P Pin skrev:
Ros jord, blom jord eller sur jord?
sur jord är värst. Den måste man vara försiktig med Så den inte blir förbannad. Det är därför jordfelsbrytare ska vara där jorden är sur
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Grannens ungar springer hela tiden och ringer på min dörr. Nu tänker jag plantera bältroshäck runt huset men undrar om man måste klippa den på hösten eller senare på vintern? Om grannbarna sticker sig på häcken, blir jag skadeståndsskyldig då?
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Hallå! Ingen som vet?
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Tillverka kläder? Sy, virka, sticka och väva menar du? Då får du ha rejäl syjunta om huset ska värmas.
Med en dieseldriven vävstol och stickmaskin så får man snabbt upp värmen i huset
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Huvudsaken är du sänker din elräkning! kosta vad det kosta vill
Dieselvärmare är bra
 
Helena S Helena S skrev:
Grannens ungar springer hela tiden och ringer på min dörr. Nu tänker jag plantera bältroshäck runt huset men undrar om man måste klippa den på hösten eller senare på vintern? Om grannbarna sticker sig på häcken, blir jag skadeståndsskyldig då?
Jag kan rekommendera att plantera häcken runt grannarnas hus istället, då slipper du frisera barnen oavsett när på året de får bältros.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Huvudsaken är du sänker din elräkning! kosta vad det kosta vill
Bygg ett SMR då blir hon Busch glad!!! Du har värme och elräkning är ditt sista bekymmer, Win- Win för dig personligen och samhället.
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
3umblebee 3umblebee skrev:
Jag kan rekommendera att plantera häcken runt grannarnas hus istället, då slipper du frisera barnen oavsett när på året de får bältros.
Men va dum i huvet du är! Fattaru inte att jag vill ha ett seriöst svar! Nästa korkade inlägg från dig blir väl att den ska va OVKbesiktad oxå! Klantskalle.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Och jag undanber mig såna där personliga påhopp, tack! Nu lämnar jag den här tråden och är arg art jag sålde frågan. Hoppa på nån annan istället!
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Hallå! Ingen som vet?
Tror du att goda råd är gratis?
 
Vad var det för färg på fasaden som du inte gillade? Akrylat, linolja eller vattenfärg?
 
F fribygg skrev:
Tror du att goda råd är gratis?
Här ställer man ödmjukt en fråga, och sen kommer påhoppad till höger och vänster. Usch, jag bara säger det. Usch!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Är det nån som vet om TS fick svar på sin fråga? Hin har inte synts till på länge nu. Sen 2023?
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Men va dum i huvet du är! Fattaru inte att jag vill ha ett seriöst svar! Nästa korkade inlägg från dig blir väl att den ska va OVKbesiktad oxå! Klantskalle.
Pfft jag har skriftligt godkännande från grannen som säger att jag får vara dum i huvudet upp till 50 cm ifrån tomtgränsen och du kan omöjligt veta vart jag var när jag tryckte på skicka knappen!

Gällande klantskalle har jag inga invändningar men vägrar att erkänna det.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
3umblebee 3umblebee skrev:
Pfft jag har skriftligt godkännande från grannen som säger att jag får vara dum i huvudet upp till 50 cm ifrån tomtgränsen och du kan omöjligt veta vart jag var när jag tryckte på skicka knappen!

Gällande klantskalle har jag inga invändningar men vägrar att erkänna det.
Nu var det faktiskt min grannes onga som springer över min tomt, men jag planterar gärna häcken 50 cm på din tomt om det ska va så här.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.