M maria01 skrev:
80% av trådarna har inget med husbygge att göra
Kanske inte nyproduktion nej. Men majoriteten av trådlarna handar om att bygga, renovera, underhålla, köpa, sälja eller bo i hus (eller lägenhet) och dess trädgård.

Byggahus hade såklart kunna göra en egen vinkel på nyheten; som att skriva om det finnns bättre eller sämre åkgräsklippare för fyllekörning. Eller kanske cannabisen hade kunna få en följetång för de odlings-intresserade.
Men nu innehåller ju artikeln bara helt vanligt kändisskvaller i nivå med vad man brukar få läsa på aftonbladet
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Fartland och 3 till
  • Laddar…
Så onödig historia, man handjagar förstås när det är skottår!
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Kanske inte nyproduktion nej. Men majoriteten av trådlarna handar om att bygga, renovera, underhålla, köpa, sälja eller bo i hus (eller lägenhet) och dess trädgård.

Byggahus hade såklart kunna göra en egen vinkel på nyheten; som att skriva om det finnns bättre eller sämre åkgräsklippare för fyllekörning. Eller kanske cannabisen hade kunna få en följetång för de odlings-intresserade.
Men nu innehåller ju artikeln bara helt vanligt kändisskvaller i nivå med vad man brukar få läsa på aftonbladet
Det hade varit något det! Verktygsfetischisterna hade kunnat få tjabba om vilka sidavbitare som passar bäst för att skörda, vårt sörmländska juridikorakel hade kunnat reda ut vilka kommunala tillstånd som krävs för en rejäl cannabisodling, vår exil-maria hade kunnat ondgöra sig över hur mycket sämre Sverige har blivit för att odla sin egen sensi och allas favoritkonsult hade kunnat flexa för pöbeln med vilken exklusiv super-strain som han och hans konsultpolare föredrar att röka till gåslevern.

😂
 
  • Haha
  • Gilla
Paulina123 och 8 till
  • Laddar…
kisumisu
M maria01 skrev:
80% av trådarna har inget med husbygge att göra
Nix och det tycker jag det inte heller ska vara. Tråkigt med forum som förbjuder andra diskussioner bara för att den kanske inriktat till nåt helt annat.

Men byggahus kan man väl se även från flera vinklar. Är ju ändå husreleterat det här med snöplogning eller hur?! Knappast att nån som bor i hyreslägenhet ens bryr sig om just snöplogning. Är ju inte deras problem lixom.

Har inte ens tänkt det här med fylla på egen gård, nu var visserligen han på grannens gård men ändå.

Man kan ju även dra slutsatser att är det okej köra andra motordrivna redskap t ex en snöslunga på "allmän väg" om man druckit lite bira?! T ex att fyllecykla kan anses på trafikfara och du kan få körkort indraget!
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Nix och det tycker jag det inte heller ska vara. Tråkigt med forum som förbjuder andra diskussioner bara för att den kanske inriktat till nåt helt annat.

Men byggahus kan man väl se även från flera vinklar. Är ju ändå husreleterat det här med snöplogning eller hur?! Knappast att nån som bor i hyreslägenhet ens bryr sig om just snöplogning. Är ju inte deras problem lixom.

Har inte ens tänkt det här med fylla på egen gård, nu var visserligen han på grannens gård men ändå.

