Bananskalare Bananskalare skrev:
Ibland är det mycket nötter bland bananerna
Vilken sort är bäst att blanda med banan
 
F fribygg skrev:
Varför då?
För det är för jobbigt att muta folk i alla kommuner
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Att elda fjädrarna är en bra idé men 2024 ser jag en stor risk att människor blir kränkta om det springer runt nakna höns på tomten efter att jag plockat dem.


Jag har inte tillhörighet till någon kyrka och borde därför kunna fråga vilken som helst ex Pastafarianism.
Borde väl gå bra.
Jag vet inte vem som är chef i den kyrkan. Jag vet inte heller vem som är chef i ateistkyrkan
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Att elda fjädrarna är en bra idé men 2024 ser jag en stor risk att människor blir kränkta om det springer runt nakna höns på tomten efter att jag plockat dem.
Hönsen bör du avliva före plockningen och tillaga efter

Nu i vårvärmen tror jag att hönsfjädrar är ett tillräckligt bränsle för att värma ditt hus om du lagar coq au vin med hjälp av elspis samtidigt.
 
Men se för böveln till att elspisen matas från grannens vattenpump som matas från en byggelcentral med 8 graders lutning så att mätaren stannar.
 
S Saelen skrev:
Men se för böveln till att elspisen matas från grannens vattenpump som matas från en byggelcentral med 8 graders lutning så att mätaren stannar.
Är det inte bättre att köra spiseln på gatubelysningen?
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Tack tror äntligen att jag förstått nu. Så hönor med eller utan vattenland lägger stora ägg och tuppar lägger små?

Vet du möjligtvis om det är tillåtet att elda med höns inom tättbebyggt område eller krävs tillstånd från kyrkan?
Om hönsen bor i ett SMR med eller utan vattenland, lägg till smörjgrop för ankor, plastblommor och bananskal( nötterna verkar ingå...)där har du lösningen på alla dina uppvärmningsproblem. Skriv det till Kommunen och Länsstyrelsen att hon Busch vill ha SMR ifall de bråkar med bygglov eller strandskydd
 
S Sona2012 skrev:
Skriv det till Kommunen och Länsstyrelsen att hon Busch vill ha SMR ifall de bråkar med bygglov eller strandskydd
Standskydd borde gälla, då behöver man inte blanda in byråkraterna alls utan allt är fritt och frivilligt
 
Ok, kommunen var här och levererade en ny sopptunna. De säger att jag inte får fylla den med cement... men hur ska den då inte blåsa omkull i sådant fall? Ska jag fortsatt försöka få tag på mäklaren och förra ägaren? Kan försäkringsbolaget hjälpa till? Har Ernst nått tips?
 
A anis16 skrev:
Ok, kommunen var här och levererade en ny sopptunna. De säger att jag inte får fylla den med cement... men hur ska den då inte blåsa omkull i sådant fall? Ska jag fortsatt försöka få tag på mäklaren och förra ägaren? Kan försäkringsbolaget hjälpa till? Har Ernst nått tips?
Det ska vara betong, om du kör med bara cement riskerar tömmnings personalen att sprida en massa fint ohälsosamt damm.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Ok, kommunen var här och levererade en ny sopptunna. De säger att jag inte får fylla den med cement... men hur ska den då inte blåsa omkull i sådant fall? Ska jag fortsatt försöka få tag på mäklaren och förra ägaren? Kan försäkringsbolaget hjälpa till? Har Ernst nått tips?
Prova tegel
 
A anis16 skrev:
Ok, kommunen var här och levererade en ny sopptunna. De säger att jag inte får fylla den med cement... men hur ska den då inte blåsa omkull i sådant fall? Ska jag fortsatt försöka få tag på mäklaren och förra ägaren? Kan försäkringsbolaget hjälpa till? Har Ernst nått tips?
Varför har du annat än köttsoppa kokad på Älg i soptunnan ??ärtsoppa kan gå bra. Gräv ner den så pass att den inte tippar, sitter den fast i ett hål blåser den inte omkull.
 
A anis16 skrev:
Ok, kommunen var här och levererade en ny sopptunna. De säger att jag inte får fylla den med cement... men hur ska den då inte blåsa omkull i sådant fall? Ska jag fortsatt försöka få tag på mäklaren och förra ägaren? Kan försäkringsbolaget hjälpa till? Har Ernst nått tips?
Ett alternativ kanske kan vara att gjuta en tunna i betong och måla den grön. Tunnan du fick levererad av kommunen kan du använda som takbox.
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Varför har du annat än köttsoppa kokad på Älg i soptunnan ??ärtsoppa kan gå bra. Gräv ner den så pass att den inte tippar, sitter den fast i ett hål blåser den inte omkull.
Älgar häromkring brukar oftast bli riktigt sura oavsett vad som kokas på dem, det är bökigt att få kokplattan att ligga still och att få älgen att stå still. Har du några tips på lösningar?
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
3umblebee 3umblebee skrev:
Älgar häromkring brukar oftast bli riktigt sura oavsett vad som kokas på dem, det är bökigt att få kokplattan att ligga still och att få älgen att stå still. Har du några tips på lösningar?
Knyt fast kokplattan och ha några ungbjörkar som den kan mumsa på så står den stilla o äter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.