lerpoel
T Trafikverket1 skrev:
Mig veterligen säljer dom enbart från [länk]

Många gånger jag haft något i kundvagnen där men sedan avstått.. Blir nog något till nästa gång de har kampanj
Rubanks Verktyg säljer dem här i Sverige. Verkar dock bara ha MK2 än så länge:

https://www.rubank.se/mk2-rail-square-festool-makita-1-green
 
  • Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Enjoywood geranhåll, ca 900 kr från Banggood.
Känns väldigt rejäl, väger 2,5 kg enligt köksvågen.
Någon som har samma och vet om man måste såga genom plasten för att använda den inbyggda boxjoint-jiggen?
Enjoywood geringshåll med inbyggd boxjoint-jigg på träbord; verktyg för precisionssågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Enjoywood geranhåll, ca 900 kr från Banggood.
Känns väldigt rejäl, väger 2,5 kg enligt köksvågen.
Någon som har samma och vet om man måste såga genom plasten för att använda den inbyggda boxjoint-jiggen?
[bild]
Inbyggd boxjoint-jigg?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Inbyggd boxjoint-jigg?
Ja, så här ser det ut, osäker på om det är exakt samma modell i videon. Men här syntes tydligt att man själv får såga genom plasten iallafall.Sen kan man flytta hela det plast stycket med hål till andra sidan så man inte saknar stöd om man ska kapa korta bitar

 
Frustrator Frustrator skrev:
Inbyggd boxjoint-jigg?
Sockerlådssinkning, heter det! 🤓
 
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
M
V VLJ skrev:
Ja, så här ser det ut, osäker på om det är exakt samma modell i videon. Men här syntes tydligt att man själv får såga genom plasten iallafall.Sen kan man flytta hela det plast stycket med hål till andra sidan så man inte saknar stöd om man ska kapa korta bitar

[media]
Har en sådan till DWE7492 och hatar box joint funktionen då de tagit bort en del av alu profilen just där jag vill fästa skruven som håller anhållet. Hade varit mycket bättre utan den funktionen. Men har du en såg med annat avstånd mellan T-spåret och klingan så funkar det nog alldeles utmärkt.
 
Har en 7485 så risk för samma problem. Men aluminiumprofilen ser väl lika dan ut på båda sidor så kan du inte sätta plasten på andra sidan så hålet hamnar till vänster istället?

Edit: förresten är det inget problem på 7485 eftersom den är lite mindre, provade igår
 
K
Köpte inte idag, men leverans idag.
Snart unboxing
Oöppnad låda märkt "Festool KAPEX" bunden med svart rem, levererad och redo för unboxing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 15 till
  • Laddar…
Lite smått och gott, har länge vart sugen på makitas lilla 12v och 18v så det fick bli en DF032DZ och en DDF487Z inte hunnit testa dem något ännu men det ser lovande ut 👍

Diverse järn och hultas nya elektrikerhammare
 
  • Makitas borrmaskiner och slagborr, elektrikerhammare samt skruvmejslar och mejselsatser på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
B
Var in på Motonet och plockade den enda som fanns där, att jag hade 10% rabatt gjorde det inte sämre. Har sedan tidigare Bosch 635-216 och denna Skil känns bättre och mer genomtänkt på alla punkter utom att den saknar mjukstart. Boschen ska nu väck 🙂

Skil-bordsåg på ställning i ett garage, med synligt varumärke och utan mjukstartsfunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Hämtade ut ett par nya klingor idag :)
 
  • Nya sågklingor från Bosch och CMT Orange Tools på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Prismatchade en sån här på hornbach (mot proffsmagasinet) som jag suktat efter länge. Ska bli kul att prova!
Blågrönt verktygslåda för Makita DRT50ZJX5 router med märkeslogo och modellnummer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Var in på Motonet och plockade den enda som fanns där, att jag hade 10% rabatt gjorde det inte sämre. Har sedan tidigare Bosch 635-216 och denna Skil känns bättre och mer genomtänkt på alla punkter utom att den saknar mjukstart. Boschen ska nu väck 🙂

[bild]
Gissar att du redan har koll på tråden där mjukstart monteras?
 
B
S shs skrev:
Gissar att du redan har koll på tråden där mjukstart monteras?
Japp, har koll och det ligger på att-göra-listan 👍🏻
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Enjoywood geranhåll, ca 900 kr från Banggood.
Känns väldigt rejäl, väger 2,5 kg enligt köksvågen.
Någon som har samma och vet om man måste såga genom plasten för att använda den inbyggda boxjoint-jiggen?
[bild]
grattis till bra köp! jag har wnews modell men det ser ut att vara exakt samma. ett tips, tejpa fast sandpapper på ytan med dubbelhäftande tejp, ytan är lite för hal som den är så arbetsstycket har en tendens att vandra när man sågar. blev mycket bättre med lite friktion till hjälp.
 
  • Gilla
Bomba och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.