H hempularen skrev:
Men antag att det nu inte var en kriminell som utsätts för de här attentaten. Antag att det är en syster till en kriminell, som kanske totalt tagit avstånd, vägrar träffa honom osv. Och som lever ett normalt liv. Det är ju fullkomligt orimligt om man skulle börja straffa helt oskyldiga människor med vräkning.
I detta fall bor tänkta målet i huset, och har gjort under alla 3 attentat.
Det går att läsa på nätet vem det är, var han bor, vad han pysslar med.
Porten är av den anledningen kameraövervakad av polisen sen 2 år tillbaka.
De som vill köpa stannar inte utanför porten sen dess, utan på gatan bakom och ringer så kommer nån ut och levererar. Jag ser det på kvällarna när jag är ute och går med hunden.
Och det är det jag menar, det här är inget osäkert fall där nån oskyldig syster, moster etc blir drabbad.
Det verkar dessutom som de misslyckats även denna gång, målet är inte skriven på den lägenhet som är utblåst. Vad som sagts tillhör lägenheten Ukrainare som flytt kriget.

Säkerhet är ju ordet i dagens samhälle, det tjatas säkerhet, säkerhet, säkerhet överallt, i trafiken, på jobbet, hemma, på kontoret mm
Jag går kurser i säkerhet stup i kvarten genom jobbet, riskanalyser är populärt, finns en risk ska man avbryta och jobba tills risken är borta.
Här har vi en risk, glasklart bevisat 3 gånger.
Ska vi ta bort risken, eller ska de 25 andra lägenheterna tömmas så risken kan bo kvar ??
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Om du utvisar rånar-Conny från Linköping till Norrköping, fortsätter Conny att drabba oskyldiga människor?

Det är väl bättre för alla andra att Conny inte finns alls, eller hur?
Vi Östgötar vill gärna bli av med " rånar-Conny" men jag betvivlar att hans rån är ett fullgott skäl att ta livet av honnom, kanske kan vi skicka honnom till huvudstaden precis som när Stockholm dumpar white trash på landsorten för att slippa bygga bostäder?
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 5 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Sverigedemokrater är inte generellt kriminella,
Det finns inget samband mellan politisk tillhörighet och kriminalitet,
Dess företrädare är oproportionellt belastade.

Var femte Sverigedemokrat är dömd för brott och var tionde moderat.

SÅ MÅNGA AV PARTIERNAS KANDIDATER ÄR DÖMDA​



Sverigedemokraterna: 18 av 96.
Moderaterna: 25 av 260.
Centerpartiet: 21 av 239.
Socialdemokraterna: 35 av 554.
Liberalerna: 8 av 146.
Kristdemokraterna: 8 av 177.
Vänsterpartiet: 11 av 222.
Miljöpartiet: 3 av 105.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/var-13-e-politiker-ar-domd-for-brott
 
  • Gilla
  • Wow
guggen och 5 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
En sak är ju säker: Alla som delar boende, infart, uppfart, vad som helst kommer aldrig vara säker vilka ens grannar är eller vad deras fiender är kapabla till.
Nä, de kan ju byggt ett plank medans man var på semester 😅😂🤣
Ursäkta, jag kunde inte låta bli
 
  • Haha
  • Gilla
ylven och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
I detta fall bor tänkta målet i huset, och har gjort under alla 3 attentat.
Det går att läsa på nätet vem det är, var han bor, vad han pysslar med.
Porten är av den anledningen kameraövervakad av polisen sen 2 år tillbaka.
De som vill köpa stannar inte utanför porten sen dess, utan på gatan bakom och ringer så kommer nån ut och levererar. Jag ser det på kvällarna när jag är ute och går med hunden.
Och det är det jag menar, det här är inget osäkert fall där nån oskyldig syster, moster etc blir drabbad.
Det verkar dessutom som de misslyckats även denna gång, målet är inte skriven på den lägenhet som är utblåst. Vad som sagts tillhör lägenheten Ukrainare som flytt kriget.

