenlapparna till att hyra en rotationslaser eller så...

Denna finns på Hornbach:
https://www.hornbach.se/p/linjelaser-bosch-professional-gll-3-80/10259513/
Borde vara samma som denna:
https://www.amazon.se/Bosch-Profess...80&qid=1714397572&sprefix=gll+,aps,120&sr=8-5

Vilket innebär att den borde gå att prismatcha den?

Saknar dock Vägghållare i det paketet, men det kanske man inte använder så mycket som jag tror?


/Jocce
 
  • Gilla
mrmlz
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Ja, hemma kommer den ju fram ett par gånger per år, och om man då inte ens kan använda den utomhus i normala fall kan man ju spara de tusenlapparna till att hyra en rotationslaser eller så...

Denna finns på Hornbach:
[länk]
Borde vara samma som denna:
[länk]

Vilket innebär att den borde gå att prismatcha den?

Saknar dock Vägghållare i det paketet, men det kanske man inte använder så mycket som jag tror?


/Jocce
Ja, tar du Boschs artikelnummer (0601063S00) från Amazon och klistrar in i Hornbachs sökfält så får du träff på den du har länkat till. Hornbach brukar inte gnälla över prisgaranti mot Amazon (som den andra tyska butiken gör) utan brukar acceptera utan knot om man skickar med skärmdumpar.
 
Hornbach matchar mot svenska webbutiker, vilket amazon.se räknas som..
Jag har prismatchat exakt den lasern... 👍
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Är det så? Så även den gröna kräver mottagare? Då kanske man ska sikta på den röda och lägga de extra pengarna på mottagare?


/Jocce
Ja, jag har den gröna 3-80 (CG?) och visst går det att se linjen på kort avstånd om det inte är direkt solljus men ska man jobba utomhus behöver man i praktiken en mottagare.
 
  • Gilla
Bengt_j
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hornbach matchar mot svenska webbutiker, vilket amazon.se räknas som..
Jag har prismatchat exakt den lasern... 👍
Jag med! Men det var flera år sen.
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Mottagaren LR7 var nedsatt med 200kr med. Beställde en 👍
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Mottagaren LR7 var nedsatt med 200kr med. Beställde en 👍
Prismatchade du på Hornbach också?
 
V vanpire skrev:
Prismatchade du på Hornbach också?
Nej så smart var jag inte. Blev Amazon
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Mottagaren LR7 var nedsatt med 200kr med. Beställde en 👍
Köpte en jag med, det här forumet förstör nöjeskontot😂
 
  • Haha
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Köpte en jag med, det här forumet förstör nöjeskontot😂
Du ser på det på fel sätt, det här forumet är en av anledningarna att man ska ha ett nöjeskonto.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.