Sen gäller det att de gjort rätt med jämförelsepriserna med, vilket inte alltför sällan är fel.

Jag skulle uppskatta någon form av standardstorlek på förpackningarna, Kaffe kommer i 250g, 500g etc.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Dagens I-landsproblem på temat:
Är det bara jag som fått för mig att en del duschtvålar och annat är mer utspädda än andra?
Jag får liksom ingen ordning på vilka märken som man behöver använda minst av för att få önskat resultat.
Samtidigt är det nog en produkt jag köper/byter för sällan för att få ordentlig koll på.
Jag får nästan känslan av att det är olika beroende på var man handlar/vilken storlek det är på förpackningen.
Det känns som att man måste kalibrera sin "dos" vid varje ny flaska.
Detta gäller Dove, Barnängen, och något mer ganska känt märke av typen "en produkt för hela kroppen".

Någon som har ett bra tips på säkert kort?
Vatten har jag gott om hemma, jag behöver inte släpa hem det från affären i form av utspädda produkter.
 
Jag som är kärringen mot strömmen föredrar hård tvål, tycker man blir renare då.
 
  • Gilla
mankot och 6 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Och snart krymper väl långburken från 50 till 45 cl eller kommer den krympa mer?
Vore det inte miljövänligare att förlänga långburken om man nu ska fortsätta sälja dryck i burk?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vore det inte miljövänligare att förlänga långburken om man nu ska fortsätta sälja dryck i burk?
Jag föredrar mina långburk såhär:
Rostfri ståltermos med svart lock och botten, avlång cylinderform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bassrunner och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag skulle uppskatta någon form av standardstorlek på förpackningarna, Kaffe kommer i 250g, 500g etc.
Förr kom väl kaffet i en eller tvåkilosburkar, vi fortsätter tydligen köpa kaffe trots att förpackningarna ofta är under halvkilot i dag.
 
F fribygg skrev:
Förr kom väl kaffet i en eller tvåkilosburkar, vi fortsätter tydligen köpa kaffe trots att förpackningarna ofta är under halvkilot i dag.
Mitt största problem är att kaffeburken är för Zoegas kvadratiska format medans vi köper Arvid Nordqvists rektangulära förpackningar. 🙄
 
  • Haha
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
hsd
Mikael_L Mikael_L skrev:
440 ml är å andra sidan standard UK can size.
En storlek som gällt länge. Så det är inte (alltid) krympflation.
Har du kollat på literpriser
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Mitt största problem är att kaffeburken är för Zoegas kvadratiska format medans vi köper Arvid Nordqvists rektangulära förpackningar. 🙄
Du är inte helt ensam om det "problemet", skönt när man inte har större problem än så till förmiddagsfikat;)
 
hsd
13th Marine 13th Marine skrev:
Mitt största problem är att kaffeburken är för Zoegas kvadratiska format medans vi köper Arvid Nordqvists rektangulära förpackningar. 🙄
Jag tycker att den kombon funkar problemfritt
 
Mikael_L
F fribygg skrev:
Förr kom väl kaffet i en eller tvåkilosburkar, vi fortsätter tydligen köpa kaffe trots att förpackningarna ofta är under halvkilot i dag.
Jag är ganska säker på att det var 1/4, 1/2 och 1kg -burkar.
Och jag misstänker att 1/2 var den vanligaste köpta.

555066847_6556c268-34ce-46df-9cbe-8b10e620f6c8.jpg
1/2 och 1 kg
large_item_396049_68bcd9608b.JPG
1/4 kg högst upp.
De där 1/2 kg blå mocca minns jag mycket väl, det var mitt stadiga val i många år.
Ibland kunde man få plastlock till, då hamstrade man lite extra för burkarna med lock var ju så bra att förvara allt möjligt bös i.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du är inte helt ensam om det "problemet", skönt när man inte har större problem än så till förmiddagsfikat;)
Jag har ett till! Varför är aldrig andra koppen lika god som första?! 😭
 
hsd hsd skrev:
Jag tycker att den kombon funkar problemfritt
Det funkar, men är inte optimalt ;)
 
En sak som är uppenbart "båg" är glykol på biltema......De som inte läser ordentligt ser inte att man köper på kilo. En 3kg förpackning är inte lika som tre liter..........Inte många kronor skillnad men många bäckar små. Vet ingen annan som säljer glykol per kg.
 
C
Lostmoose Lostmoose skrev:
Någon som har ett bra tips på säkert kort?
Vatten har jag gott om hemma, jag behöver inte släpa hem det från affären i form av utspädda produkter.
Då är det uppenbara alternativet traditionell fast tvål. Fast inte lika bekvämt.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.