TRJBerg
R Janu78 skrev:
Ja du får väl kalla dig för vad du vill, men vi har ett yrkesbevis som kunderna kan efterfråga.
Gör de det?
 
Jahapp 5 månader höll min garageport.Försöker få tag på firman som monterade garageporten men dom svarar inte.Det är fästet som listen som ska täta överdelen som har lossat så är det riktigt kallt i garaget. Fundera på att riva deras garageport och sätta dit en annan port för tror inte dom lyckats få till det bra
21000 åt skogen😠
 
  • Inuti ett garage med delvis öppen, vitt rullande garageport och diverse föremål längs väggar och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Frångolvtilltak
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Jahapp 5 månader höll min garageport.Försöker få tag på firman som monterade garageporten men dom svarar inte.Det är fästet som listen som ska täta överdelen som har lossat så är det riktigt kallt i garaget. Fundera på att riva deras garageport och sätta dit en annan port för tror inte dom lyckats få till det bra
21000 åt skogen😠
Surt, går det att få tag på tillverkaren?
 
R
V växelventil skrev:
Jahapp 5 månader höll min garageport.Försöker få tag på firman som monterade garageporten men dom svarar inte.Det är fästet som listen som ska täta överdelen som har lossat så är det riktigt kallt i garaget. Fundera på att riva deras garageport och sätta dit en annan port för tror inte dom lyckats få till det bra
21000 åt skogen😠
Förmodligen ingett fel på porten utan bara montaget, be någon kunnig att titta på den om du inte kan fixa det själv…
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Surt, går det att få tag på tillverkaren?
Försöker på måndag igen men dom kanske kommer men är tveksam om dom lyckats och porten är inte tät någonstans.Gamla garageporten som byttes ut var mer tät än den nya.Dom skyller på att väggar inte är raka men när dom var här och tog mått skulle det inte vara några problem.
 
R Rejäl skrev:
Förmodligen ingett fel på porten utan bara montaget, be någon kunnig att titta på den om du inte kan fixa det själv…
Ja precis för dom höll på lägre tid än dom räknat med tror jag.Fundera på att gjuta en liten platta så jag kan flytta fram en ny garageport för där finns bra reglar att fästa i.Helst skulle jag vilja ha en vikport istället för en takskjutport.


T
 
R
V växelventil skrev:
Ja precis för dom höll på lägre tid än dom räknat med tror jag.Fundera på att gjuta en liten platta så jag kan flytta fram en ny garageport för där finns bra reglar att fästa i.Helst skulle jag vilja ha en vikport istället för en takskjutport.


T
Menar du en vikport i sidled?

Men det är ingett fel på porten utan man behöver montera om den och justera golvet…
 
R Rejäl skrev:
Menar du en vikport i sidled?

Men det är ingett fel på porten utan man behöver montera om den och justera golvet…
Den gamla porten car in vet inte men ska var den mest vanliga garageporten när jag försökte få tag i reservdelar till min gamla port men fick till svar att den har utgått för många år sedan och det finns inga reservdelar kvar och ringde till fflera som sålt car in men fanns inga resevdelar.
Car in kanske inte är vikport men en sådan skulle jag vilja ha istället för takskjutporten bygger ganska mycket på höjden.

OBS inte min port på bilden
 
  • Brun garageport står fristående med öppen dörr och reklamklistermärke, nära grönska och stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Återkommer vad firman kommer säga men har inga stora förhoppnigar att dom klarar av att åtgärda porten för det var problem hela tiden när dom var här.Håller tummarna att det kommer andra från firman i så fall.
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Återkommer vad firman kommer säga men har inga stora förhoppnigar att dom klarar av att åtgärda porten för det var problem hela tiden när dom var här.Håller tummarna att det kommer andra från firman i så fall.
En grej du kan göra är att säga nu har ni skickat folk den ena efter den andra, kom istället ägaren/chefen och titta på plats och fråga om han är nöjd. Kan vi lägga upp bild på deras Instagram med det här?
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
En grej du kan göra är att säga nu har ni skickat folk den ena efter den andra, kom istället ägaren/chefen och titta på plats och fråga om han är nöjd. Kan vi lägga upp bild på deras Instagram med det här?
Ska skicka bilder till honom och fråga om han själv skulle vara nöjd dels med monteringen samt att garageporten höll i 5 månader?Allt hänger på vad han kommer svara när jag får tag i honom för mycket möjligt att han tycker att hans firma har gjort ett dåligt jobb och vill åtgärda problemet för inte räknar han med att deras port håller i 5 månader.
 
Funderar på att flytta ut golvet lite och montera en slagport istället.Om någon hittar vikport så hör av sig vart man får tag på det någonstans.
 
  • Blå garageport med handtag och lås framför grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V växelventil skrev:
Ska skicka bilder till honom och fråga om han själv skulle vara nöjd dels med monteringen samt att garageporten höll i 5 månader?Allt hänger på vad han kommer svara när jag får tag i honom för mycket möjligt att han tycker att hans firma har gjort ett dåligt jobb och vill åtgärda problemet för inte räknar han med att deras port håller i 5 månader.
Nej inte skicka bilder han ska sätta sig i bilen och se det här på plats!!! Ansvar!!!😡😡
 
Kom förbi en riktigt hantverkare idag och fixade till min nya garageport och han skämdes lite för dom som här och monterade garageporten.Tog honom 1timme att skruva dit listen som släppt och så justerade han garageporten så det blev tätt.Inge korsdrag i garaget längre äntligen.
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 10 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Kom förbi en riktigt hantverkare idag och fixade till min nya garageport och han skämdes lite för dom som här och monterade garageporten.Tog honom 1timme att skruva dit listen som släppt och så justerade han garageporten så det blev tätt.Inge korsdrag i garaget längre äntligen.
Var han från samma företag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.