Hep Hep skrev:
Mystiken tätnar. Det heter en borrmaskin och ett borr. Borde jag säga "mitt fräs" eller "fräset" om den vassa prylen som jag fästen i maskinen. "Ett hyvel" är den vassa biten som jag slipade i morse för att kunna hyvla i kväll. Ligger inte helt rätt i munnen.

I dag köpte jag en sån här.
[bild]
Någon gång om året sänker Jula priset från 1999 till 999 för den här grovsugaren från DeWalt. Den är kanske inte kralligare än andra, men den är stadigt byggd och har ett eluttag som tål lite mer än andra jag testat. Jag har nu flera sådana här som sitter permanent kopplade till några av dammspridarna och startar automatiskt. Eftersom de suger damm och inte större spån, räcker en påse i en evighet. Borde kanske legat i tipstråden, men råkade jag titta in här.
Jag vill bara komplettera mina tidigare skriverier om den här dammsugaren. Jag har tidigare bara använt mina fast inkopplade till dammiga maskiner. Till det är den fortfarande väldigt bra.

I dag använde jag den som en vanlig dammsugare för att dammsuga golvet. Helt bedrövlig. Slangen är väldigt kort och dessutom orimligt styv. Otroligt jobbigt att använda dammsugaren som dammsugare, vilket ju faktiskt drar ner betyget rätt ordentligt.
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
Typ alla grovdammsugare i lägre prisklasser har för kort slang.
Att köra sänksåg och dammsugaren måste rulla efter dödar effektivt ett eventuellt gott humör.
Kärcher vet detta så de erbjuder förlängningsslang där priset lika effektivt knäcker humöret...
 
I dag har jag beställt en fem meter lång och, åtminstone utlovat, väldigt flexibel slang till dammsugaren, men den är beställd från Växjö så den kanske kommer till påsk.

Dagens leverans var billig och kom från Kina. En vinkelpryl som var stabil, rätvinklig och med en väldigt behaglig finish. Och en vinkelmätare som var så vass och läskig att man nog bryter mot knivlagen bara henom att äga den. Läskig.
Röd vinkelhake och vit gradskiva på grått underlag, verktyg för snickeri och mätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Grön vedklippare med trädstock monterad, varningsmärken, svart stödhållare, och metallkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en klyv. Så less att klyva med yxa nu.....
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Verktygslåda med Makita-märke, öppen, skiftnycklar och skruvmejsel framför, på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hem lite behöver och villhöver på samma gång 😆😆
 
  • Gilla
Lintto1 och 9 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
den är beställd från Växjö så den kanske kommer till påsk
😆. Jag gillar såna där små halvt dolda sarkastiska inslag.
 
  • Gilla
cope och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En vinkelpryl som var stabil, rätvinklig och med en väldigt behaglig finish. Och en vinkelmätare som var så vass och läskig att man nog bryter mot knivlagen bara henom att äga den. Läskig.
Får man fråga var du beställde den?
 
En liten rörsax fick följa med hem från Rinkaby rör idag.

Gul rörskärare från REMS i förpackning, verktyg för rörarbete, industriell utrustning, kartong och pappersinstruktioner synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Får man fråga var du beställde den?
Temu
 
Lidl arbetsbelysning. 500/1000 lumen i 5/3h verkar helt ok. 20% rabatt via Lidl+-appen i några dagar till.

/Höghus

Bärbar LED-arbetslampa, stående, med robust grönt och svart hölje, uppladdningsbar, flexibel positionering, stark belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ljus lampa med dubbla strålkastare tända, starkt ljus, mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Dovetail jig från Banggood.
Strax under 400. Känns väldigt rejäl men upptäckte att jag inte har någon såg utan "rygg" som når tillräckligt långt, så får bli fler inköp.
Snedställd verktygsbild, HONGDUI dovetail sawguide, bord, oskarp bakgrund med köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Bomba och 2 till
  • Laddar…
I söndags när jag var i full färd med att städa efter min kajborensning av skorstenen så började grovdammsugaren att låta som ett lagerhaveri. Igår när jag tog isär för att kolla så konstaterades det att kylfläkten hade vikit ihop sig. Ny motor kostade typ hälften av vad en ny dammsugare gjorde och den måste nog ändå vara 10 år gammal. Så idag åkte jag och minstingen och investerade i en ny.
Denna motsvarade den jag hade så slangar och munstycken samt påsar passar som jag köpt till den gamla.
Återstår att plundra den gamla på bra att ha delar och sedan köra resten till tippen.
Dammsugaren blev genast ordentligt testad i städningen efter putsnertagning.

Renoveringsprojekt, dammsugare mitt i rum, skyddad golv, öppen vägg, dörr, sladdar, skymd rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
B Beretic skrev:
[bild]
Fick hem lite behöver och villhöver på samma gång 😆😆
Berätta vad du tycker om fräsen när du har kört lite, jag har en likadan och var lite orolig eftersom det finns ett gäng på nätet som inte tycker den är något vidare.
Jag har aldrig haft en festool eller annat premiummärke men tycker inte den är så dålig.
Var noga med att vaxa eller något på aluminiumytorna, dom har en tendens att dega ihop.
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Ska jag absolut göra. Har också läst en del recensioner men mest positiva faktiskt👍
 
  • Gilla
Gimp
  • Laddar…
Blev med stegpall häromdagen 😀.

Aluminiumstege med gula hörnskydd står på en fläckig betonggolv inne i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.