Man kan ju även dra slutsatser att är det okej köra andra motordrivna redskap t ex en snöslunga på "allmän väg" om man druckit lite bira?! T ex att fyllecykla kan anses på trafikfara och du kan få körkort indraget!
Just vinkeln är ju helt avgörande. I detta fall fanns ingen vinkel som är relevant för byggahus. Enda vinkeln var att det var en hockeystjärna och då nappar såklart Aftonbladet och andra skvallerblaskor. Plockar man bort det faktum att det är en hockeystjärna så skulle detta nog inte ens klassas som en nyhet.
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Men nu innehåller ju artikeln bara helt vanligt kändisskvaller i nivå med vad man brukar få läsa på aftonbladet
Jag tycker det är bra att byggahus.se profilerar sig som den enda nödvändiga källan för omvärldsbevakning. Jobbigt med flera websidor beroende på vilken sorts nyheter man är intresserad av för tillfället...
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Just vinkeln är ju helt avgörande. I detta fall fanns ingen vinkel som är relevant för byggahus. Enda vinkeln var att det var en hockeystjärna och då nappar såklart Aftonbladet och andra skvallerblaskor. Plockar man bort det faktum att det är en hockeystjärna så skulle detta nog inte ens klassas som en nyhet.
byggahus lever på reklam och då är klick viktiga utan reklam finns inget byggahus
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
M maria01 skrev:
byggahus lever på reklam och då är klick viktiga utan reklam finns inget byggahus
Ja tyvärr är det ju så.
Men man kan ju forfarande hoppas att det finns en ambition om meningsfullt innehåll.
Eller bör vi vara redo på att rubriker om senaste bantningskurerna dyker upp snart?
 
P
S Stuff skrev:
Låt Aftonbladet ägna sig åt sånt skvaller. Detta har inget med husbygge att göra
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Men vad är det här för artikel på ett (som jag tidigare tyckt) seriöst forum för sommarstuge/lägenhets-ägare och andra som har trädgård eller byggnadsvård som intresse??!!
Ägna tiden åt att göra relevanta artiklar och reportage istället!! Detta är off topic!
D Dublin skrev:
Blev väldigt förvånad att se att redaktionen la upp denna artikel, låt de som vill läsa om dylikt göra det på aftonbladet eller flashback och inte här...
Det tycks mig som att det är något mycket svenskt att bli förnärmad över att någon, på sin egen webbplats, har publicerat en artikel man inte gillar.

Det står klart och tydligt i rubriken vad artikeln handlar om. Jag föreslår att man helt enkelt inte klickar på den om man inte vill läsa den.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Ja tyvärr är det ju så.
Men man kan ju forfarande hoppas att det finns en ambition om meningsfullt innehåll.
Eller bör vi vara redo på att rubriker om senaste bantningskurerna dyker upp snart?
för mig spelar det ingen roll om det leder till inkomst att driva byggahus ingen tvingar dig att klicka 😉
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
En annan bra påminnelse är att utreda grannarna psykiska hälsa innan man köper ett nytt hus...
En sån utredning saknade jag vid vårt husköp. 😓
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det tycks mig som att det är något mycket svenskt att bli förnärmad över att någon, på sin egen webbplats, har publicerat en artikel man inte gillar.

Det står klart och tydligt i rubriken vad artikeln handlar om. Jag föreslår att man helt enkelt inte klickar på den om man inte vill läsa den.
Nog för att man äger webbplatsen, men då det ändå främst är innehåll skapad av oss användare så tycker jag ändå att man kan få ha en åsikt.
Jag valde ändå en gång i tiden att gå med i forumet för att det verkade vara för mig relevanta ämnen och innehåll som skapas av drivna och kunniga medlemmar. (Har sedan dess också varit en så pass aktiv deltagare/medskapare att jag till och med förtjänat en byggahus t-shirt). Inget konstigt att jag blir lite ledsen i ögat av att se ägarna "sälja ut sig" genom att fylla på med skvaller/clickbait/skräp. OM det fortsätter och blir mer av den varan så kommer de som främst är intresserade av kärninnehållet på denna sida att tröttna och lämna och då urholkas sidan helt.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
för mig spelar det ingen roll om det leder till inkomst att driva byggahus ingen tvingar dig att klicka 😉
Nej. Inget tvingar mig att vara medlem heller. Frågan är vilken typ av medlemmar man helst vill ha? De som är intresserade av hus eller de som roas av kändisskvaller?
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.