P Pin skrev:
Om huset har ödrift med SMR är det bara att köra på.
Ähh, ödrift kräver jordtag etc. Koppla mot nätet och hyr ut den som stödtjänst till svenska kraftnät.
 
A anis16 skrev:
Ähh, ödrift kräver jordtag etc. Koppla mot nätet och hyr ut den som stödtjänst till svenska kraftnät.
Öldrift kräver inget jordtag, bara omtag.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Ännu bättre att anlita hantverkare för att byta lampa så står han för garanti. Glöm inte att ta in så många offerter som möjligt och helst fast pris. Att ett 30 sekunders jobb kostar en timme eller mer om det är minimidebitering plus restid och servicebil är normalt. Troligen måste de köra en sväng till grossen också eftersom du inte kan räkna med att de har både E14 och E27 med alla olika watt-tal i minibussen. Det får inte plats och blir för stor kapitalkostnad.
Har man det på fastpris är det väl helt ok om montören åker och hämtar en lampa med E27 sockel mellan kl 8 och 10?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har man det på fastpris är det väl helt ok om montören åker och hämtar en lampa med E27 sockel mellan kl 8 och 10?
Det blir extra. Ingår inte i standard. Oförutsett problem. Det ska kunden förstå.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det blir extra. Ingår inte i standard. Oförutsett problem. Det ska kunden förstå.
Det står i normen. Det går inte att läsa, för den är kapsylerad.
 
P Pin skrev:
Det blir extra. Ingår inte i standard. Oförutsett problem. Det ska kunden förstå.
Äh, har firman gett ett fastpris som jag accepterat kan montören fika hela förmiddagen och vara lönsam för firman likafullt. Du hade väl tyckt att det var ännu värre om han lyckats smyga in ytterligare ett par fakurerbara jobb med bilavgift 600kr och allt åt mina grannar på samma förmiddag?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Äh, har firman gett ett fastpris som jag accepterat kan montören fika hela förmiddagen och vara lönsam för firman likafullt. Du hade väl tyckt att det var ännu värre om han lyckats smyga in ytterligare ett par fakurerbara jobb med bilavgift 600kr och allt åt mina grannar på samma förmiddag?
”Vi är ändå i området” kommer att fylla dödtiden när 30 sekundersjobbet är klart. Några snåla pensionärer i grannskapet köper det argumentet och blir sedan debiterade både restid och reskostnad.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Oavsett vilket är det ett jävla fel om du fått dem att byta till dåligt väder bara för att du vill testa din lampa.
Vadå? Det måste vara deras ansvar inte mitt. Jag ska inte behöva ta ansvar för mina handlingar. Att byta väder är en självklarhet tycker jag. är faktiskt köpare
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
Vadå? Det måste vara deras ansvar inte mitt. Jag ska inte behöva ta ansvar för mina handlingar. Att byta väder är en självklarhet tycker jag. är faktiskt köpare
Vad gör UD åt snökaoset egentligen? Förlåt fel tråd men rätt ämne!
 
J Jocke Best skrev:
Vad gör UD åt snökaoset egentligen? Förlåt fel tråd men rätt ämne!
UD i vilket land?
 
J Jocke Best skrev:
Vad gör UD åt snökaoset egentligen? Förlåt fel tråd men rätt ämne!
Kommer inte ens från " lede Fi"/ Ryssland!! Utan våra sk allierade i väst...
 
J Jocke Best skrev:
Vad gör UD åt snökaoset egentligen? Förlåt fel tråd men rätt ämne!
Kanske UD(university of Dubai) vill köpa snön
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Soptunnan blåser omkull hela tiden. Vems fel är det? Varken mäklaren eller tidigare ägare svarar när jag ringer.
 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 4 till
  • Laddar…
R
A anis16 skrev:
Soptunnan blåser omkull hela tiden. Vems fel är det? Varken mäklaren eller tidigare ägare svarar när jag ringer.
Testa kommunen för dom ansvarar för tömningen så borde dom få den till att stå..
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Snö? va är det för någonting?

Aaah Du menar det där konstiga från himlen?
Jag har kontaktat mäklaren om det..
Konstiga är att jag alltid kommer till hennes tfn svarare. Trots att jag lämnat meddelande sås får jag aldrig någon återkoppling Förstår inte varför.
Någon nämnde att man kan blockera nummer. Men det får väl inte en mäklare göra? Jag har knappt ringt alls.
Bara någongång då och då. När
jag upptäckt något allvarligt fel.
Mäklaren och säljaren är i maskopi emot mig. De lurade mig att köpa huset. Huset är fullt av dolda fel häromdagen hittade jag ett stort hål i väggen. Det var dolt bakom en dörr. Jag ska inte behöva öppna dörrar.
Dessutom är det troligen en bärande gipsskiva. kommer huset rasa in nu?
 
  • Haha
  • Wow
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.