N neo11 skrev:
Jag köpte loss larmet för ca 1 år sen, då kostade det 499kr/mån. Men lyckats pruta ner det till 349-399kr/mån dom sista 2 åren. Mitt larm var 9-10 år, köpa loss kostade 1500kr. Funkar toppen efter. Dock när 2g nätet släcks, kommer det bli krångel.
Har läst här tidigare om de som inte gett sig ang,priset och fått ner det till 99kr/månad. De bad att få prata med chefen! 2-g nätet finns väl inte men antar du menar 3-g nätet. Köp bara ny huvudenhet så ska det funka.
 
U ullak40 skrev:
Har läst här tidigare om de som inte gett sig ang,priset och fått ner det till 99kr/månad. De bad att få prata med chefen! 2-g nätet finns väl inte men antar du menar 3-g nätet. Köp bara ny huvudenhet så ska det funka.
Det är "Kundvårdsavdelningen" man ska prata med.
 
Är den nån som fått bekräftelse att de är uppsagt? Ringde den första mars o sa upp. Men dem sa att dem inte skickar ut bekräftelser?
 
M Myckling skrev:
Det är "Kundvårdsavdelningen" man ska prata med.
Det räcker nog inte. Chefen ska du kräva få prata med, då vill de återkomma och då får du som du vill.
 
U ullak40 skrev:
2-g nätet finns väl inte men antar du menar 3-g nätet.
2G nätet finns i allra högsta grad för tillfället, annat namn för 2G är GSM.

2G nätet kommer högst troligt att släckas ned efter 3G nätet.
Tror inte att någon operatör har börjat att släcka ned 2G än, däremot så håller alla operatörer på att släcka ned 3G.

1G, första generationens mobilnät var NMT.
2G, andra generationens mobilnät är GSM.
3G, tredje generationens mobilnät, osv.
 
N
2g o 3g släcks väl nu samtidigt.
 
I slutet av 2025 kan man läsa att 2g OCH 3G nätet skall släckas ner!
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
När man ringer och vill pruta så knappa dig fram till säga upp abbonemanget, de är de enda som har nått vettigt mandat.
Jag ringde dit och sa att jag tyckte det var för dyrt och att jag skulle se mig runt och undrade vad de kunne ge mig för erbjudande.
Tror jag halverade månadskostnaden och fick tre fria månader.

Lite mer en ett år senare sa jag upp helt eftersom jag köpt ett fristående.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
När man ringer och vill pruta så knappa dig fram till säga upp abbonemanget, de är de enda som har nått vettigt mandat.
Jag ringde dit och sa att jag tyckte det var för dyrt och att jag skulle se mig runt och undrade vad de kunne ge mig för erbjudande.
Tror jag halverade månadskostnaden och fick tre fria månader.

Lite mer en ett år senare sa jag upp helt eftersom jag köpt ett fristående.
Tack för tipset! Ska göra så.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
När man ringer och vill pruta så knappa dig fram till säga upp abbonemanget, de är de enda som har nått vettigt mandat.
Jag ringde dit och sa att jag tyckte det var för dyrt och att jag skulle se mig runt och undrade vad de kunne ge mig för erbjudande.
Tror jag halverade månadskostnaden och fick tre fria månader.

Lite mer en ett år senare sa jag upp helt eftersom jag köpt ett fristående.
Tycker ni verkligen att ni vill köpa tjänster av ett företag som beter sig så mot sina kunder? Finns ju många bättre alternativ.
 
X xdigger skrev:
Tycker ni verkligen att ni vill köpa tjänster av ett företag som beter sig så mot sina kunder? Finns ju många bättre alternativ.
Är nog ingen som är bättre, alla larmbolag tar rejält med betalt, och inget är bra. Alla har olika problem de bör åtgärda, liksom avgiften.
 
U ullak40 skrev:
Är nog ingen som är bättre, alla larmbolag tar rejält med betalt, och inget är bra. Alla har olika problem de bör åtgärda, liksom avgiften.
Det är för att många av er bara tittar på Verisure, Sector och såna stora aktörer. Finns ju många småföretag som tillhandahåller samma tjänster men med bättre service och bättre pris.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Lite mer en ett år senare sa jag upp helt eftersom jag köpt ett fristående.
Då är det intressant att veta
- om du behövde betala något för existerande larmutrustning från Verisure, hur gammal var den etc
- det fristående du köpte, baserades det på den gamla Verisure-hårdvaran eller var det annat? Vad fick du betala för detta och vilka tjänster ingår? Månadskostnader?
 
X xdigger skrev:
Det är för att många av er bara tittar på Verisure, Sector och såna stora aktörer. Finns ju många småföretag som tillhandahåller samma tjänster men med bättre service och bättre pris.
Tar gärna emot förslag och konkreta exempel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.