Säkerhet är ju ordet i dagens samhälle, det tjatas säkerhet, säkerhet, säkerhet överallt, i trafiken, på jobbet, hemma, på kontoret mm
Jag går kurser i säkerhet stup i kvarten genom jobbet, riskanalyser är populärt, finns en risk ska man avbryta och jobba tills risken är borta.
Här har vi en risk, glasklart bevisat 3 gånger.
Ska vi ta bort risken, eller ska de 25 andra lägenheterna tömmas så risken kan bo kvar ??
Är det ingen tvekan om brottslig verksamhet så borde han väl dömmas för det? Det krävs något mer än att du är övertygad.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ska vi ta bort risken, eller ska de 25 andra lägenheterna tömmas så risken kan bo kvar ??
Jag tror fängelserna är proppfulla och vi tillämpar ju inte nackskott eller hängning i Sverige.
Kan du inte stoppa honnom i en låda och skicka honnom med PostNord så han får snurra runt på vägar och terminaler tills nån vill ha honom?
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
På Haiti (där gängkriminaliteten spåret ut fullständigt) så delar medborgargarden ut machetes till folk så att de ska kunna försvara sig. Det förekommer lynchningar av gängkriminella.

Det jag ville belysa med denna uppmuntrande information är inte att jämföra Sverige med det "typ sämsta landet i världen" för att visa att allt är lugnt, utan snarare att jag tror att enda långsiktiga lösningen är att bygga bort gängens rekryteringsbas.
Men på kort och medellång sikt behövs kanske inte bara fler poliser utan fler fängelser, fler domare osv som låser in kriminella snabbare (och gärna längre). Sen hade jag gärna sett högre straff för återfallsförbrytare. Finns väl nån galning som bryter sig ut då och då, snor en snabb bil och kör ihjäl någon. Att då inte ta hänsyn till att vederbörande gjort samma sak x gånger tidigare tycker jag är vansinne.
 
  • Gilla
Genoveva och 3 till
  • Laddar…
RoTe
D Dilato skrev:
Dess företrädare är oproportionellt belastade.

Var femte Sverigedemokrat är dömd för brott och var tionde moderat.

SÅ MÅNGA AV PARTIERNAS KANDIDATER ÄR DÖMDA​



Sverigedemokraterna: 18 av 96.
Moderaterna: 25 av 260.
Centerpartiet: 21 av 239.
Socialdemokraterna: 35 av 554.
Liberalerna: 8 av 146.
Kristdemokraterna: 8 av 177.
Vänsterpartiet: 11 av 222.
Miljöpartiet: 3 av 105.

[länk]
Och DÄR mina damer och herrar har vi förklaringen till att det sprängs och skjuts mest av i princip alla länder i världen, exkluderat krigszoner! Fyfan vilken underbar analys, hatten av!
 
  • Gilla
  • Haha
videopac och 5 till
  • Laddar…
Sprängningar ligger Sverige högt. Men jag har svårt att tro att vi ligger nära världstoppen när det gäller skjutningar.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
F
D Dilato skrev:
Dess företrädare är oproportionellt belastade.

Var femte Sverigedemokrat är dömd för brott och var tionde moderat.

SÅ MÅNGA AV PARTIERNAS KANDIDATER ÄR DÖMDA​



Sverigedemokraterna: 18 av 96.
Moderaterna: 25 av 260.
Centerpartiet: 21 av 239.
Socialdemokraterna: 35 av 554.
Liberalerna: 8 av 146.
Kristdemokraterna: 8 av 177.
Vänsterpartiet: 11 av 222.
Miljöpartiet: 3 av 105.

