Håller med, imponerande! 😊👏
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Hatten av bra jobbat!!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vad fort det gick att få nästan allt färdigt i slutet i på programmet. Hon måste uppbådat superkrafter och kört på till max sista månaden för att få allt klart. Hade varit intressant om lite mer av detta kommit med i programmet kanske hellre än all rivning. Mycket imponerande att ta sig an ett så väldigt stort och ganska nedgånget hus alldeles själv och hålla en så förhållandevis låg budget.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
U
J Josth skrev:
Vad fort det gick att få nästan allt färdigt i slutet i på programmet. Hon måste uppbådat superkrafter och kört på till max sista månaden för att få allt klart. Hade varit intressant om lite mer av detta kommit med i programmet kanske hellre än all rivning. Mycket imponerande att ta sig an ett så väldigt stort och ganska nedgånget hus alldeles själv och hålla en så förhållandevis låg budget.
Fast så är ju verkligheten också.
Vi har renoverat konstant i snart 3 år och att riva, rikta bjälklag, dra avlopp och fundera hur allt ska lösas tar 90% av tiden. Lägga parkett, montera köksstommar och sätta lister är ju gjort ju på en vecka.

Hatten av för bra kämpat. Vi har som sagt renoverat själva ett tag så vet hur jävligt det kan va, men för egen del hade det aldrig gått utan en partner som stöttar och hjälper till. Jag gillade resultatet också!
 
  • Gilla
Tom_N och 6 till
  • Laddar…
Kul program, superhärlig och positiv tjej, blev riktigt bra. Gillar det cirkulära tänket, dessutom blev det riktigt bra.
 
  • Gilla
torplover_3000 och 9 till
  • Laddar…
Fasen vilket grymt jobb!
 
  • Gilla
torplover_3000 och 3 till
  • Laddar…
C
J Josth skrev:
Vad fort det gick att få nästan allt färdigt i slutet i på programmet.
Ja, jag fattar ingenting. Först så var det typ december och totalt kaos, sen vips var allt inrett och klart!?
Värsta trolleriet 😮
Önskar att ens egna renoveringsprojekt närmar sig samma punkt snart 😄
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
MoveMe och 6 till
  • Laddar…
Otroligt bra resultat. Jag älskar friläggningen av takbalkarna och loftet.

Det här kan ändå vara det bästa resultatet hittills i programmet, vägt efter vad kalaset kostar?

Också snyggt hur hon gjorde time lapse på några moment.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Grymt imponerad blev jag, med den inställnigen går allt. 👍
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Sicken böna! Tycker programmen artar sig lite faktiskt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
B Bengths skrev:
SVT och byggnadsingenjören borde skämmas genom att visa att en obehörig gör elinstallationsarbete.
Detta är inte första gången som SVT torgför sådant.
vart jag måste ha missat det helt ?
 
  • Gilla
wernersson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Grymt imponerande tjej!

Men tjänar man verkligen så mycket på att renovera? Varför inte bara bygga nytt då? Hon bytte ju ut allt typ.
 
B Bengths skrev:
SVT och byggnadsingenjören borde skämmas genom att visa att en obehörig gör elinstallationsarbete.
Detta är inte första gången som SVT torgför sådant.
Antar att hon bara lägger rören - och sen tog in en electriker
 
M maria01 skrev:
vart jag måste ha missat det helt ?
Även att dra rören/slangarna för en elinstallation kräver behörighet.
 
  • Gilla
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
G Guson skrev:
Även att dra rören/slangarna för en elinstallation kräver behörighet.
Det är väl ändå upp till utförande elektriker att avgöra? Är ju mycket möjligt att dom trådades i innan igenputsning.

Nu ska jag villigt erkänna att jag inte är insatt i juridiken men tror knappast det är förbjudet att hjälpa en elektriker, har hjälpt min elektriker med dragning av flexslang och att tråda i enligt hans instruktioner flertalet gånger typ i krypgrund och på vind, ibland närvarande och andra gånger har jag löst det tills han är tillbaks nästa gång. Det är ju fortfarande upp till elektrikern att säkerställa att det blivit korrekt utfört.
 
  • Gilla
Bassesme och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.