Inte mycket till hjälp, men jag har inte sett dem i Sverige.
Kan du inte beställa från England?
 
Hej,
Bauhaus gbg har/hade.
Jag köpte min här (http://www.rockler.com/search_results.cfm?filter=kreg).

Med lite flyt slipper du tråkiga avgifter eftersom de inte använder sig av DHL. Priset på deras hemsida + frakt är det du betalar.

Pockethole fritt översatt till svenska skulle väl bli fickhål, låter väl sådär. Jag hade nog använt mig av biljardspråk, där betyder pocket, vinkel el. hörn "tror jag". Då skulle det heta vinkelhålsjig, passar nog bättre - eller ?.
Nä nu närmar sig klockan 12, dags för dagens första white chrismas.
//R.
 
Hej Drakir!

Klockan 12 är ju det helsvenska klockslaget för öppen bar. Vaddå vit jul??
 
Drakir skrev:
Hej,
Bauhaus gbg har/hade.
Jag köpte min här ([länk]).

Med lite flyt slipper du tråkiga avgifter eftersom de inte använder sig av DHL. Priset på deras hemsida + frakt är det du betalar.
//R.
Jag har köpt från rockler (inte pocket hole jig men självcentrerande borr). Kom med posten och inga avgifter. Så vi är i alla fall minst 2 som har köpt därifrån utan problem.
 
LUDDET skrev:
Hej Drakir!

Klockan 12 är ju det helsvenska klockslaget för öppen bar. Vaddå vit jul??
JaJa,
är det inte kl.11 som gäller nuför tiden ?
Hur som helst, white chrismas= vodka + några droppar tipex. Men nu tog tipexen slut ,så nu får det bli hashibashi resten av dagen.
mvh//R..
 
Va??
-har ni redan börjat kröka? Fan, här sitter man och väntar på att den julklappshandlande frugan skall ringa för hämtning. Shoppande fruar brukar ta god tid på sig...
 
mattiasp skrev:
Va??
-har ni redan börjat kröka? Fan, här sitter man och väntar på att den julklappshandlande frugan skall ringa för hämtning. Shoppande fruar brukar ta god tid på sig...
Hashibashi innehåller bara desivon och rohypnol, inget som ger utslag vid blåsning.Eller desivonen innehåller nog alkohol.Byt ut mot tipex.

Jag la precis en beställning från rockler ,65kr för 12" irwin snabbtvingar.
//R.
 
Man vill ju inte vara nöbjuden som heller. Min bartender kom halvtolv men ville inte jobba med drinkar på övertid så de fick bli en ren wirre. Gla ändå.

Eftersom den här tråden helt klart är på väg att gå över till ett ämne som de flesta behärskar redan så:

GOD JUL o GOTT NYTT ÅR! önskar jag alla trevliga och hjälpsamma forumare.
 
  • 2004-Jul-och-nyår-025.gif
Har köpt Wolfcrafts Pocket Hole Jig från Bauhaus och den funkar finfint. God Jul!!
 
Drakir skrev:
Jag la precis en beställning från rockler ,65kr för 12" irwin snabbtvingar.
//R.
Vart sugen själv att beställa, bra pris. Men jag vart lite fundersam över frakten, summa summarum blir det inte billigare än att köpa i sverige (om man inte har firma kanske?) eller gör jag fel? :confused: Har aldrig beställt från utland förut.
Merchandise Total: $19.98
(for orders under $20.00): $6.99
Subtotal:$26.97
Sales Tax:$0.00
Shipping Upgrade - USPS Priority Mail International Mail:$37.82
Total:$64.79

Sorry för OT, admin får knuffa mig rätt, jag vart lite för het
 
hej,
nä, du gör rätt. Frakten är inte billig.
För att få lönsamhet i beställningen bör man beställa mer. Jag beställde bl.a. ett t.track kit till ett fräsbord jag planerar bygga någongång.
Tror dessutom att frakten blivit dyrare.
mvh//R.

God jul på dig själv Luddet.
 
Ska ta en funderare vad mer som kan beställas och fråga runt lite om det är fler som vill haka på bland bekanta.
Tack för svaret Drakir.
 
geschwint skrev:
Har köpt Wolfcrafts Pocket Hole Jig från Bauhaus och den funkar finfint. God Jul!!
Köpte en själv igår och har redan provat den... fungerar utmärkt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.