ullberg
My bad - jag kom inte så långt innan jag blev för exalterad…
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
My bad - jag kom inte så långt innan jag blev för exalterad…
Tror faktiskt grannen är bortrest så man kanske skulle gräva ner lite markrör….
 
  • Gilla
  • Haha
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
tommib
O olofh skrev:
Seg i huvudet men hur ska jag enklast montera väggintaget. Sätter jag det på en bit plyfa i luftspalten och sen såga ut fasadbrädorna eller skruvar jag den utanpå fasadbrädorna? Tänkte köpa detta [länk]
Skruva på fasadbrädorna. Om det är krångligt pga väldigt ojämn yta kan du montera en bit plyfa på utsidan, på distanser.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Tomture61
Kanske borde gjort en projekttråd av detta… någon mod kanske kan flytta om det inte hör hemma i el delen. Fast kommer återkomma till elen lite längre fram.

Lägger in startbild från helgen
Byggmaterial uppställt på arbetshästar på en trätrall nära ett uterum, med trädgårdsutrustning och krukväxt i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Startfasen av ett byggprojekt på en träaltan med en påbörjad träkonstruktion och byggmaterial under en molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som illa vid sig om vi tar upp hjul-spåret? 😀
Blev faktiskt rätt ok. Jag kan nu baxa in det själv i uterummet så kan parera påskvädret lite enklare

Hemmagjord trähjulspår för att enkelt förflytta konstruktion i uterum, med tygbeklädnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ett pågående byggprojekt, delvis klädd med plywood och isolermatta, monterat på ett chassi med hjul för mobilitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dowser4711 och 6 till
  • Laddar…
Palldragare bestämde vi ju dig för!
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Kanske borde gjort en projekttråd av detta…
Tack gärna. Råkade i ett svagt ögonblick säga ja, eller snarare inte säga nej med tillräcklig tydlighet, till dotterns tjat om kaniner. Så jag funderar på att bygga något liknande. Fast för kaniner då.
 
Hoppas du ska ha nått annat på golvet än osb Annas lär du inte ha golv över sommaren.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
T Trollskidan skrev:
Hoppas du ska ha nått annat på golvet än osb Annas lär du inte ha golv över sommaren.
Varför inte?
Har det i en del (hallen) av vårt hönshus, håller ihop fint.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Elen skulle jag göra som du tänkt och se till att allt har överdriven klassning och dra de kablar som behövs väl skyddat och högt upp långt ifrån allt muck som hönsen lämnar efter sig.
Varför inte rätt klassning på elmtrl?
 
T Trollskidan skrev:
Hoppas du ska ha nått annat på golvet än osb Annas lär du inte ha golv över sommaren.
Blir vinylmatta ovanpå som vikta upp ca 20cm. Ska köra med djupströbädd
 
  • Gilla
Enrabo och 1 till
  • Laddar…
Man vill visst ha så täta skarvar som möjligt för att minimera risken att ohyra får fäste. Så vad tror ni är bäst. Skarva plyfan kloss i kloss eller lämna 5mm och fylla ut sen med mjukfog eller liknande?

Närbild på en skarv mellan två plywoodskivor, en med en synlig glipa och markerad mätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på skarv mellan två träplyfan med märkning '5 mm?' som indikerar gap mellan brädorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tomture61
Tror att så tätt det går + täta skarvar också .
 
  • Gilla
MasterP
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Tror att så tätt det går + täta skarvar också .
Ja kanske inte ska oroa mig för mkt, slår de kloss an och ser om jag kan lägga en sträng av ngt förseglande över. Men folk verkar ha höns lite hur som så löser nog sig
 
  • Gilla
Lollo.87
  • Laddar…
O olofh skrev:
Ja kanske inte ska oroa mig för mkt, slår de kloss an och ser om jag kan lägga en sträng av ngt förseglande över. Men folk verkar ha höns lite hur som så löser nog sig
Ett flyttbart hönshus för hobbybruk kan man nog överarbeta hur mycket som helst. Varför inte svetsad plastmatta på både golv och vägg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.