FredrikR FredrikR skrev:
Förväntas vi ha ett eget ansvar för vilka däck vi har på våra bilar borde vi kunna ta ansvar för våra hus.

Men vi kan väl inte ha ansvar för vädret?!
Jag tycker du är lite fräck. Jag ska väl inte behöva ta ansvar för mitt eget hus. Det är därför dolda fel finns.
Nej jag missbrukar inte dolda fel. Jag har bara haft väldig otur. senast nu bakom en dörr skada på en bärande gipsskiva

Bilen är enkel man byter så fort som lagen säger att jag får byta. Så jag brukar alltid vara en av de första.

Smhi har väl ansvar för vädret de bestämmer om Det är väl självklart
 
N Niq skrev:
Tänkte på Guds lag
Står den över forumreglerna?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tycker du är lite fräck. Jag ska väl inte behöva ta ansvar för mitt eget hus. Det är därför dolda fel finns.
Nej jag missbrukar inte dolda fel. Jag har bara haft väldig otur. senast nu bakom en dörr skada på en bärande gipsskiva

Bilen är enkel man byter så fort som lagen säger att jag får byta. Så jag brukar alltid vara en av de första.

Smhi har väl ansvar för vädret de bestämmer om Det är väl självklart
Dolda fel finns inte. Den dagen galningen österut skickar en sådan där atomdelningssak som gör mer än ett hål i din bärande gipsskiva kommer försäkringsbolagen neka ersättning " Force Majeure" hävdar de
 
S Sona2012 skrev:
Dolda fel finns inte.
Jo.
 
F fribygg skrev:
Står den över forumreglerna?
Du måste fråga moderaten
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tycker du är lite fräck. Jag ska väl inte behöva ta ansvar för mitt eget hus. Det är därför dolda fel finns.
Nej jag missbrukar inte dolda fel. Jag har bara haft väldig otur. senast nu bakom en dörr skada på en bärande gipsskiva

Bilen är enkel man byter så fort som lagen säger att jag får byta. Så jag brukar alltid vara en av de första.

Smhi har väl ansvar för vädret de bestämmer om Det är väl självklart
Finns det lagar som säger när man får byta bil❓
 
N Niq skrev:
Finns det lagar som säger när man får byta bil❓
Om tillgången på kapital är större än tillgång på tid, lust och ork att reparera och underhålla den befintliga får man väl byta?
 
Höst och vår det står tydligt i lagen att mam ska byta bil Senast 15/4 om lust för ny finns
Eller senast 1/12 Måste man byta bil.
..

Ellet var det däck? Nu vart jag osäker men det är inte så noga det borde stå i forum reglerna
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Höst och vår det står tydligt i lagen att mam ska byta bil Senast 15/4 om lust för ny finns
Eller senast 1/12 Måste man byta bil.
..

Ellet var det däck? Nu vart jag osäker men det är inte så noga det borde stå i forum reglerna
Du får skriva till han Collins på aftonblaskan att de måste börja testa vinter-och sommar- bilar så du vet vilka det är värt att byta till. Det är sämre nu.. tidigare brukade ViB ha test av bästa vinterbil varje år.
Du kanske kan ha ett mobilt SMR och fråga Busch vilka bidrag du får för att köra runt det dit det behövs el???
 
F fribygg skrev:
Om tillgången på kapital är större än tillgång på tid, lust och ork att reparera och underhålla den befintliga får man väl byta?
Om tillgången på tid,lust och orka att leta ny bil är lika låg som tillgången på kapital vad gör man då❓
 
N Niq skrev:
Om tillgången på tid,lust och orka att leta ny bil är lika låg som tillgången på kapital vad gör man då❓
Cyklar.
 
S Sona2012 skrev:
Du får skriva till han Collins på aftonblaskan att de måste börja testa vinter-och sommar- bilar så du vet vilka det är värt att byta till. Det är sämre nu.. tidigare brukade ViB ha test av bästa vinterbil varje år.
Du kanske kan ha ett mobilt SMR och fråga Busch vilka bidrag du får för att köra runt det dit det behövs el???
Tror inte man kan lita så mycket på dom där testerna från ViB (Vietnam international bank). Dom har väl inte så mycket vinter där❓
 
F fribygg skrev:
Cyklar.
Men när det regnar är kallt eller snöar då❓
 
N Niq skrev:
Men när det regnar är kallt eller snöar då❓
Traktor? Skidor?
 
N Niq skrev:
Men när det regnar är kallt eller snöar då❓
Stanna inne!!! I ditt felbyggda svartbygge med fel som inte är dolda utan ditt eget fel!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.