Hur många kvm räckte den till?
 
krzysgro krzysgro skrev:
Hur många kvm räckte den till?
10 kanske.
 
maskeradeproggaren
Blev taggad på att måla asfalten! Jag hade tidigare sett klipp på tube om detta i usa men hittade aldrig någon sålde i se och jag visste inte man kunde få till det så bra på egen hand.

Förespråkas fortfarande den hemmagjorda blandningen framför det som tex bauhaus eller jula säljer?
 
maskeradeproggaren maskeradeproggaren skrev:
Blev taggad på att måla asfalten! Jag hade tidigare sett klipp på tube om detta i usa men hittade aldrig någon sålde i se och jag visste inte man kunde få till det så bra på egen hand.

Förespråkas fortfarande den hemmagjorda blandningen framför det som tex bauhaus eller jula säljer?
Jag hade använt "min" blandning. Den är billig och enkel att rolla på.
Julas och Bauhaus blandningar verkar vara mer trögflytande och behöver läggas ut med gummiraka.
Väldigt mycket dyrare dessutom.
 
  • Gilla
maskeradeproggaren
  • Laddar…
Jag köpte färg på ytexperten för 3 årsedan och det ser fortfarande helt kanon ut.
 
F1Alex F1Alex skrev:
Jag köpte färg på ytexperten för 3 årsedan och det ser fortfarande helt kanon ut.
Hur fungerar den? Man vill ju ha något som binder asfalten igen vilket jag har förstått att hemmablandningen gör, gör färgen du köpte det också?
 
G Ganescha skrev:
Hur fungerar den? Man vill ju ha något som binder asfalten igen vilket jag har förstått att hemmablandningen gör, gör färgen du köpte det också?
Jag läste på hemsidan om hur produkten funka, verkar som den binder ytskiktet och skyddar bitumen som inte tål uv att brytas ner. Funkar kanon än så länge.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
F1Alex F1Alex skrev:
Jag läste på hemsidan om hur produkten funka, verkar som den binder ytskiktet och skyddar bitumen som inte tål uv att brytas ner. Funkar kanon än så länge.
Just det, kom på att jag har kollat upp den tidigare, blev bara lite förvirrad när du skrev färg men det stämmer. Frågan är då vilket som blir mest prisvärt, hemmablandningen eller Tarmac restore…
 
G Ganescha skrev:
Just det, kom på att jag har kollat upp den tidigare, blev bara lite förvirrad när du skrev färg men det stämmer. Frågan är då vilket som blir mest prisvärt, hemmablandningen eller Tarmac restore…
Jag har googlat runt och sett massor av olika hemmablandningar och läst på en hel del. Valde denna produkt som verkar vara väl beprövad även utomlands.
 
F1Alex F1Alex skrev:
Jag har googlat runt och sett massor av olika hemmablandningar och läst på en hel del. Valde denna produkt som verkar vara väl beprövad även utomlands.
Det lutar åt den också, fått väldigt bra recensioner av folk. Rätt dyr då 2 dunkar lär behövas, la du 1 eller 2 strykningar?
Men håller den längre än hemmablandningen så är det ju okej.
Hur har ni alla gjort med förarbetet? Tvättat med högtryck? Har en del mossa och kommer köra med Grön Fri, får hoppas den tar hand om det värsta.
 
G Ganescha skrev:
Det lutar åt den också, fått väldigt bra recensioner av folk. Rätt dyr då 2 dunkar lär behövas, la du 1 eller 2 strykningar?
Men håller den längre än hemmablandningen så är det ju okej.
Hur har ni alla gjort med förarbetet? Tvättat med högtryck? Har en del mossa och kommer köra med Grön Fri, får hoppas den tar hand om det värsta.
Borsta bort allt löst, körde alkalisk avfettning och högtryckstvätten. Sen sopa jag bort allt löst igen som släppt av högtryckstvätten. Allt var vädligt bra beskrivit på hemsidan, körde bara efter det.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Nu har jag målat hela uppfarten ca80 m2, det gick åt 4 hinkar färg alltså 16 liter eller 5m2/liter kommer fler bilder senare.
Det ser nyasfalterat ut, det luktar nyasfalterat och folk som går förbi och kollar tror att det är nyasfalterat, då är det väl nyasfalterat?

Återstår att se hur det håller över tid, kostnaden ca 700:- totalt kan man ju leva med även om man i värsta fall behöver ett nytt lager varje år.
Hur länge höll de sig ? Hur ser de ut idag om du bor kvar
 
F1Alex F1Alex skrev:
Jag har googlat runt och sett massor av olika hemmablandningar och läst på en hel del. Valde denna produkt som verkar vara väl beprövad även utomlands.
Från deras hemsida står det oxå:
  • Tränger in i asfalten och ersätter förlorat bindemedel till skillnad mot bitumenbaserad asfaltsfärger och emulsioner som endast lägger sig på "ytan".
 
R Rickard.lj skrev:
Hur länge höll de sig ? Hur ser de ut idag om du bor kvar
Har flyttat flera kilometer för ett år sedan, men kan ta en promenad förbi någon dag🙂
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Hur länge höll de sig ? Hur ser de ut idag om du bor kvar
Jag målade sist 2018, det här flygfotot är från 2022, alltså 4 år sedan målning.
Tycker det ser rätt svart ut jämför med vägen upp till vänster i bild, tror den asfalterades 2014.
Flygfoto över en asfalterad uppfart bredvid en väg, synbart mörkare än den asfalterade vägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.