[länk]
Du får ju länka mer aktuell information, din är ju gammal och från valet 2018.
För valet 2022 så är det istället omvänt:

Kristdemokraterna och Vänsterpartiet sticker ut​

Bland riksdagspartierna sticker Kristdemokraterna och Vänsterpartiet ut – med flest misshandelsdomar i årets val.

https://www.expressen.se/nyheter/100-riksdagskandidater-domda-for-brott/

För att inte tala om centerpartiet vars partiledare är en återfallsförbrytare med 2 misshandels domar mot sig...

Med detta sagt så är white flight ett riktigt fenomen och det enklaste sättet att som 3e part minska risken att bli drabbad är att flytta till en förort där det inte finns något utsatt område i närheten.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 8 till
  • Laddar…
F fixarmicke skrev:
Du får ju länka mer aktuell information, din är ju gammal och från valet 2018.
För valet 2022 så är det istället omvänt:

Kristdemokraterna och Vänsterpartiet sticker ut​

Bland riksdagspartierna sticker Kristdemokraterna och Vänsterpartiet ut – med flest misshandelsdomar i årets val.

[länk]

För att inte tala om centerpartiet vars partiledare är en återfallsförbrytare med 2 misshandels domar mot sig...

Med detta sagt så är white flight ett riktigt fenomen och det enklaste sättet att som 3e part minska risken att bli drabbad är att flytta till en förort där det inte finns något utsatt område i närheten.
Du och andra vettiga människor med de värderingar vi fått med oss med modersmjölken är välkomna till oss i "obygden", ta inte med dig dina grannar bara!😉
 
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Sprängningar ligger Sverige högt. Men jag har svårt att tro att vi ligger nära världstoppen när det gäller skjutningar.
Du har så rätt, vi är bara bäst i Europa när det gäller skjutningar. Tänk va bra vi hade varit med lite fler sverigedemokrater som är ute och okynnespangar?!
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Ändå har vi bara hälften så mycket mord som EU snittet. Lyckas vi få bort gängskjutningarna skulle vi ligga riktigt lågt. Nu ligget vi i samma storleksordning som övriga norden. Finnland ligger tex högre, trotts att de inte har dessa gäng som skjuter.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Ändå har vi bara hälften så mycket mord som EU snittet. Lyckas vi få bort gängskjutningarna skulle vi ligga riktigt lågt. Nu ligget vi i samma storleksordning som övriga norden. Finnland ligger tex högre, trotts att de inte har dessa gäng som skjuter.
Ja våra grannländer har ju också många rasister i politiken, dom är säkert lika kriminella dom.
 
F fixarmicke skrev:
För valet 2022 så är det istället omvänt:

Kristdemokraterna och Vänsterpartiet sticker ut​

Bland riksdagspartierna sticker Kristdemokraterna och Vänsterpartiet ut – med flest misshandelsdomar i årets val.
[länk]
För att inte tala om centerpartiet vars partiledare är en återfallsförbrytare med 2 misshandels domar mot sig...
Många Kristdemokrater (Filip Haugland) gillar väl SD och vill regera tillsammans med dom.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/mrMlAl/kds-vallofte-ar-att-de-ska-vara-elakast

Misshandel är ett brett område, jag har själv blivit misshandlad i nära relation (det är nog vanligare än vad som anmäls) så blodvite uppstått men det är sånt som kan hända när känslorna och hormonerna svallar, har man dessutom tagit droger (alkohol) så är det nog lätt hänt att det går överstyr.

Ang C-ledaren så sa ju "offret" om tumultet (dansk skalle) i skolkafeterian 1995:
"På den tiden var det lite smågängrelaterat och man hängde ute med kompisar.
Det blev ett bråk ur ingenting och han (Demirok ) var ung och dum.
Han var inte en elev som utmärkte sig direkt utan jag minns honom som ganska introvert."
"Jag tycker att vi alla är värda en andra chans, jag hyser inget agg mot Demirok för vad han gjorde."


SD sticker väl ändå ut på ett annat sätt med styckmord, våldtäkt mot barn, barnporr, förskingring, bokföringsbrott m.m.
 
  • Gilla
lop3r och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.