harry73
Såg följande reklam på Byggahus och tyckte jag kände igen företaget.
Skärmdump av webbsida med en reklam för Lisana Bygg och Badrum, inringad i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur gick det för er som hade problem med Lisana?
 
Jag har ju gjort mej av med dom, men lever med konsekvensen av deras ganska kassa arbete. Överlever. Men tittade in på deras hemsida och hittade fem recensioner de förmedlar med fem supernöjda kunder som alla har supersvenska namn.... samtidigt som jag vet att de jag träffat som anlitat dem samtliga varit djupt missnöjda... så ohederliga så det finns inte motstycke. Jävligt sorgligt faktiskt. Så nu ska jag väl försöka släppa dem i tanken igen - de gav mej bara fler grå hår och en massa merarbete. Kram på er alla och ha en skön sommar.
 
  • Gilla
Projektansvarig
  • Laddar…
Hej.

Som trådstartare ska jag kanske svara..

I mitt första hus så anlitades dem till att renovera 2 badrum, renoveringen drog ut ett par veckor på tiden men i övrigt blev vi nöjda och väl bemötta.

Vilket ledde till att vi återigen anlitade dem i vårt nästa hus för att renovera ett badrum, ett kök och lägga värmegolv i en hall. Även i det projektet var vi väl bemötta och de blev klara i tid.

Dock visade det sig senare att golvet i badrummet hade ett för dåligt fall vilket gjorde att det inte rann ner i brunnen tillräckligt snabbt. Jag fick tjata lite men de kom oavsett ut och gjorde om detta utan knussel..

Så även om en del här har haft dålig erfarenhet av dem så måste jag säga att i det stora hela är jag nöjd med Lisana efter 3 badrum, 1 kök och en hall.
 
  • Gilla
Johan8119 och 1 till
  • Laddar…
Jag har raderat ytterligare ett fejkat inlägg ur tråden.
/moderator
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vad ser man på länkarna? Förklara gärna för oss som inte har instagram eller facebook...
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
R roli skrev:
Vad ser man på länkarna? Förklara gärna för oss som inte har instagram eller facebook...
bara klicka så ser du klippet.
Jag har inte heller något av detta men fick ändå se klippet..
 
Dom varnar för Lisana.
 
  • Gilla
Projektansvarig och 1 till
  • Laddar…
Vilket ska man kolla på??

Skärmdump av en webbsida med miniatyrbilder för populära videor och livevideor i olika kategorier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Samma familj driver nu LIGAB - L gruppen projektutveckling AB istället. De driver företag, går i konkurs och öppnar nya företag. Anlita inte detta företag om ni vill få en renovering utförd på korrekt sätt. De erbjuder endast fuskbygge, saknar behörigheter och tar dit svartarbetare utan kunskap inom området.
 
  • Gilla
Projektansvarig
  • Laddar…
Vore det inte bättre business och vara seriös kan man tycka
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vore det inte bättre business och vara seriös kan man tycka
Absolut, men det förutsätter ju en viss grad av kompetens.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mano Meno Mano Meno skrev:
Samma familj driver nu LIGAB - L gruppen projektutveckling AB istället. De driver företag, går i konkurs och öppnar nya företag. Anlita inte detta företag om ni vill få en renovering utförd på korrekt sätt. De erbjuder endast fuskbygge, saknar behörigheter och tar dit svartarbetare utan kunskap inom området.
Har förstått precis som ManoMeno att de nu går under namnet Ligab (utger sig för att kunna alltfrån badrum, kök, arkitekt, bygglov, bygga nytt, bygga ut etc.). Bolagsnamnet är L-gruppen projektutveckling och omsätter typ 7,4milj. Låter lite väl lite för ett byggföretag som själva uppger att de gör typ 300 projekt om året (de har tagit Lisanas gamla siffror om omsättning, projekttyper etc.)

Oseriösa och vet att de har ca 30 pågående betalärenden hos bland annat skatteverket, bolagsverket och mot andra byggare. Undvik.
 
  • Gilla
Projektansvarig
  • Laddar…
F
L-gruppen projektutveckling ab, Ligab bygg, Ligab Stockholm, Ligab bygg och renovering, Ligab Studio, Ligab kök och badrum fd Lisana bygg och entreprenad ab och Lisana Electronics ab drivs av en familj. Det är en bror, syster, pappa och en elektriker som marknadsför sig som flera avdelningar i företaget med olika expertis. De anlitar underleverantörer som saknar både kompetens och certifieringar. Deras besiktningar blir underkända av oberoende besiktningsman.
 
  • Gilla
Mella donne och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.