4 374 748 läst · 32 135 svar
4375k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
Lagom till värmen blev ombyggnaden av altanen tillräckligt klar för att börja nyttjas.
Lite pyssel att rensåga med cirkelsågen i solen.
Lite fris kvar och parkeringsplatsen för grillen runt hörnet bara..
Lite pyssel att rensåga med cirkelsågen i solen.
Lite fris kvar och parkeringsplatsen för grillen runt hörnet bara..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Garageutrymmet i källaren som är för litet för dagens stora bilar har fräschats upp och blivit ett gym!
Före:
Efter:
Lite småfix kvar som ställ för vikter och trevligare belysning.
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Lite småfix kvar som ställ för vikter och trevligare belysning.
Vad är det som tar sån TID?
Är det meningen att det ska ta över åtta timmar att få till en fönsterbräda? Hela helgen har gått åt till nästan mörkrets inbrott idag att göra och montera ett par fönsterbrädor. Förvisso med ena fönstret färdigt med smygar, men ändå. Men har man gett sig på att det ska vara hantverksmässigt så får man stå sitt kast. Och är ALLT vint och snett som ett nybygge så blir det konsekvenser därefter, och jag tänker inte låta allt spilla över på målaren (Min fru och det kanske förklarar läget😉) Och jag tänker inte gå in på detaljer för utförandet utan det kommer framöver i en annan tråd. Men nu sitter de där i alla fall.
Mvh Noramasen
Är det meningen att det ska ta över åtta timmar att få till en fönsterbräda? Hela helgen har gått åt till nästan mörkrets inbrott idag att göra och montera ett par fönsterbrädor. Förvisso med ena fönstret färdigt med smygar, men ändå. Men har man gett sig på att det ska vara hantverksmässigt så får man stå sitt kast. Och är ALLT vint och snett som ett nybygge så blir det konsekvenser därefter, och jag tänker inte låta allt spilla över på målaren (Min fru och det kanske förklarar läget😉) Och jag tänker inte gå in på detaljer för utförandet utan det kommer framöver i en annan tråd. Men nu sitter de där i alla fall.
Mvh Noramasen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Över helgen: målat tak och bänk.
Idag: burit in några meter golv
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag: burit in några meter golv
Logga in
Skapa konto
Putsat fönster.
Totalt 20 stycken på huset och de första 19 tog ungefär lika lång tid som det sista. Någon klåpare har där smackat upp en solfilm som när den nu skulle tas bort lämnade efter sig en tunn klisterhinna som behövde skrapas bort. Och även med skrapan ville den svårligen lossna.
Men nu är det gjort för den här gången!
Totalt 20 stycken på huset och de första 19 tog ungefär lika lång tid som det sista. Någon klåpare har där smackat upp en solfilm som när den nu skulle tas bort lämnade efter sig en tunn klisterhinna som behövde skrapas bort. Och även med skrapan ville den svårligen lossna.
Lacknafta brukar fungera bra för att lösa upp limrester annars.tveksamt skrev:Putsat fönster.
Hade en Mustang förr och den var tonad i USA med deras skitkvalitet så den släppte ju så klart. Det var inga problem alls att ta bort limmet med https://www.turtlewax.se/bilvard-exterior/glas-speglar/turtle-wax-glass-clean
Fast vem behöver radiatorer nu när det är varmt… oh… 3 grader i natt 😂F Fluxor skrev: