useless useless skrev:
Vilken typ av brott ska dom prioritera bort tycker du?
I det här fallet blev dom utringda för att personen i fråga tog bilen hem från hockeyarenan efter att laget firat en bortaseger i bussen tillbaks. Är det inte rimligt att polisen försöker stoppa rattfyllerister i trafiken om dom får chansen?
Om du orkar tänka till så kanske det var pga senare inlägg om skottning och gräsklippning på egen gård/tomt.
 
R
S Sigge Sk skrev:
Idrottsstjärna som super o knarkar är ingen stjärna, bara en idiot.
Säg det till vår riksdag då dom verkar knarka med😉😂
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
C
Keiller Keiller skrev:
Man kan fortfarande ansa gräsmattan med en "gå bakom"-klippare och svalka av sig med långburkar under tiden?
Japp, det gäller motordrivet fordon. Så även OK att ta sig några långburkar om man kör (vissa klasser) av elcykel och elsparkcykel, märkligt nog. Dock inte motorredskap eller traktor som åkgräsklippare. Eller fyrhjuling som det tydligen handlade om i detta fall.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
R Rejäl skrev:
Säg det till vår riksdag då dom verkar knarka med😉😂
Bara för att det finns kokain på varenda toalett i riksdagshuset så betyder inte det att våra rikgsdagsledamoter är skyldiga.
Det skulle faktiskt kunna vara städaren, någon okänd besökare, eller tomten. 🙄

De som har mjöl under näsan har säkert bara bakat semlor. Det är faktiskt snart fettisdagen!
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R
Unikt namn Unikt namn skrev:
Bara för att det finns kokain på varenda toalett i riksdagshuset så betyder inte det att våra rikgsdagsledamoter är skyldiga.
Det skulle faktiskt kunna vara städaren, någon okänd besökare, eller tomten. 🙄

De som har mjöl under näsan har säkert bara bakat semlor. Det är faktiskt snart fettisdagen!
Eller hur😂 droger är så utspritt att jag kan sätta min pung på att inte alla i riksdagen inte skulle klara ett drogtest, hade det aviserats i förhand så skulle det bli många sjukskrivningar😢
 
Redigerat:
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om du orkar tänka till så kanske det var pga senare inlägg om skottning och gräsklippning på egen gård/tomt.
Då är det väl ännu viktigare att stämma i bäcken? Kommer garanterat att eskalera till dålig grannsämja, något MC-gäng blir inblandat, sen något annat kriminellt gäng och kriget är ett faktum.
 
useless useless skrev:
Då är det väl ännu viktigare att stämma i bäcken? Kommer garanterat att eskalera till dålig grannsämja, något MC-gäng blir inblandat, sen något annat kriminellt gäng och kriget är ett faktum.
Que? Ironi?
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
S Sigge Sk skrev:
Idrottsstjärna som super o knarkar är ingen stjärna, bara en idiot.
lite weed är ju inte vad jag skulle säga är knarkare faktiskt många av svenska nhl spelar som använder sig av Cannabis bättre för kroppen en skiten man får på apoteket

i usa är det lagligt så därför många tar vanan med sig hem
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Unikt namn
Vad självmedicinerar man med cannabis?
Ätstörningar? 🤔
Blå muppet karaktär äter kakor våldsamt, kaksmulor flyger omkring, komiskt och livligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
0.2 promille är givetvis ett icke-problem när man plogar uppfarten. Men nu var ju inte det hela problemet.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Jag är läskunnig och trodde det innehöll något intressant i texten. Precis som jag skrev så trodde jag innehållet var något bygg-relaterat. Jag tvivlar på din läsförståelse....
Det står ingenting byggrelaterat i rubriken. Gjorde inte nyckelorden "hockeystjärna" "fast" och "rattfull" dig misstänksam?

I artikelingressen ser man att den inte är speciellt byggrelaterad. Att du ändå kommenterade den i forumet tyder på att den rönte ett visst intresse. Varför kommenterade du annars? Det hade annars varit enklare helt enkelt skippa resten av artikeln och gå vidare till något mer intressant.

Men ovanstående är av mindre vikt. Det intressanta är varför man klagar på att vissa typer av artiklar förekommer på Byggahus istället för att bara ignorera det man inte är intresserad av.. Det finns mycket på Byggahus som jag inte är intresserad av men jag låter då helt enkelt bli att läsa det.

F.ö. så tycker jag att vi håller oss till argumentum ad rem och inte nedlåter oss till argumentum ad hominem.
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P
A Aeroabuser skrev:
Det verkar vara olagligt.
[länk]
Även om tomten är inhägnad? Det var lagligt förr har jag för mig, men lagar ändras förstås med tiden.
 
S Sigge Sk skrev:
Idrottsstjärna som super o knarkar är ingen stjärna, bara en idiot.
Självutnämnda moralpoliser är ännu större idioter!
 
  • Gilla
spicykorv och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Man gör nog säkrast i att inte köra rattfull på sin egen uppfart heller.
Är den inhägnad är det kanske ok?

Edit. Tvåa på bollen.
 
Redigerat:
P pmd skrev:
Det intressanta är varför man klagar på att vissa typer av artiklar förekommer på Byggahus istället för att bara ignorera det man inte är intresserad av..
Jag märker att jag har svårt att nå fram till dig. Jag klickar på nästan alla artiklar och läser det mesta. Det jag försöker få fram med att kritisera denna artikel är att jag vill inte att Byggahus ska bli någon typ av skvallerblaska, för då blir den helt ointressant för mig.
Jag kommer inte att göra fler inlägg i den här debatten utan lämnar den därhän nu.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.