Kul att läsa denna tråd! Hur gick det med stuga nr 3 ? :)
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
2024 nu, hur går det? 🙂
 
  • Gilla
Krux och 3 till
  • Laddar…
Berkelus
Har blivit med ett gammalt torp så "bygget" har dessvärre stått till. Var uppe i höstas och oljade och tjärade stugorna och allt virke jag släpat upp hittills verkar ha klarat sig hyffsat.

Tänkte faktiskt se om man kunde få loss lite tid nu till våren så jag åtminstone kan få till stomme + tak.

Uppdaterar tråden givetvis när något mer händer!
 
Berkelus
Men här kommer en iaf liten uppdatering om de befintliga stugorna. Var som sagt uppe innan vintern och oljade och tjärade, började se lite tråkigt ut.

Blev rätt förvånad när jag såg att ett träd ramlat PRECIS bredvid köksstugan! Detta träd är nu uppsågat så nu finns lite extra ved hehe.

Annars såg allting tipp topp ut, till och med dasset står kvar! Har som sagt inte lagt ned så mycket tid som jag skulle vilja, men det är ju såklart aldrig försent. Tänkte planera in några helger nu till våren och börja på stuga nr 3.
 
  • Två traditionella trästugor i en skogsglänta med uppsågat nedfallen träd i förgrunden under hösttid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stuga i skogsmiljö med fallet träd bredvid och vedkapning, under soligt höstväder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Traditionella trästugor i skogsmiljö med ett fällt träd och vedstockar på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett utedass omgivet av gröna träd och en solbelyst äng med en sten och sågad ved i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greatstomp och 6 till
  • Laddar…
G
Berkelus Berkelus skrev:
Men här kommer en iaf liten uppdatering om de befintliga stugorna. Var som sagt uppe innan vintern och oljade och tjärade, började se lite tråkigt ut.

Blev rätt förvånad när jag såg att ett träd ramlat PRECIS bredvid köksstugan! Detta träd är nu uppsågat så nu finns lite extra ved hehe.

Annars såg allting tipp topp ut, till och med dasset står kvar! Har som sagt inte lagt ned så mycket tid som jag skulle vilja, men det är ju såklart aldrig försent. Tänkte planera in några helger nu till våren och börja på stuga nr 3.
Vilka fantastiska små stugor du har byggt, önskar jag hade en sådan tillflyktsort.
 
  • Gilla
Berkelus
  • Laddar…
Berkelus Berkelus skrev:
Men här kommer en iaf liten uppdatering om de befintliga stugorna. Var som sagt uppe innan vintern och oljade och tjärade, började se lite tråkigt ut.

Blev rätt förvånad när jag såg att ett träd ramlat PRECIS bredvid köksstugan! Detta träd är nu uppsågat så nu finns lite extra ved hehe.

Annars såg allting tipp topp ut, till och med dasset står kvar! Har som sagt inte lagt ned så mycket tid som jag skulle vilja, men det är ju såklart aldrig försent. Tänkte planera in några helger nu till våren och börja på stuga nr 3.
Trevligt. Ser fint ut. Om du har tid vid tillfälle så skulle det vara intressant att se inne i husen. Vad ska stuga 3 bli?
 
Berkelus
N Nilsson i Boda skrev:
Trevligt. Ser fint ut. Om du har tid vid tillfälle så skulle det vara intressant att se inne i husen. Vad ska stuga 3 bli?
Ska ta lite invändiga bilder nästa gång! Tanken med stuga nr 3 var att ha ytterligare en sovstuga. Skulle även kunna användas som ett litet förråd eller dylikt.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.