S Saelen skrev:
Hur går det med grannens hönshus då?
Jättebra, tänker att jag kan ladda framtida elbilar där så behöver inte jag åka dit för olaglig kraftledning utan grannen får ta hela ansvaret.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
J
P Pin skrev:
Eller Anticimex om det är problem med wasp
Knullar som en best? Ska man behöva höra på sådant? Jag kan inte hjälpa att Siewert tänkte på mitt alias. WASP är satans påfund.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hur går det med grannens hönshus då?
Varmt å gott... Fram tills nån inte längre ville betala grannens höns..
 
nu har bytt led lampa i den utelampa jag själv monterat kan det vara dolt fel?
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
nu har bytt led lampa i den utelampa jag själv monterat kan det vara dolt fel?
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
Det är fel att du bytt lampa själv det borde tillverkaren ha stått för på garantin
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
nu har bytt led lampa i den utelampa jag själv monterat kan det vara dolt fel?
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
Vad sa mäklaren och vad stod det i prospektet?
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
nu har bytt led lampa i den utelampa jag själv monterat kan det vara dolt fel?
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
Har du monterat utelampan på din byggnad på din fastighet? Eller grannens hönshus? Det senare måste vara svartbygge!!!
 
N Niq skrev:
Det är fel att du bytt lampa själv det borde tillverkaren ha stått för på garantin
Ännu bättre att anlita hantverkare för att byta lampa så står han för garanti. Glöm inte att ta in så många offerter som möjligt och helst fast pris. Att ett 30 sekunders jobb kostar en timme eller mer om det är minimidebitering plus restid och servicebil är normalt. Troligen måste de köra en sväng till grossen också eftersom du inte kan räkna med att de har både E14 och E27 med alla olika watt-tal i minibussen. Det får inte plats och blir för stor kapitalkostnad.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
nu har bytt led lampa i den utelampa jag själv monterat kan det vara dolt fel?
egentligen är det dolt fel att det fanns någon utebelysning. Eftersom solen lös kunde jag inte se om det fanns någon monterad. Jag tror att de hade beställt vackert väder bara för att lura mig.
Oavsett vilket är det ett jävla fel om du fått dem att byta till dåligt väder bara för att du vill testa din lampa.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Oavsett vilket är det ett jävla fel om du fått dem att byta till dåligt väder bara för att du vill testa din lampa.
Det är säkert kinalampan som är inkopplad på fel nät. Man ska inte sätta billiga lampor direkt på SMHI:s nät.
 
kashieda kashieda skrev:
Det är säkert kinalampan som är inkopplad på fel nät. Man ska inte sätta billiga lampor direkt på SMHI:s nät.
Får man installera en SMR reaktor själv, jag menar man får ju byta vägguttag.
Om reaktorn är ansluten via stickpropp?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
HenrikHuslöse och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
FredrikR FredrikR skrev:
Får man installera en SMR reaktor själv, jag menar man får ju byta vägguttag.
Om reaktorn är ansluten via stickpropp?
Om det är avsäkrat tillräckligt högt och du har tillräckligt tjocka ledare så :)
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Får man installera en SMR reaktor själv, jag menar man får ju byta vägguttag.
Om reaktorn är ansluten via stickpropp?
Om huset har ödrift med SMR är det bara att köra på.
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Får man installera en SMR reaktor själv, jag menar man får ju byta vägguttag.
Om reaktorn är ansluten via stickpropp?
Det är antagligen reglerat hur / vem/ vilka som får köpa bränsle!! De vill ju inte riskera att du använder avfallet till vapen.....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R
Putin säljer garanterat till rätt pris..
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.