Det har inte hänt nåt . Jag får kommunalt avlopp och fiber men i övrigt bor jag i ett halvfärdigt, semiordnat renoveringskaos. Nya tag nästa år, med nytt värmesystem. Det här med eluppvärmt funkar inte riktigt
 
  • Gilla
  • Älska
Byråkrat och 7 till
  • Laddar…
H HLen skrev:
Det har inte hänt nåt . Jag får kommunalt avlopp och fiber men i övrigt bor jag i ett halvfärdigt, semiordnat renoveringskaos. Nya tag nästa år, med nytt värmesystem. Det här med eluppvärmt funkar inte riktigt
kanske är skönt med lite paus? Du har ju jobbat på så in i vassen.
 
TorOdd TorOdd skrev:
kanske är skönt med lite paus? Du har ju jobbat på så in i vassen.
Jo, det är alltid tudelat. Jag vill bli klar (eller åtminstone så pass klar att det känns mer ordnat) men orkar heller inte driva hela tiden utan ibland är det skönt att bara skita i det :). Det här är minuset med att vara själv och renovera. Jag kollade in din tråd, på tal om jobb :). Bravo!
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
H HLen skrev:
Jo, det är alltid tudelat. Jag vill bli klar (eller åtminstone så pass klar att det känns mer ordnat) men orkar heller inte driva hela tiden utan ibland är det skönt att bara skita i det :). Det här är minuset med att vara själv och renovera. Jag kollade in din tråd, på tal om jobb :). Bravo!
Tack!
Jag är också själv men mitt hus är mycket mindre. Jag har tagt hjälp med det utvändigt än så länge men pular på invändigt själv. Jag pausar också emellanåt ☺️
 
  • Gilla
HLen
  • Laddar…
Hoppas allt är bra och du orkar med nya husprojekt nu när våren är här :heart:

om du orkar får du gärna uppdatera oss
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Hoppas allt är bra och du orkar med nya husprojekt nu när våren är här :heart:

om du orkar får du gärna uppdatera oss
Jag önskar jag hade mer att skriva här :). I år har jag hittills skaffat läkt till köket. Eller ja, jag och min pappa har skaffat läkt. Så den höga ambitionen för i år är nytt värmesystem (så snart min revisor berättar hur mkt pengar jag kan ta i utdelning i år) och ett färdigt kök med omålade köksskåp. Vi får se här under sommaren om ambitionen blir verklighet .
 
  • Gilla
a.o.f och 8 till
  • Laddar…
H HLen skrev:
Jag önskar jag hade mer att skriva här :). I år har jag hittills skaffat läkt till köket. Eller ja, jag och min pappa har skaffat läkt. Så den höga ambitionen för i år är nytt värmesystem (så snart min revisor berättar hur mkt pengar jag kan ta i utdelning i år) och ett färdigt kök med omålade köksskåp. Vi får se här under sommaren om ambitionen blir verklighet .
Kul! Simma lugnt och håll oss uppdaterade när nått händer

Alltid kul se de andra galna som skaffat hus på egen hand :D
 
  • Gilla
HLen och 1 till
  • Laddar…
Nu blir det kommunalt avlopp och fiber, det händer något i alla fall! Tur man inte har en fint planerad trädgård utan mer vildmark :). Grävaren hittade grus under gräset så någon gång i tiden har det varit en grusad framsida. Det blir trevligt när den kan återställas.
Gulgrävare (Volvo) i arbete under solnedgång, jordhögar i förgrunden, barträd bakgrund, skymningsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävmaskin på ett uppgrävt landområde, nära hus och träd, grå molnig himmel, orörd natur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Byråkrat och 12 till
  • Laddar…
Kul med moderniteter.

Fiber är ett lyft när man jobbar hemma.

Och även om kommunalt VA kostar mer så tror jag att för 99% är det skönt att slippa bry sig om att ansvara för så stora delar som dricksvatten och avlopp är

När dufår fram grusade framsidan så gör det mycket. Perfekt de stökar runt före du gör de delarna :rofl:
 
  • Gilla
HLen
  • Laddar…
Helt underbar tråd!!! Bilder, lärdomar, humor, och pris detaljer - allt i ett paket! Sitter i liknande situation av att ha köpt ett hus själv så otroligt roligt och motiverande att läsa om någon annan som gör ett mastodont arbete!

Hur har det gått senaste året? Blev den nån värme uppdatering?
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Det har hänt ungefär…ingenting. Men i år, då jäklar. Det ska bli värme, köket ska bli klart och första hallen ska väl också kunna bli good enough (jag ska bara lära mig att hantera cirkelsågen). Nu har jag börjat spackla och lärt mig att skruvhål är lätt och att använda traditionell pappersremsa i skarv är svårt.

När jag rensade upp ett rum för att kunna börja med spacklingen hittade jag en stackare vars halva ansikte förmodligen är musbofyllning. En burk med spackel, spackelslev och en pappersremsa på orenoverat golv nära en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med gipsskivor, synliga skruvhål och spacklade skarvar under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två spackelspadar täckta med spackel uppvisade framför en vit vägg och elektrisk uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Leksaksapa med halva ansiktet borta ligger på en kartongbakgrund, vilket antyder renoveringsarbete och upptäckter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning följer, med mer uppdateringar än förra året hoppas jag!
 
  • Gilla
Bergsén och 8 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Bra kämpat och kul med uppdatering!

Slår som vanligt ett slag för att limma pappremsan, då blir det spacklingsmomentet nästan lika lätt som skruvarna sedan.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Bra kämpat och kul med uppdatering!

Slår som vanligt ett slag för att limma pappremsan, då blir det spacklingsmomentet nästan lika lätt som skruvarna sedan.
Limma låter bra, den blir lätt lite knycklig i spacklet tkr jag. Nåt specifikt lim som du kan tipsa om?
 
H HLen skrev:
Limma låter bra, den blir lätt lite knycklig i spacklet tkr jag. Nåt specifikt lim som du kan tipsa om?
Jag använde bostik Wet room på rekommendation. Blev hur bra som helst.
 
  • Skärmbild som visar Bostik Wet Room 1L vät rumslim i flera onlinebutiker med priser och leveransinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bichonen och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
H HLen skrev:
Limma låter bra, den blir lätt lite knycklig i spacklet tkr jag. Nåt specifikt lim som du kan tipsa om?
Förslaget ovan är bra, brukar köra med något billigt våtrumslim.
 
  • Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.