Tidigare under hösten prisade någon Festools Systainers, och jag undrade vad man ska ha dem till. Sen köpte jag en TS75 och en DeWalthyvel DW768 och insåg genast att det är ett väldigt bra system, som tilltalar min fascination både för Star Wars och snygga förvaringslösningar.

I tråden Festool vs Makita kom diskussionen upp om att det var en fördel att man fick med en Systainer till Festools sänksåg och jag drog mig till minnes att det finns Systainers från Makita också.

Jag är på jakt efter en Bosch-Systainer, men har inte sett någon. Jag har iofs inte ringt till svenska Bosch, men det borde ändå ha synts på nätet. Även Hitatchi skulle vara av intresse. Jag vet att det går att färgdesigna på www.tanos.de, men det är inte samma sak.

Om jag minns rätt kom följande märken upp som Systaineranvändare:

Beck
DeWalt (vet inte om de fortfarande gör det dock).
Ferm
Festool (som ingår i samma koncern som tillverkarna av Systainer).
Mafell
Makita
Metabo

Är det förresten någon som beställt från tanos.de?
 
Vad är definitionen på en Systainer? AEG har ju stapelbara väskor som liknar en systainer. Jag har samma sort för både skruvdragare och sticksåg.

Istf direkt från Tanos kan man ju köpa på verktygsimporten.se. Om det är någon skillnad i pris vet jag inte.
 
Just med AEG vet jag faktist inte, men de är gjorda i en produktserie under namnet Systainer. Är de med där så är de Systainers, annars inte.

Jag har inte kollat så noga på Verktygsimporten, men jag fick intrycket att man bara kunde köpa Festoolmärkta Systainers där.
 
Kollade på AEG/Milwaukee, men de verkar inte var av den typen.
 
Finns ett antal Ebay Shops på tyska Ebay (www.ebay.de) som säljer Systainers till skapliga priser.
 
Nej, jag kollade lite och såg att Systainer är ett varumärkesskyddat namn från Tanos. Det var det jag inte fattade från början.
 
Finns dessutom små Systainers ala sortimentlådor i barnvänliga färger... den dag jag skiter pengar ska mina barn ha allt Lego sorterat i sådana Systainers ;)
 
Hej jag har för mig att man får köpa rätt många om man skall handla från tannos. Så man bör nog gå genom en återförsäljere om man skall handla bara ett par stycken. Protools är typ som festool fast i den lite tyngre skolan typ timmerhus bygge och sådant. Och har mig veterligen ingen åf i sverige om de inte har fått någon sen i våras då jag senast pratade med dom på trä och teknink mässan i hanoover.
 
Jag har också hört talas om minst 600€ typ, så då får man shoppa loss ordentligt, men det kunde ju iofs vara kul. Det blir en hel hög med Systainers... Skulle vara väldigt populärt hemma, det är jag säker på...
 
Ursäkta OT, men fniss är inte detta en härlig smygreklam i tredje person ;-)

Vore det inte bättre att ge bygghus-medlemmar en bra rabatt ist.
 
Eh, luktar lite reklam ja ;) Du norrlands_handyman, har du någon koppling till Verktygsimporten med tanke på att hälften av dina inlägg på Byggahus handlar om just det företaget?
 
Jag har raderat de reklaminläggen nu, ifall någon undrar vad Uffe_Ulrika och phl pratar om.
 
Ja! vi trodde att Uffe_Ulrika och phl hade tullat lite förmycket på glöggen :D
 
Här tullas inte på någon glögg, den avnjutes helt legtimt så här i juletiden... God Jul för fan ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.