B
O Ossian K Olsson skrev:
Tror grannarna påverkas mindre av en notis i din telefon än att kameran står och tjuter klockan 03:21 på natten!
Jo absolut men det låter tokigt att ha en kamera som fellarmar kl 03:21? Varken Arlo, Eufy eller Tapo har fellarmat för mig på ett antal år. Kanske Unify fungerar sämre.
 
B bygges skrev:
Om du inte förstår automation och integrationer kanske det är bättre att vara tyst än att påstå att det är användarfel? Tillverkaren styr vad en produkt ska registreras som i integrationer. För vissa produkter kan man ändra detta i efterhand, för andra inte. Vissa produkter typ Arlo registreras som 2 produkter, en säkerhetsenhet och kamera vilket gör att man styra arm/disarm genom automation. Det enda man kan styra på vissa Eufy-produkter i Google home är dess lampa. För Tapo som endast registreras som kamera och inte säkerhetsenhet får man köpa t.ex. en tapo-glödlampa eller tapo-eluttag som kan styras via Google Home, sedan lägger man ytterligare en automation i Tapos egna app att kameran ska aktivera/inaktiveras beroende på glödlampans status.
Det låter som att du inte får till det och behöver hjälp. Det är väl inte nåt konstigt med det?🤔

Tekniska prylar som inte gör som du vill... Det är många med samma erfarenhet!
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det låter som att du inte får till det och behöver hjälp. Det är väl inte nåt konstigt med det?🤔

Tekniska prylar som inte gör som du vill... Det är många med samma erfarenhet!
Kom igen nu.
 
B bygges skrev:
Kom igen nu.
Som man frågar får man svar...
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Som man frågar får man svar...
Nu har jag inte ställt någon ursprunglig fråga till dig utan jag tog upp ett problem med Eufys Google Home integration vilket föranledde reklamation. Handhavandefel accepteras inte som skäl till reklamation, för din kännedom.
 
B bygges skrev:
Nu har jag inte ställt någon ursprunglig fråga till dig utan jag tog upp ett problem med Eufys Google Home integration vilket föranledde reklamation. Handhavandefel accepteras inte som skäl till reklamation, för din kännedom.
Jag har aldrig försökt reklamera av den anledningen men det är bra att du delar din erfarenhet med oss så vi kan sprida kunskap 🤔😊
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har aldrig försökt reklamera av den anledningen men det är bra att du delar din erfarenhet med oss så vi kan sprida kunskap 🤔😊
Vilken anledning?
 
B bygges skrev:
Vilken anledning?
Den du sa, användarfel 🤔
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Den du sa, användarfel 🤔
Vad bra, för du verkade tro att det var ett skäl till reklamation.
 
B bygges skrev:
Vad bra, för du verkade tro att det var ett skäl till reklamation.
Nej det tror jag inte så många tror så jag var förvånad över att du hade gjort det ...
Vad ska man reklamera ens? Sig själv till mamma och pappa?😅
 
I Ironside skrev:
Har själv funderat på kameror, främst runt huset, men sen frågar man sig, till vilken nytta? Tjuvar tenderar maskera sig och även om de inte inte gör det så läggs ärendet med stor sannolikhet ner så snart det kommer in till polisen oavsett hur mycket bevisning man har.
Idag när jag kom hem så låg där en. Plastlist från en bil bredvid min vattenbrunn....
En titt i kamerorna så vet jag vem som lämnade den.

Eller när man ska gå o lägga sig och något låter utanför.

Eller när posten kommer o lämnar paket...

Eller i de bästa av att världar. Man fångar en tjuv i kameran och polisen hinner dit.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej det tror jag inte så många tror så jag var förvånad över att du hade gjort det ...
Vad ska man reklamera ens? Sig själv till mamma och pappa?😅
Har inget svar på din fråga, det är du som verkar tro att reklamation innebär handhavandefel och inte fel i produkten.
 
B bygges skrev:
Har inget svar på din fråga, det är du som verkar tro att reklamation innebär handhavandefel och inte fel i produkten.
Ingen fara! Jag har ingen fråga 😊
 
P PappasHammare skrev:
Har du blockat kamerorna att prata med omvärlden? Har också reolink utan någon som helst konfiguration mot molnet MEN de går ändå ut mot Amazon servrar. Ser det i router loggarna. Så jag har blockat all trafik utåt för dem. Gissar att det är statistisk men kan vara annat. Jag har iallafall inte sagt att det är ok.

Just sånt beteende har jag sett mer eller mindre på alla kameror. Har dock inte provat Axis. $$$$
Japp, jag har plockat all trafik ut
 
cardazio cardazio skrev:
Min reolink 820a hade väldigt bra mikrofon, men prestandan i mörker var tyvärr inte bra. Fick fram mer av att lyssna på klippen än att titta på dem. Dock bra bilder i dagsljus, så med extern ljuskälla är de en bra och billig lösning.
Jag har 510. Funkar helt ok i mörker är min upplevelse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.