D
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 276 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
J
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 496 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Kramla
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 922 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
B bryggstun skrev:
Om man får 10 poäng på det quizzet så har man antingen fuskat och kört testet flera gånger eller så kan man inte ett skit om verktyg !!
Nej, man valde helt enkelt det som var minst fel. Det är ofta så här i livet. Det blir inte 100% rätt, utan bara 60-70% eller så.

Och det spelar mindre roll, eftersom vi vet att när allt kommer omkring, och vi skalat av alla civilisationens försköningar så är alla verktyg en hammare. ;)
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
T
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 612 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 110 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Krilleman Krilleman skrev:
Men då bör du ju givetvis ha samma starka åsikt om slanguttrycket "svinpitt"...
Det avspeglar ju oerhört på det manliga. Eller gäller inte allas lika värde här?

Säkert massor med herrar som känner sig lika kränkta...🙄🤔

Jag röstar för att vi slutar använda såna smeknamn som kan göra killar obekväma eller som är på någons bekostnad.
Jag har alltid trott att "svin" i "svinpitt" refererar till en gris, och inte till en man. Så det finns väl ingen anledning att jag ska ta illa upp av det?
 
Patrik440
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 325 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 182 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
Det första är ingen utdragare det är ett dorn för att driva in saker med.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 193 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 393 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
T
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 3 402 andra personer som har gjort quizet "Verktygets smeknamn?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.