Inte idag, tog ett par dagar. Men blev så färdigt jag tänkt göra det för tillfället iaf igår kväll.

Rivit ner taket å plastat, nytt golv etc etc.

Innan;
Renoverat rum med nytt golv, möbler och upphängd TV, efter avslutat byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat vardagsrum före ombyggnation med möbler och lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Renoverat rum med mörkt trägolv, blåa väggar, hyllor med leksaker och barnmöbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat barnrum med mörkblå väggar, mönstrad tapet, nytt golv, säng och leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
S
S scim skrev:
Fortsatt böka i köket. Halvrivit skafferi och format om det till skafferi + kyl.
[bild][bild]
Beställde en integrerad kyl nu ikväll, tanken är att den ska dit + överskåp.
Sågade du med disken på tork bredvid? 😂
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Sågade du med disken på tork bredvid? 😂
Det var nog mest smutsdisk och det sista jag packade ur skafferiet. Men det här med att plocka undan innan jag kör igång är sällan min grej, ungefär som med före-bilder.
 
  • Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
Omklädningshörnan är klar:
En omklädningshörna med bänk och hyllor i en enkel inredning med vitmålade väggar och en tom glasflaska på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detalj:
Runt träbord med tom snapsglas och askfat med texten "Kellogg's - Kläder är för dela med vänner".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varning: Det finns indikationer på att rökning kan vara skadlig. Rekommenderas inte för personer under 18.
 
  • Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Målat dotterns rum idag, införskaffat nytt golv som ska läggas nästa vecka.
Innertak och fönster ska bytas också. Tidsplanen till sommaren verkar hålla.

Nyrenoverat rum med rosa väggar och obehandlat trägolv, innertak med synliga skador, fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Alltid är det något. Öppnade upp landet idag men såklart så är det något plastpiss som gått sönder till pumpen.

Tur man iaf fick med sig bärs.
 
  • Person som håller en ölburk utomhus med soligt landskap och en stuga i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad pump med synliga delar i plast som står bredvid en blå tunna, omgiven av grönska i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Omklädningshörnan är klar:
[bild]

Detalj:
[bild]

Varning: Det finns indikationer på att rökning kan vara skadlig. Rekommenderas inte för personer under 18.
Jag har gjort försök att finna rapporter avseende eventuell skadlig verkan av någon enstaka cigarr då och då men inget funnit. Allt utgår från tvåpaketdromedarutanfilterperdag i förti år.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jag har gjort försök att finna rapporter avseende eventuell skadlig verkan av någon enstaka cigarr då och då men inget funnit. Allt utgår från tvåpaketdromedarutanfilterperdag i förti år.
Så är det ju, även alkoholstudier är ju baserade på en ohälsosam konsumtion. Min gammelfarfar tog en snaps varje morgon och levde tills långt över 90 år så.
 
  • Gilla
Kris1
  • Laddar…
Nyinstallerat vitt köksskåp med monterad svart högtalare på sidan, nära ett fönster i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Passat in första köksskåpet och kopplat in kökshögtalaren. Bara resten kvar…
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Ny lampa uppsatt i "gymmet", den gamla glasplafonden levde farligt vid styrketräning. Lampans placering skiftades också några decimeter bort från händelsernas centrum för säkerhets skull.
För att undvika att klämma kabeln så shimsade jag fästet med brickor komplett med två olika sorters tejp..

Avstod från att kapa kabeln ifall man ångrar sig angående placeringen, därav en extra böj. Fantastiskt ljus!

*Philips Sceneswitch slim med 3 olika styrkor på belysningen ska tilläggas.
 
  • Nyinstallerad rund taklampa i träklädd lokal, justerad placering med synlig kabel och shimsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad vit lampa med uppshimmat fäste med brickor och tejp på en texturerad grön bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
john.h och 6 till
  • Laddar…
Börjat gipsa och satt tillbaka isoleringen i taket.
Man verkar ha använt överbliven isolering från andra byggen. Det är två olika sorter och 4-5 olika tjocklekar som satt lite om vartannat i någon sorts lapptäcke. Men det är en bra ambitionsnivå även för mig.

Gipsskivor monterade på vägg och tak med isolering synlig, i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat tak med synliga träreglar och återinstallerad brun isolering, delvis täckt av gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Golvläggning påbörjat idag. Roligare än spackling 🥳
Påbörjad golvläggning med träimitation i ett rum med rosa väggar och kristallkrona, verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
landan81 och 7 till
  • Laddar…
Skrapat fönsterfoder i kvällssol. Kan tänka mig sämre sysselsättning. Delvis skrapat fönsterfoder med en speedheater i förgrunden under kvällssolens ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Speedheatern går varm, i dubbel bemärkelse.
 
  • Gilla
hobbs och 8 till
  • Laddar…
Flyttat altankylen från vinterdvalan i fritidshuset. Även tömt kapsylöppnaren inför utomhussäsongen.

/Höghus

Stående vit utedryckeskyl framför trävägg, redo för säsongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kapsylöppnare för väggmontering med ordet "öl" på olika språk och bild av en ölflaska.
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Lade in överväxeln någon gång förra veckan och idag målade jag väggar, salning och listverk till garaget. Extra nöjd med att både färg och lister fanns hemma, även om det nog hamnar någon väggsockel som foder på ena sidan dörren. Men jag har lagt nog med pengar på detta nu, och någon gång ska man ju använda alla udda lister man samlat på sig genom åren.

Interiör av garage under renovering med nymålade väggar och listverk, oanvända lister på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny målade vita lister och salningsbrädor upplagda på bockar i ett rörigt garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.