Arvida Arvida skrev:
Blev lite nyfiken på detta. Läser på deras hemsida att det skulle fungera med min. Men hur fungerar detta egentligen? är det någon pryl man köper och kopplar till dockstationen?
Robonect-kortet ska monteras i klipparen. Använder Wifi så du behöver ha fullgod täckning från nätverket i din trädgård.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Hej hopp! Borde jag köpa en Sileno till en platt tomt med ca 300 kvm gräsmatta? Vilken modell isåfall. Får ångest av detta!

Plus någon som vet Husqvarna Aspire R4 motsvarar i Gardenas sortiment?
300 m2, då kan du välja en Sileno minimo 500 m2 eller Sileno city 500 m2.
 
Arvida Arvida skrev:
Blev lite nyfiken på detta. Läser på deras hemsida att det skulle fungera med min. Men hur fungerar detta egentligen? är det någon pryl man köper och kopplar till dockstationen?
Du kopplar in kitet i själva roboten, det ska vad jag förstår finnas färdiga kontakter på kortet i roboten så mer eller mindre plug and play.
Sedan kopplar du upp roboten mot ditt 2.4Ghz wifi nätverk så kan du kontrollera den och dess status hemma eller var som helst i värden
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
E etompau skrev:
Ser inte att du har angett hur dioden i laddstationen beter sig. Lyser den fast grönt eller med någon annan färg?

Du är säker på att resistansmätningen sker med rätt inställt område på instrumentet?
På ett digitalinstrument bör du använda 200 ohms-området..
Den lyser fast grönt ljus. Oj vet inte vilken inställning jag hade.

Ska testa att ha guidekabeln som utgång idag sen kolla öarna igen..
 
J Julistormen skrev:
Den lyser fast grönt ljus. Oj vet inte vilken inställning jag hade.

Ska testa att ha guidekabeln som utgång idag sen kolla öarna igen..
OK, det indikerar att slingorna är hela.
Du kan ju testa med att skapa ny slingsignal och se om det hjälper. Ställ klipparen i laddaren. Välj i menyn enl. nedan:

Skärmdump av en menystrukturöversikt för klippare med inställningar för säkerhet, yttäckning och installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du har inte förväxlat höger och vänster kontakt för beg.kabeln om du har kopplat in grejorna efter vintern?
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
E etompau skrev:
OK, det indikerar att slingorna är hela.
Du kan ju testa med att skapa ny slingsignal och se om det hjälper. Ställ klipparen i laddaren. Välj i menyn enl. nedan:

[bild]

Du har inte förväxlat höger och vänster kontakt för beg.kabeln om du har kopplat in grejorna efter vintern?
Tack! Den har vart inkopplad hela vintern står i sitt gräsklipparhus. Tar bara in gräsklipparen
 
J Julistormen skrev:
Tack! Den har vart inkopplad hela vintern står i sitt gräsklipparhus. Tar bara in gräsklipparen
OK. Har du kollat dioden på laddstationen när beg.kabeln är urkopplad?
Dioden i detta läge ska då blinka med blått sken, om den fortsatt lyser med fast grönt sken kan kortet i laddaren vara defekt.
 
E etompau skrev:
OK. Har du kollat dioden på laddstationen när beg.kabeln är urkopplad?
Dioden i detta läge ska då blinka med blått sken, om den fortsatt lyser med fast grönt sken kan kortet i laddaren vara defekt.
Tack får kolla det med. Nu gjorde jag som du skrev med ny slingsignal då körde den precis utanför stationen sen kom slingfel igen.
 
E etompau skrev:
OK. Har du kollat dioden på laddstationen när beg.kabeln är urkopplad?
Dioden i detta läge ska då blinka med blått sken, om den fortsatt lyser med fast grönt sken kan kortet i laddaren vara defekt.
Jag såg fel.. Laddstationen blinkar blått både utan kablar i och med kablar i. Jag gjorde ett test oxh tog en jätte kort bit och kopplade in på vänster höger utgång och då lös det grönt.. Så antar att den riktiga slingan är trasig.

Nu tänkte jag klippa ungefär vid hälften och dra en ny kabel till stationen.

Tror ni det är rätt väg för felsökning? Eller kan blå blinkade vara korsade kablat också?
 
Har satt igång min för säsongen utan några missödet. Men i appen står det att det finns en uppdatering som kräver inkoppling till datorn. Finns det någon guide för det?
 
Blå blink kan inte vara korsad kabel. Det handlar bara om att signalen inte når fram.

Testa först som du fått råd om redan att koppla guiden på ena slingpoolen och sen den andra. Får du grön signal då vet du att guiden är hel, likasom den delen av slingan som är inkopplad mot guiden.

Då har du i alla fall lite mindre slinga kvar att gaffla dig fram på.
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
O olofh skrev:
Har satt igång min för säsongen utan några missödet. Men i appen står det att det finns en uppdatering som kräver inkoppling till datorn. Finns det någon guide för det?
Bara tanka programmet från deras hemsida till din dator, sen står stegen tydligt i programmet. Kopplar dator till klipparen med usb.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
N naikon skrev:
Bara tanka programmet från deras hemsida till din dator, sen står stegen tydligt i programmet. Kopplar dator till klipparen med usb.
Ah! Fick för mig att man skulle skruva isär o ha sig så blev lite orolig
 
J Julistormen skrev:
Jag såg fel.. Laddstationen blinkar blått både utan kablar i och med kablar i. Jag gjorde ett test oxh tog en jätte kort bit och kopplade in på vänster höger utgång och då lös det grönt.. Så antar att den riktiga slingan är trasig.

Nu tänkte jag klippa ungefär vid hälften och dra en ny kabel till stationen.

Tror ni det är rätt väg för felsökning? Eller kan blå blinkade vara korsade kablat också?
Om du har en batteridriven radio med mellanvåg kan du ju börja felsökningen med den. Har du tur kan du ljudmässigt avgöra var avbrottet finns. Enklare än att dra ny kabel.

Korsad kabel kan ej påverka att det blinkar med blått sken.
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.