Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är ju förmodligen möjligt att automatisera. Så du får en hands off-lösning och drönaren kör själv. Bara laddningen som kanske är knepig. Kan drönare docka som robotdammsugare?
Jag blev fascinerad av din idé. Uppdatera tråden om du är framgångsrik 😅
Tror det blir svårt att automatisera, då kostar det nog mer än det smakar. Ska försöka hitta en lämplig drönare i helgen, lovar att uppdatera om hur det går :)
 
MrJay MrJay skrev:
Ellet Gaza för den delen… Hursomhelst, det känns lite halvlagligt med att jaga fåglar med en drönare vilket får mig att undra om TS ens har drönarkort, annars snackar vi helt olagligt 😉
Man får flyga drönare utan "drönar kort" det gör jag, lätta drönare flyger man fritt med, jag har en Mavic Mini.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nissens
M MrDizzy skrev:
Inte med den katten ... de enda fåglar som katten inte tog speciellt ofta var svalor som störtdök mot katten.
De blev då för snabba.
Men i övrigt ... 10kg+ muskel katt som vet hur den ska göra ...
finns an anledning till att skator, rävar, byns hundar, skeppar råttor (som annars skiter i katter högaktningsfullt) etc inte ville vara i närheten av den bondgården.

Har du läst om Greebo i DiscWorld av Terry Pratchett?
Typ så. 😉
Du skrev ju att de hackade katten på huvudet, där kunde de lika gärna tagit ett öga.
 
Nissens
Robert63 Robert63 skrev:
Tror det blir svårt att automatisera, då kostar det nog mer än det smakar. Ska försöka hitta en lämplig drönare i helgen, lovar att uppdatera om hur det går :)
Fällor är helautomatiska. Och lagliga.
 
Nissens Nissens skrev:
Du skrev ju att de hackade katten på huvudet, där kunde de lika gärna tagit ett öga.
Ah du tänkte så ...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Hagelsvärmar lär vara rätt effektivt mot kråkfåglar - sägs det...
Vi använde hagel till 22:an förr när vi jagade råttor och skator.
 
MrJay
M maxmsm skrev:
Man får flyga drönare utan "drönar kort" det gör jag, lätta drönare flyger man fritt med, jag har en Mavic Mini.
Det finns undantag till allt, som din drönare med hela 1 gram till godo.
 
Hagelbössa, Luftgevär, nää nu tycker jag ni är lite för taskiga mot Skatorna...
SÅÅ farligt är det väl inte med Skator?
 
  • Gilla
  • Arg
hhallen och 2 till
  • Laddar…
P
Dan1891 Dan1891 skrev:
Och flyger du många gånger, så lär de sig att det inte är nån fara tror jag.
Smarta rackare de där. Å andra sidan gillar jag Skator, de är kluriga och roliga att studera tycker jag.
Även min svart-vita katt 'älskar' skator, och på något sätt gillar de henne 😻
Svart-vit gemenskap kanske.
 
  • Gilla
  • Haha
NOP och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Även min svart-vita katt 'älskar' skator, och på något sätt gillar de henne 😻
Svart-vit gemenskap kanske.
Jag tror att de gillar att kivas med varandra, iaf Skatorna älskar att reta katter. :)
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Min abessinier och skatorna hade hur roligt som helst. Hon blev t o m kompis med räven, så pass att jag nästan kunde klappa den när jag följde efter henne. Tyvärr finns hon inte längre bland oss. 😢
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Det finns undantag till allt, som din drönare med hela 1 gram till godo.
Exakt, en bit tejp på den och jag flyger olagligt...
 
Nissens Nissens skrev:
Kajorna har aldrig väckt mig på morgonen, skatorna däremot. 😊
Kakor i flock är sju resor värre än ett par skator i gryningen kan jag lova. Och då ogillar jag ändå starkt att bli väckt av skator.
 
Lägg en grillad kyckling i skatboet tillsammans med en arg lapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.