Unikt namn
useless useless skrev:
Ja, verkligen korkat. Man kan ju bygga ett nytt stenhus på 200 kvadrat för tre miljoner så varför renoverade den dumma tjejen?


Obs: Ironi.
Sten finns ju i berget under huset, gratis att plocka upp för den händige. 🤔
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen och 2 till
  • Laddar…
C claym skrev:
Det har jag alltid undrat , hur löser ni det?
flaska eller tank i sverige är det mest folk med mat intresse och resturanger sommar stugor och husvagnar som har gas spisar idag men det är inte så ovanligt som visa tror

min flaska är samma storlek som i en husvagn den håller 4 månader om man lagar mycket mat
 
  • Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
useless useless skrev:
Ja, verkligen korkat. Man kan ju bygga ett nytt stenhus på 200 kvadrat för tre miljoner så varför renoverade den dumma tjejen?


Obs: Ironi.
Förlåt då, jag ställde bara en fråga. 😢
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Förlåt då, jag ställde bara en fråga. 😢
Förlåt. Men det är ju inte första gången du tycker man ska riva gamla välbyggda hus och ersätta med någon modern glaskub med tveksam livslängd.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen och 6 till
  • Laddar…
Imponerande tjej! Hon passar både i slott och koja. Hon visste vad hon ville göra och hon gjorde det!
 
  • Gilla
torplover_3000 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Förlåt. Men det är ju inte första gången du tycker man ska riva gamla välbyggda hus och ersätta med någon modern glaskub med tveksam livslängd.
Allt lever ju länge om man totalt byter ut det med tiden?
 
Q qvrk skrev:
Allt lever ju länge om man totalt byter ut det med tiden?
😠
 
Imponerande!
Jag tycker dock hon borde investera i ett andningsskydd 😷.
Sen undrar jag hur dyrt det kommer vara att värma upp, mycket hus för en person!
 
  • Gilla
Bothnia
  • Laddar…
Huset är 400 kvm om jag hörde rätt och med bara enkel isoleringsstandard. Med en stor luftvattenvärmepump kan det då handla om typ 20000 kWh/år för värme och varmvatten exkl hushålls-el om allt värms upp till 20 grader. Tur att det är i södra Skåne.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Fideliox och 2 till
  • Laddar…
En kvinna som bara kör på fast det är kallt, kaos och allmänt jävligt. Friarna kommer stå i kilometerlånga köer.
 
  • Gilla
henke71 och 4 till
  • Laddar…
Freddan_ Freddan_ skrev:
Du behöver inte skydda ditt skrå. Det hon gjorde var att lägga kabel i rör, om hon gjorde installationen eller inte har du ingen aning om så chilla lite.
Att dra rör för el kräver också behörighet eller att man står under en behörigs egenkontrollprogram.
 
  • Gilla
_KirderF_
  • Laddar…
B byggahus1 skrev:
Att dra rör för el kräver också behörighet eller att man står under en behörigs egenkontrollprogram.
Herre g..
det var 12 v som skulle förläggas, eller högtalarkabel !? Elle hjälpte bara elektrikern.
 
Det framgår dessutom inte i programmet vem som gjort arbetet😉
Gäller mycket av arbetet som på några månader blev klart, men är inget negativt. Ser det som positivt att lägga ut arbete, om ekonomi finns, för att kunna bo/leva under drägliga förhållanden.
 
A AndersS skrev:
Det framgår dessutom inte i programmet vem som gjort arbetet😉
Gäller mycket av arbetet som på några månader blev klart, men är inget negativt. Ser det som positivt att lägga ut arbete, om ekonomi finns, för att kunna bo/leva under drägliga förhållanden.
Utifrån budgeten och slutnotan så var det nog en hel del eget arbete. Det oklara för mig är hur taket kunde ta sådan tid, där hade hon ju tagit in en firma…
 
L Liljeros skrev:
Utifrån budgeten och slutnotan så var det nog en hel del eget arbete. Det oklara för mig är hur taket kunde ta sådan tid, där hade hon ju tagit in en firma…
Jag tror inte att alla de ekonomiska siffror som nämns i programmen alltid stämmer, eller rättare sagt är ganska säker på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.