R
electroluxaren skrev:
Att väldigt många som du känner kommer att skickas till ett annat land för att dö råder inga som helst tvivel om.
Men om du tror att vi får hjälp genom att lösa ut artikel 5 kan du ju fetglömma med Natos byråkrati det räcker ju mad att Erdogan säger nej.
Varje land bestämmer själva i vilken omfattning som man hjälper enligt artikel 5 det behöver inte vara militärt..
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
A
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Drar till Estland och strider precis som jag skrev.
Då har du chansen nu
P7 rekryterar nu en pansarbataljon + -
som tränas i höst och skickas dit nästa år som ett stående Natoförband.
 
  • Gilla
lop3r
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
Vad får dig att tro att övriga länder än Kina och Ryssland skulle sluta exportera...

Att påstå att Väst inte har någon industri är fel och att det krävs satsningar för att ta hem produktion är självklart.

Men att tro att Kina är starkt är bara ett bevis på att man köpt propagandan.

/ATW
för att dom är med i Brics? vilka länder tror du är loyala med väst i ett världskrigs scenario?

"Ta hem produktion"? du menar bygga ny produktion här.

Du får gärna förklara vad du menar med propaganda? titta på en produkt du äger, mest troligtvis är hela eller delar av den producerad i kina, detta är makt. speciellt i en krigs situation.
jag tror snarare att det är du som är förblindad av propaganda.
 
electroluxaren skrev:
Nä det får vi inte.
Men däremot i avtalet med USA där de redan i fredstid skall etablera sig och bygga baser i Sverige.
Men även med vårt medlemskap i NATO som innebär att Vi blir uppmarschområde och logistikcentra.
Vi kan nog bli förstahandmål iom detta.
Att våra medlemsländer har kärnvapen avskräcker iom artikel 5.
Hela vårt närområde är förstahandsmål för Putler även om vi inte är med i NATO.
 
  • Haha
lop3r
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att våra medlemsländer har kärnvapen avskräcker iom artikel 5.
Hela vårt närområde är förstahandsmål för Putler även om vi inte är med i NATO.
Okay det bevisar att du inte fungerar som en utredare eller strateg
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Så du menar att USA med artikel 5 i ryggen gick in i Afghanistan och Irak? Vissa länder valde att vara allierade med USA här, men inte inom ramen för Nato. Ett av länderna var förövrigt det ”neutrala” Sverige.
Ja det är enda gången artikel 5 har använts? vad menar du?
Ja att vi haft Qvisslingar i regereringen länge är vida känt.
 
A
A ArneTW skrev:
Vad får dig att tro att övriga länder än Kina och Ryssland skulle sluta exportera...

Att påstå att Väst inte har någon industri är fel och att det krävs satsningar för att ta hem produktion är självklart.

Men att tro att Kina är starkt är bara ett bevis på att man köpt propagandan.

/ATW
Tro är starkt!
 
JanneJanne123
electroluxaren skrev:
Då har du chansen nu
P7 rekryterar nu en pansarbataljon + -
som tränas i höst och skickas dit nästa år som ett stående Natoförband.
Jag är lite för gammal för att skola om mig nu, men blir jag inkallad i en krigssituation så absolut.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Okay det bevisar att du inte fungerar som en utredare eller strateg
Det säger mer om dig än om mig. Du var väl en av alla de naiva idioter som trodde på eviga fredens tid.
 
  • Gilla
  • Haha
rolfkn och 4 till
  • Laddar…
A
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag är lite för gammal för att skola om mig nu, men blir jag inkallad i en krigssituation så absolut.
Aj då
det var inte frågan om en omskolning utan färdigutbildade 20-åringar som sätts ihop för sitt livs äventyr...
 
electroluxaren skrev:
upplys då oss övriga oinsatta
Varje nation bestämmer vad man bidrar med.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det säger mer om dig än om mig. Du var väl en av alla de naiva idioter som trodde på eviga fredens tid.
Vi får väl överlåta till alla andra upplysta på forumet att döma i denna frågan eller vad tycker du?
 
electroluxaren skrev:
Vi får väl överlåta till alla andra upplysta på forumet att döma i denna frågan eller vad tycker du?
Det är bara att titta i Teslatråden och lite andra så ser man var nivån ligger i allmänhet.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
A
P Pin skrev:
Varje nation bestämmer vad man bidrar med.
det var ju inte mitt ursprungliga påstående eller hur?

Mitt påstående är att du måste bidra du kan inte fly
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är bara att titta i Teslatråden och lite andra så ser man var nivån ligger i allmänhet.
Nu har jag aldrig varit inne i den tråden
men du generaliserar och föringar övriga forummedlemmar inte minst för att de inte tycker som du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.